Hallo iedereen, Ik ben nog niet zwanger maar aangezien er bij veel mensen die een 'normale' navel hebben op een gegeven moment de navel naar buiten gaat staan ben ik een beetje bang.. Ik ben geboren met een uitstekende navel, maar die is naar binnen gegroeid aangezien mijn ouders hem steeds hadden dichtgeplakt met een plaatje. Nu heb ik dus een 'ingegroeide' navel. Het lijkt een beetje op een slakkenhuis. Vroeger toen ik klein was kon ik hem er met wat pijn er een beetje uit halen maar sinds mijn 12e of zoiets zit hij toch echt 'vast'. Nu ben ik bang dat als ik zwanger ben mijn navel los wil gaan komen terwijl hij al is vastgegroeid aan de achterkant. En als hij dan los ziet te komen voor altijd naar buiten blijft staan. Heeft er iemand zo'n navel of weet iemand wat er waarschijnlijk gaat gebeuren? Ik ben een beetje bang . Alvast hartstikke bedankt! Foto: (beetje onderbelicht)
Waarom hebben je ouders je navel afgeplakt dan? In elk geval haha, zou ik me om mijn navel nooit druk maken hihihi.... Je buik veranderd sowieso ontzettend met een zwangerschap,als je pech hebt krijg je een heel mooi tijgerprintje wat nooit meer weggaat.. Je borsten veranderen, mijn voeten zijn zo opgezwollen door vocht dat ik mijn schoenen niet meer pas, en ik hoor hier en daar dat je zowaar een maat groter voeten kan krijgen..... Dan liever een navel die naar buitenkomt dan een tijgerprintje....maar goed das voor iedereen anders. Mijn navel is heel de zw niet veranderd hoor. ZIe wel dat navels die minder diep izjn (ik heb een vrij diepe navel) soms naar buiten ploppen. Na de bevalling trekt dat vanzelf wel weer bij in meerdere of mindere mate. Maar het allerbelangrijkste is dat jouw lichaam gewoon een nieuw leven heeft weten te maken! Een nieuw mensje is er in jouw buik gegroeid.....daar gaat het om! Om dat grote wonder, wat het gewoon blijft... Dan is uiterlijk maar bijzaak.
ik had een kleine diepe navel, mooi knoopje er in, maar nu is tie al voor de derde keer naar buiten geplopt. na de eerste zwangerschap bleef ie in ieder geval een stuk groter, dus die mooie navel die ik had, dat is verleden tijd helaas... het zou ook best kunnen dat die van jou naar buiten zal ploppen omdat hij niet heel diep ligt. losscheuren (oid) lijkt me niet waarschijnlijk omdat het groeien van je buik geleidelijk gaat en dus rekt je navel steeds een stukje meer mee... maar als je je echt zorgen daarom maakt, zou ik het gewoon een arts even vragen, of het kan dat ie loskomt. of dat het bij jou pijnlijker is dan bij een 'normale' navel...
Iedereen is geboren met een uitstekende navel (anders zouden navelklemmetjes nooit nodig zijn)... die van jou is volstrekt normaal
Ik had een redelijk 'diepe' navel, aan het eind van mijn eerste zwangerschap plopte hij iets naar buiten en sindsdien is hij nooit meer het zelfde. Hij is niet meer zo diep en ook wat groter, benieuwd wat hij deze keer gaat doen.. Zou me niet druk maken om jou navel, maar denk wel dat hij indd naar buiten komt.
Ik snap je verhaal niet zo goed... Onze dochter heeft ook een naar buiten stekende navel (en mijn man heeft ook pas sinds een paar jaar een kuiltje), maar ik zou er niet aan denken om de navel af te plakken. Was het geen navelbreuk ofzo?? Verder kan ik mijn navel ook niet naar buiten doen, heb er ook nog nooit van gehoord, navels zitten toch altijd vast?? Maar wat betreft mijn eigen navel en zwangerschappen, bij beide is de navel wat meer naar buiten gekomen. En na de eerste zwangerschap is er juist een wat dieper gat achtergebleven (of zou dat liggen aan de slappere buik..).
Nouja ik ben in de Sovjet Unie geboren dus het kan zijn dat ze dingen anders aanpakten dan nu . Maar aangezien mijn navel nog best wel een stompje had en niet 'deed wat ie moest doen' qua inkrimpen, raadde de dokter ze aan op een ijzeren plaatje er op te plakken die mijn navel naar binnen duwde zeg maar, zodat hij niet zo ver uitstak uit zichzelf. Dat hebben ze dus gedaan tot dat de navel naar binnen was gedraaid en zo was blijven staan. Dus ik vroeg me af of hij weer zo wordt als toen ik was geboren door de druk die er achter komt te staan.. Die Sovjet dokters ook ..
wat grappig dat dat daar dus echt een issue is! Hier is er geen haan die kraait naar een ploppende/verstoppende navel
ik had gewoon een navel die naar binnen was, maar na de derde zwangerschap, zag hij er heel anders uit, nu ben ik 38 weken zwanger en steekt hij behoorlijk uit, dit trekt straks gewoon weer bij, alleen kan het zomaar zijn dat m'n navel er dan weer anders uit ziet...