Verschrikkelijk rommelig slapen :(

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Matirini, 4 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Op het moment zijn de nachten niet echt rust gevent. Zoon lief slaapt namelijk ontzettend rommelig. Komt in eens weer regelmatig snachts tussen in liggen. Maar ligt dan helaas niet stil. Draait alle kanten op, komt op je liggen, jammert af en toe in zijn slaap en als ik dan denk dat hij slaapt en ik hem weer in eigen bed wil leggen. Reageert hij meteen en is hij ook weer wakker.

Dit houd dus voor ons in dat we s ochtend gebroken wakker worden. Weet op het moment niet zo goed hoe ik dit aan moet pakken.
    Heeft iemand hier ervaring mee is dit normaal rond deze leeftijd en misschien heeft iemand een gouden tip. :D

2. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.899
    3.931
    113
    Heel herkenbaar!
    Onze dochter was een prima slaper, vanaf 3 maanden sliep ze zowat klokje rond en werd bijna nooit wakker.
    Toen ze ruim twee was is dit veranderd. Slaapt erg onrustig, veel wakker, dromen en periodes met nachtangstaanvallen.
    Nu gaat het lanzamerhand weer beter maar momenteel is ze weer onrustig. Wil weer bij ons liggen en is erg ongedurig snachts. Beweegt veel en slaapt licht. Zijn periodes. Hoor het veel om me heen bij ouders met peuters. Schijnt beter te gaan als ze naar school gaan.

3. frums

frums Bekend lid

25 sep 2011
    642
    287
    63
    hier helpt het al als hij op zn luchtbed naast ons bed slaapt.
    Als hij er s nachts uitkomt (en dat zijn fases inderdaad...soms een week elke dag, dan weer wéken tot maanden niet)
    kan hij op het luchtbed verder slapen. Blijkbaar is het idee van "liggen op dezelfde kamer als papa en mama" al voldoende en hoeft hij niet per se tussen ons in....

4. Matirini

Matirini Actief lid

14 jul 2013
    318
    0
    16
    Binnenhuisadviseur
    Tholen
    Zit er aan te denken om tijdelijk een matras bij hem op de kamer te leggen en ipv hem tussen ons te nemen snachts bij hem te gaan liggen op de kamer als hij wakker word. Zodat we allemaal toch ons ze rust krijgen in de hoop dat deze face weer snel over is.

5. Madelein84

Madelein84 Fanatiek lid

5 jun 2013
    1.042
    80
    48
    wij hebben een matras op kamer van zoon zodat we bij hem kunnen gaan liggen. ene keer hij in zn bed en een van ons op matras, andere keer samen op matras. Soms ook hij in ons bed en 1 van ons op matras. Maar net wat voor iedereen het makkelijkst slaapt.

Kan idd even een fase zijn.

Deel Deze Pagina