Mijn dochtertje word 5 oktober alweer 2. 3 Maanden geleden toen we op vakantie waren heeft ze een aantal dagen gepoept op de wc en gaf dit ook zelf aan. Sinds we thuis zijn doet ze dit niet meer. Ze wil wel op de wc maar voor 10 sec en is dan klaar. Nu vraag ik me af. Vanaf welke leeftijd begonnen jullie met zindelijkheidstraining ? En hebben jullie tips ?
Wij hebben samen 2 hele leuke wekkers gekocht 1 in de woonkamer dat we ieder 15 min even naar de wc gingen en 1 wekker voor op de wc die we op een min zaten en dan gingen we allebei heel gek doen als hij af doen dit werkte super.
Mijn dochter is al 3 jaar en nu pas proberen we haar zindelijk te maken.. Ze is wel 3 maanden te vroeg geboren en ze loopt iets achter, maar om een kind van nog geen eens 1 jaar al op de pot te zetten vind ik dan weer niet nodig...
Trouwens wij hebben zon mini wctje gekocht , als er in word geplast of gepoept gaat hij een muziekje maken, erg leuk! En snel leren ze. Een tip voor kindjes die bang zijn voor de pot/wc. Ze gaan het dan erg snel leuk vinden! Bij prenatal gekocht..
Mencintai mijn dochtertje is geen bijna 1 hoor. Maar bijna 2. Aangezien ze het zelf iedere keer aangeeft als ze moet poepen vind ik het zonde er niets mee te doen. Ze vind het ook leuk om op het potje te zitten. Zo`n potje met muziek is ook leuk ! Ik heb gewoon een simpele gekocht en een brilverkleiner. Ze vind het al geweldig dat als ze heeft geplast we het plasje door de wc gaan spoelen en dag plasje zeggen.
mijn dochter was 10 maanden dat ze op de pot ging, als ze wat deed was het natuurlijk puur toeval maar nu is ze bijna 2 en gaat ze zo ie zo om de 2 uur op de pot en overdag is ze al bijna helemaal droog, vaak is ze alleen nat als ze uit bed komt. en ze wil het gelukkig ook zelf ,soms wil ze er niet eens vanaf.
Daan was nog geen 2 maar had een hekel aan de luier en had het met flink wat energie en tijd kreeg hij het toch helemaal door
Ja mischien moet ik eens van die luierbroekjes halen want iedere keer die maillot en luier uit doen vind ik wel veel werk. (en best zwaar nu ik ook zwanger ben) Ik las op internet ook iets over zindelijk in 3 dagen. Iemand ervaring met dit boek ?
Hoi, Wij zijn met laura begonnen om op het potje te gaan met 2 jaar. Ze gaf zelf aan dat ze moest plassen. Ze is nu 2 jaar en 5 maanden en al 3 maanden zindelijk. Ze is ook 's-nachts zindelijk. Het enige grappige is dat ze niet wil poepen op het potje. Als ze moet poepen komt ze om een luier vragen en poept ze gelijk als ik de luier aan doe en dan moet ie weer af. Dus ja, elk kindje doet het op zijn eigen manier. Wij hebben een elmo pop gebruikt, die komt met een boekje, flesje en wc. En elke keer als je hem laat drinken zegt ie dat ie moet plassen en als je hem dan op zijn wc zet maakt ie plasgeluiden (misschien dat ie poep geluiden moet maken om haar op het potje te laten poepen ) Dat heeft dus heel erg goed gewerkt
Iman is van juli 3 jaar, maar hier wil het nog niet lukken Het drijft me soms tot waanzin Ik heb nu besloten er maar eens even geen aandacht meer aan te besteden....
Ik vind het knap dat ze nog geen 2 is en toch al een paar keer op de wc/potje heeft geplast/gepoept. Hier wilde het ook maar niet lukken, tot een maand na haar 3e verjaardag. Met het mooie weer een badje buiten gezet en een potje en haar in haar blote kont laten lopen en ineens ging ze erop toen ze moest plassen en sindsdien gaat het supergoed. Alleen 's nachts heeft ze dan nog wel een luier, maar die is 's morgens ook nog zo overvol, dat we daar nog even mee wachten. Ze geven het ook vanzelf wel aan hoor als ze er aan toe zijn. Als je teveel pusht, werkt het alleen maar averechts. Wij werkten ook met beloningsstickers, bij zoveel stickers kreeg ze dan een cadeautje. Succes ermee!
