Tips zomervakantie

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by Lisa280887, Apr 1, 2018.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lisa280887

Lisa280887 Niet meer actief

Hoi allemaal!

Wij hebben voor ons doen lang afgewacht met het boeken van een zomervakantie om diverse redenen.

Nu zijn we aan het zoeken naar iets leuks maar we komen er niet uit! We willen zoveel zien! We gaan samen echt in de zomervakantie vanwege mijn werk. We kunnen max 2,5 week weg en we houden ervan om wat te doen en te zien, dus liever niet 2 weken alleen strand.

Een aantal dingen:
    - Zika-gebieden zijn geen optie vanwege onze kinderwens. Vorig jaar op de ABC- eilanden geweest, vlak voor verwijderen spiraal. (Goed vanaf gekomen toen haha)
    - VL ziet Azië niet echt zitten
    - We zijn al geweest in: Turkije, Malta, Cyprus, Cycladen (Mykonos, Paros, Naxos, Santorini)
    - We hebben al gekeken voor Madeira, de Azoren of eilandhoppen Griekenland (Ionische eilanden, eventueel combineren met Athene)

Heeft iemand tips? Of ideetjes? Tips/aanraders over de genoemde bestemmingen? Andere bestemmingen die heel tof zijn?

Alvast enorm bedankt!

2. tessa321

tessa321 Fanatiek lid

Feb 13, 2013
    1,051
    178
    63
    Gelderland
    Costa Rica is siper mooi. Vooral veel mooie natuur. Alleen geen ik geen idee of het een zijn gebied is.

3. Lisa280887

Ja helaas valt het grootste deel van Zuid Amerika eronder... bedankt iig!

4. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,031
    1,852
    113
    Provincie Groningen
    Zuid-Afrika
    Prachtig land, genoeg te zien!

Lisa280887 likes this.
  5. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Mee eens maar hartje zomer hier is hartje winter daar.. Heb er jaren gewoond (in verschillende delen van het land) en ik kan het niet aanraden er in de winter heen te gaan. Vooral Kaapstad en Johannesburg is dan zeer wisselvallig en eigenlijk gewoon pet qua weer. De kanten van Durban zou dan nog de beste optie zijn maar ook daar heb je echt trui en lange broek nodig in die periode.

Zien julllie Marokko zitten? Of Jordanië?
    Ik dacht ook nog aan Sri Lanka, maar dat vindt je vriend niks waarschijnlijk.
    Als jullie binnen Europa overwegen dan zou ik ook eens naar Kroatië kijken. Als je een eigen auto huurt kun je daar ook hele mooie plekjes ontdekken langs de kust, plus er is bv ook het zeer mooie Plitvice park in het binnenland.

*edit* als jullie het niet erg vinden om écht ver weg te gaan: Hawaii. En dan niet zozeer Oahu maar echt the Big Island (Hawaii) zelf. Ook goed te combineren met de andere eilanden overigens :)

Lisa280887 and baby90 like this.
  6. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,779
    3,907
    113
    Wij hebben een keer in de zomer IJsland en New York gecombineerd. Was een erg geslaagde combi. Iceland Air vliegt dagelijks het rondje Amsterdam-Reykjavik-NY en terug, hebben vaak goede aanbiedingen. Wij hadden twee keer 6 dagen gedaan maar in jouw geval zou ik dan 10 a 11 dagen in IJsland doen en een week in NY.

Het zijn alleen wel twee prijzige bestemmingen...

Lisa280887 likes this.
  7. Lisa280887

Bedankt voor de reacties! Wij zullen waarschijnlijk wel binnen Europa blijven, we willen ook de tuin doen dit voorjaar en eventueel een nieuwe auto... we willen teveel haha!

Hawai lijkt ons zooo tof! Maar is helaas ook duur is dat trouwens geen Zika-gebied?

