Buggy aanschaffen voor zoon net 3, welke?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Esmaralda, Nov 3, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Ik ben op zoek naar een goeie buggy voor onze jongste.
    Hij is net 3, maar echt een enorme wegloper.
    Hij loopt vaak zelf, vooral met de kleine stukjes, maar met drukke dingen zoals straks met de Sint intocht en een dagje winkelen wil ik hem nog echt in een buggy hebben.
    Nu weegt hij 16 kilo en is 98 cm en vaak gaan buggy's naar mijn weten tot 15 kilo.

Hebben jullie tips voor een goeie buggy? Want ik zie door de vele buggy's het bos niet meer :D Ik wil een stevige buggy waar hij ook wat hoger zit en goed zijn voetjes kwijt kan. Oja en ik wil hem eigenlijk ook wel op de fiets mee kunnen nemen. We hebben nu een prenatal buggy, maar die stuurt ten eerste enorm zwaar maar hij zit er ook niet lekker in. Beetje opgevouwen en ongemakkelijk.
    We hebben ook een Bugaboo Donkey, maar die wil ik eigenlijk de deur uitdoen, want hij zit er nooit meer in.

2. Roosje24

Roosje24 Fanatiek lid

Jan 21, 2012
    4,149
    154
    63
    Herkenbaar hoor. Ik heb een joolz en ze wil niet meer erin zitten en is veel gedoe. We hebben een qute buggy van babydump. Ook niet heel hoog ofzo. In het begin reed hij wel lekker maar nu dl zwaarder wordt is het irritant. Over 3 maanden wordt ze ook 3 jaar is ook 16 kg en 1 meter. Omdat ze lang is zit ze echt niet meer lekker. Ze doet haar voetjes steeds op de grond en maakt ze me boos
    We hadden buggy voor de zomervakantie gekocht voor 80-90 euro. Ik ga niet meer een nieuwe halen. Ze is echt een loper, wil nooit in de wagens maar neem het soms mee want als ze moe wordt wil ze op schoot.
    Maar ik denk dat nuna pepp een fijne buggy is, ik vond hem toen duur.

3. mama201

mama201 Bekend lid

Feb 25, 2015
    973
    1
    16
    quinny zap ideaal

4. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Nuna Pepp, gaat ook tot 18 of 20 kilo geloof ik als enige buggy. Wel duur, maar je kunt ze vaak ook wel weer verkopen. Heel fijn in gebruik en stuurt zelfs met zwaardere kindjes nog licht.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Niet echt voor grotere kindjes of als je zelf wat langer bent.

6. Ikdus

Ikdus VIP lid

Aug 1, 2008
    10,695
    15
    38
    Nuna pepp inderdaad

7. brownielover

brownielover VIP lid

Mar 9, 2009
    8,148
    3,026
    113
    Nederland
  8. mamavanpoppetje

mamavanpoppetje Bekend lid

Jun 15, 2012
    528
    1
    18
    Zaanstad
    Nuna pepp heerlijk ding

9. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    4,841
    177
    63
    Wij hebben ook een nuna pepp (al sinds dochter een half jaar ofzo is). Soms zitten dochter (23,5 kg) en zoon (17,5kg) er zelfs samen in. Zoon bij dochter op schoot. Dan loopt ie wel iets zwaarder, mja, niet heel gek met 40kg belasting er in.

Voor het weglopen zijn er ook diverse tuigjes enzo te koop. Heeft met zoon best goed gewerkt om af te leren. Hij was nog wel veel kleiner toen.

10. amdaa

amdaa VIP lid

Mar 28, 2015
    9,670
    11,009
    113
    Misschien is een loopfiets/ step/fiets een alternatief? Hij moet uiteindelijk leren om bij jullie te blijven, anders aan de hand lopen?
    Ik vind 3 jaar persoonlijk best schokkend om nog een buggy te kopen. Binnen een jaar zit ie immers op school, en dan moet ie ook gewoon met de groep meelopen.

11. dreames

dreames VIP lid

Dec 9, 2007
    7,811
    4,050
    113
    Ik heb ook een nuna pep en die is inderdaad heerlijk, maar voor 3 zou je denk ik de nuna pepp lux moeten nemen. Ik vind hem nu al redelijk krap worden qua hoogte en mijn zoontje is ongeveer net zo lang als hou zoontje.

12. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik zou inderdaad nu geen buggy meer kopen. Wij gebruiken hem nog weleens ( Zoon heeft hyper mobiele gewrichten en kan daardoor niet lange stukken wandelen zonder daarna te huilen van de pijn ) maar dat is puur omdat we de buggy nog hebben. Voor lange stukken gebruikt hij zn loopfiets en als hij bij ons moet blijven, krijgt hij zn rugzakje met lijntje aan ( Knuffeltuigje | Kindertuigje.nl ) Als hij iets beter wilt zien of echt moe is, heeft papa schouders.

13. LiLaa

LiLaa VIP lid

Feb 9, 2011
    6,120
    0
    36
    Genieten van mijn mooie gezinnetje
    Op de roze wolk :-)
    Nuna Pepp Luxx!

14. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben t hier wel mee eens. Onze oudste loopt al alles sinds hij 18 maanden was en de jongste eigenlijk nog wat eerder? Denk rond 16 maanden. Zelf vind ik dat prima. Tuurlijk is het lastig maargoed liever dat dan een lui kind... We nemen ook vaker een step mee of loopfiets, gaat top.

15. Khlo

Khlo Fanatiek lid

Jan 16, 2015
    1,022
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit vind ik wel iets heel anders hoor! Je zoontje is ziek.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

Jul 4, 2011
    2,225
    2
    0
    Deze snap ik ook niet echt goed. Ons zoontje loopt als vanaf heel jong gewoon mee. Ik zou het ook eerder nu goed aanleren dan een buggy kopen.

17. caat

caat Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    1,195
    1
    36
    wij hebben ook net een nieuwe buggy (ook een wegloper en ik kan haar niet tillen op momenten ze erg moe is), gewoon een middenprijsklasse. onze dochter is nog wel wat lichter, maar het is echt niet ineens dat het bij 15kg stopt. dat is eigenlijk meer een ingebouwde veiligheidje van de producent qua garantie etc. je hebt namelijk 15 kilo stilzitten of zeer bewegelijke 12 kilo... wat misschien net zoveel belasting geeft. tja die van mij is wel eens door de voorwieltjes gezakt hahah met een kilo of 12 (maar dat was een productiefoutje). Wij hebben toen de producent gebeld en die zei dat namelijk zelf ook, een buggy wordt voor veel meer kilo's getest dan die 15 kilo die ze aangeven....dus wat dat betreft kun je dan meer kanten op met je buggy. Gezien zijn leeftijd zou ik er in ieder geval niet enorm veel geld meer instoppen

18. Eki

Eki Fanatiek lid

Jan 20, 2012
    2,127
    1
    36
    Ik zou geen buggy kopen. Mits je kind geen medische reden heeft om in een buggy te moeten zitten lijkt het mij overbodig vanaf het moment dat hij goed mee kan lopen. Met uitzondering van een dagje pretpark/dierentuin enz. Wanneer komt anders het moment om ze te leren dat ze bij je blijven? Hier zit zoon sinds dat hij een maand of 20 was niet meer in de buggy. Als hij niet luistert of weg wil lopen, gaat hij aan de hand, of hij nou wil of niet. Tegenwoordig gaat hij vaak met de loopfiets mee, vindt hij geweldig.

19. Linnepin86

Linnepin86 Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    1,324
    184
    63
    Gelderland
    De Nuna Pepp (Luxx) kan alleen niet heel gemakkelijk mee op de fiets. Wij hebben de Nuna Pepp Luxx, onwijs fijne buggy. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

20. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

Feb 17, 2011
    2,665
    8
    38
    Wij hebben een koelstra simba 4 gekocht, onze dochter word feb 3 jaar. Ik vind de buggy tochnog fijn hoor af en toe. Hebben hem meegenomen op vakantie, gebruik hem voor als we nasr de stad gaan. Want dan is het halverwege dat je haar anders moet dragen. Ik heb de quinny zap ook, maar die zitting is wat smaller, waardoor ze er wat krap bij zit.

Share This Page