Ik heb een paar weken geleden tegen Hugo gezegd dat dit het laatste pak luiers was. Daarna zouden ze op zijn. Ik zei dat we dan alleen nog speciale nachtluiers hadden. Vanaf die dag hoefde hij geen luier meer om en plaste hij keurig op het potje. Na 2 dagen vond hij zichzelf te groot voor het potje en ging hij gewoon naar de WC. Handen wassen is trouwens ook een groot een feest voor hem, dus na iedere plas is het een spetterfestijn. Poepen doet hij trouwens iedere avond vlak nadat we hem naar bed hebben gebracht. In zijn luier....
Wij zijn nu bijna 2 weken bezig met Merel en ze is zo goed als zindelijk (is 2 jaar en 3 maanden). Hier werkt het met stickers. Als ze heeft geplast of gepoept dan mag ze een sticker op de pot plakken (zo'n simpele witte) Ze mocht in de winkel zelf stickers uitzoeken. Poepen was als eerste altijd op de pot of wc. Ik had verwacht dat dat nog wel even zou duren (hoor je vaak) maar ze vindt het wel prettig dat het niet meer in de luier hoeft. De pot is bijna vol geplakt.....nu nog iets verzinnen om weer te stoppen met de stickers. Ik heb al verteld dat dit de laatste stickers zijn die we hebben gekocht, dus ik ben benieuwd.... Vanaf volgende week ook geen luier meer aan denk ik.....
hier heb ik inmiddels in een behoorlijk aantal winkels wel de toilet gezien. Maar vaak laat ik Nick voor we weggaan nog even plassen. Daarnaast laat ik bij bezoek vaak zo ongeveer als eerste zien dat daar ook een wc is waar hij kan plassen en dan is het eignelijk vaak goed. Als ik nu echt lang weg denk te zijn, trek ik hem een luierbroekje aan of een trainbroekje(van de Hema) die heeft een plastic buitenkant waardoor een klein ongelukje wel tegengehouden wordt. Maar tja....het is effe overschakelen en ook durven. Wij werden ook steeds vergeetachtiger met het aantrekken van een luierbroekje en dan zit je ineens in de auto en denkt....ooh ooh...maar dan is het gewoon afwachten....en tot nu toe is dat ook goed gegaan. Op vakantie gewoon ook zeggen dat hij dan eventjes moest wachten tot we bij een wc waren enzelfs dat ging goed.
Hier met vakantie overdag zindelijk geworden. Potje meegenomen naar de camping, vanaf dag 1 ging het goed. Nu sinds 3 weken ook snachts zindelijk. Ging vanzelf, dus heb er helemaal geen moeite voor hoeven te doen. Yara was toen 2.5 jaar.
heb je die ook in het nederlands? ik heb gelijk gezocht maar kom m alleen in t engels tegen. lijkt me erg leuk die pop eerlijk gezegd aangezien ze elmo te gek vindt.