Tips zindelijk worden..?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door kiss87, 28 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Sinds vandaag heeft mijn zoon geen luier meer om :D.
    Hij wilde hem zelf niet meer om, en wil op het potje plassen.
    Spannend, gaat het nu dan eindelijk gebeuren?

Dit is de eerste poging, we hebben het nog niet eerder geprobeert.
    Het gaat vandaag al aardig goed (voor een 1e dag), zegt steeds zelf dat hij moet plassen en doet dan ook een plas op het potje.

Nu zie ik het al helemaal zitten en hopelijk zijn we dan nu eindelijk van de luiers af!

Maar morgen moet hij weer naar het kinderdagverblijf. Zal ik hem dan de luier gewoon aan doen? Of gewoon door blijven gaan, zodat hij ook daar op het potje/wc moet?
    Hij hoeft maar 1 dagje naar het kdv, dan pas volgende week donderdag weer.

En hebben jullie nog leuke ideetjes of tips?

Oh, ben zo trots :D

2. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Dochter heeft nadat ze het door had nooit meer een luier om gehad! Vrijdags zijn we de hele dag thuis gebleven, maar zaterdag zijn we even weg geweest en dat ging ook goed. Ik nam wel altijd reserve kleding mee, maar dat mag sinds een week of 2 ook niet meer.

Ik zou hem dus luierloos laten gaan, maar wel een paar setjes extra kleding in z`n tas stoppen. En eventueel luier erin voor het slapen? Dochter slaapt niet meer, maar als ze wel in slaap valt is ze overdag toch droog, `s nachts niet.

3. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hier mogen ze op het kdv pas zonder luier als ze al een week droog zijn. Ze doen dan wel al mee met de plasrondjes, maar moeten tussendoor nog hun luier aan.

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik liet Isabella in haar blote billen lopen of alleen onderbroekje.

Pot in de buurt.

Elke keer als ze een plasje had gedaan of iets anders kreeg ze een klein cadeautje. ( stuiterballen, feesttoeter, potloodjes et cetera)

succes

5. mama van 2 meiden

mama van 2 meiden Niet meer actief

Bij Iris nu ook begonnen; is wel wat jonger (bijna 2) maar er echt aan toe. Ik ben zelf niet van de stickers / cadeautjes. Voor haar is t al een feest als ik bij t potje sta te juichen en we gooien samen t plasje in de wc....
    KDV geeft aan dat ze thuis toch aardig droog moet kunnen zijn. ALs ze daar 3x op een dag in de broek plassen, krijgen ze een luier aan. Ook omdat t voor de kindjes gewoonzielig is als ze constant nat zijn. Ik kijk hier gewoon hoe t gaat. Evt doe ik haar een Huggie aan en zeg ik dat t een onderbroek is en dat ze toch echt op t potje moet plassen daar.

6. Virginie83

Virginie83 Fanatiek lid

3 apr 2007
    2.581
    0
    0
    Secretaresse
    Bij Brussel (België)
    Ik vind het allemaal knap van jullie kinderen dat het zo vlot gaat! Super hoor!

Hier, helaas, ik dacht dat het vlot ging gaan, maar draait uit op een fiasco! :(

Rond oktober verleden jaar gaf hij zelf aan dat hij op het potje wou, we hebben hem toen nooit gepusht en hij had praktisch geen ongelukjes meer.

En toen is het weer achteruit gegaan, wou hij terug luiers om en deed constant in zijn broek.

Aangezien ik zwanger was van de 2e en veel naar het ziekenhuis moest enz. wou ik hem ook niet dwingen en heb ik het maar zo gelaten. Tot 2 weken na de geboorte van mijn dochter, dan zijn we terug beginnen oefenen, want half april moest hij naar school en dus zindelijk zijn.

Hij gaat wel, maar hij dénkt er gewoon niet aan, spelen is toch veel leuker?!

En het ophouden heeft hij ook nog niet echt door denk ik.

7. kiss87

kiss87 Fanatiek lid

6 jun 2009
    2.046
    0
    0
    Gisteren op het kdv heeft hij wel gewoon een luier aan gehad.
    Maar vandaag thuis wilde hij weer geen luier om, en doet nu zijn plasjes op het potje.
    Hij gaat wel heel vaak op het potje! Maar goed, dat geeft niet.
    Hij heeft zelfs net gepoept op het potje!

virginie, jou zoon is toch nog geen 3 jaar? Moeten ze in Belgie dan al echt zindelijk zijn met 2,5 jaar? vind ik echt jong hoor!

Mijn zoon is net 2,5 jaar en begint er pas net mee!!

Deel Deze Pagina