Bij ons heeft het volgende heel goed geholpen. Maak een groot a3 vel 2 helften. In de 2 helften maak je verschillende delen van 10 kleine vakjes. Rechts boven schrijf je geplast Links gepoept Als ze dan geplast had of gepoept kreeg ze een stikker. Bij 10 plas stickers of 5 poep stickers mocht ze een klein cadeautje uitkiezen dat ik gekocht had. (pakje potloden, kleurboekje schoencadeautjes eigenlijk) Dit ging vanaf dag 1 super!! Ik hoop dat je er wat aan hebt
Hier idem. Maar ik moet er wel bij zeggen, al vanaf december afgelopen jaar was Joris af en aan ineens een dag droog (hij was toen 1jr en 9mnd) dus hij heeft wel een beetje voorbereiding gehad als ik het zo mag noemen. Heb er toen alleen nooit aandacht aan besteed en als hij op de wc wilde mocht hij dat ook. En toen de zomer begon ben ik serieus begonnen, zoals Vera En dat werkte ook meteen...
youame is ook 3 maar ze wil alleen op het potje/wc als zij het aangeeft als wij het vragen doet ze het niet en zegt ook nee ik ga der niet pushen ofzo toen het zo warm was heb ik der in der onderbroekje laten lopen dan ging ze wel op het potje buiten nu als ik vraag van moet je plasje doen nee dan krijg je ook een sticker maar dat wil ze ook niet kadotjes wil ze ook niet ik mag der niet verschonen als ze een poepbroek heeft maar het zal toch moeten gebeuren maar ze moet en zou een luier aan als ik hem af laat krijgt ze een driftbui en blijft er ook in heeft iemand tips wat het leuker kan maken voor haar
Wij zijn van de zomer (juni/juli) begonnen met een plassticker boekje van de Prenatal. Hij mocht dus iedere keer een sticker plakken als hij wat op het potje/ de wc gedaan had. Hij was toen 2,5. Er waren regelmatig 'ongelukjes', maar het ging echt steeds beter. Op een gegeven moment keek hij niet meer om naar het stickerboekje. Hij wil ook al een tijdje echt geen luier meer aan. Nu gaat het hier de laatste twee weken erg goed en geeft hij het zelf aan als hij moet plassen of poepen. Kreeg vandaag van het kdv een zn stickers die hij geplakt had mee, blijkbaar is het stickerplakken daar ook niet meer nodig...geeft het daar ook steeds goed aan.
trouwens aan de ene kant hoeft het voor mij ook nog niet hoor maar zou wel handiger zijn en vind haar ook zo groot als ze op de bank ligt haha en krijg regelmatig een been tegen mijn hoofd
Marline, ik zou gewoon nog wachten hoor. Ze heeft er blijkbaar geen zin in. Enige wat ik kan bedenken is door vriendinnetjes/vriendjes die wel zindelijk zijn. Om haar met een vriendje/vriendinnetje mee te laten gaan naar de wc en haar dan vertellen dat dat vriendje/vriendinnetje wel een grote jongen/meid is? Misschien dat ze dan wel zoiets heeft van dat wil ik ook? Annemonique, hier was het ook maar voor kort. Denk net een week of 2 en toen waren de stickers al niet meer leuk genoeg...
mini muisje heb ik ook geprobeerd met neefjes en nichtjes 1x deed ze het en toen had ze zoiets van laat maar denk dat het ook door haar broertje komt dat ze zoiets heeft van zolang ik nog een luier draag ben ik ook nog beetje klein maarja het komt vanzelf wel denk ik afwachten dan maar
alicia wilde geen luier meer aan en op een dag besloot ik hem dus maar uit te laten. na 3 dagen was ze compleet zindelijk zowel dag als nacht. ze geeft zelf aan dat ze moet en gaat zowel op de wc als op de pot. vanaf precies 23 maanden was ze hier dus zindelijk