8. zigzag

zigzag Fanatiek lid

Oct 21, 2015
    1,970
    686
    113
    Female
    Nee hoor, Hawaii is geen zika gebied ;) Soms zijn er aanbiedingen van ongeveer 450 retour, maar dat moet maar net in de door jou gewenste reisperiode zijn natuurlijk. Jordanië en Marokko daar zijn geregeld aanbiedingen voor.. zelf even e.e.a. samenstellen (vlucht/hotels los). Ryan Air vliegt sinds kort ook naar Jordanië vanuit Dld en BE, als je goede aansluitingen vindt (of je sowieso al vlakbij de grens woont) dan is dat ook een optie.
    Als je het niet erg vindt een gokje te nemen met het oog op het weer zou je Gdansk of bv Riga nog kunnen overwegen. Dat zijn bestemmingen die echt niet zo duur hoeven te zijn en bij allebei is er strand + cultuur te combineren.

9. Novastar

Novastar Fanatiek lid

Jan 9, 2014
    4,538
    1,171
    113
    Female
    Pedagoog
    Noord-Brabant
    Het vasteland van Griekenland. Heel anders dan de eilanden en genoeg te doen. Wij zijn naar Parga geweest (prachtige Venetiaanse badplaats aan de westkust, niet zo gek ver ten zuiden van Albanië waar ook excursies naartoe gaan) en van daaruit hebben we uitstapjes gemaakt naar het Zagoria gebied en de Vikoskloof, Meteora (echt een aanrader), studentenstad Ioannina en de rivier de Styx (uit de legende over de veerman naar het dodenrijk). Het Griekse vasteland is sowieso een prachtig gebied. Zeker doen als je van Griekenland houdt.

10. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Noorwegen! Meer dan genoeg te doen en geen Zikagebied :)

11. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

Feb 5, 2014
    3,992
    2,283
    113
    Noord-Brabant
    En de Canarische eilanden of Corsica en Sardinië.

12. MariekeRox

MariekeRox Fanatiek lid

Nov 6, 2015
    1,675
    807
    113
    Wij hebben een rondreis gedaan Miami Orlando. Beste vakantie ooit

13. Essie3

Essie3 Niet meer actief

Hebben wij ook gedaan, gecombineerd met Key West. Top vakantie!

14. Lisa280887

Gaaf! Dit wordt helaas ook afgeraden omdat het een Zika- gebied is!

15. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

Feb 7, 2015
    1,213
    478
    83
    Gelderland
    Ik heb een paar Europa tips.

Zelf een rondreisje samenstellen op Sicilië of Mallorca? Op eerstgenoemde heb je heeeel veel cultuur! Echt een aanrader als je Italië-fan zou zijn. Bij Mallorca denk je misschien aan Oh Oh Cherso-praktijken maar dit eiland heeft veel meer te bieden. Wat ik aanbeveel is zelf een ticket boeken, auto huren en zelf los overnachtingsplekjes boeken (bijv. op 4 verschillende plekken) en dan maak je je eigen roadtrip. Moet je wel even in willen verdiepen, dus... ;)

Verder: wat denk je van Andalucië (Z-Spanje), supermooi en lekker weer gegarandeerd. Of misschien 'gewoon' Toscane en dat combineren met de kust.

Als je niet naar Azië wilt en niet naar het Zika-gebied zit je in Europa volgens mij altijd goed. Voordeel is dat je ook niet zo lang onderweg bent. Voor buiten Europa kan ik Argentinië (cultuur, natuur, strand, echt geweldig daar!) heel erg aanraden maar tast dan maar even diep in de buidel. :p En zelf zou ik niet veel trek hebben in een hele lange reis als je een week of 2 weggaat maar dat is persoonlijk. Dus daarom zou ik lekker in Europa blijven. (Ieder z'n ding, maar ik ga niet voor korter dan 3 weken heel ver vliegen (= > 12 uur.)

Oja nog eentje tot slot: New York!! Zo gaaf! Even kijken of je daar ook ergens naar het strand kunt maar vast wel.

16. EdN

EdN VIP lid

May 27, 2011
    8,835
    3,630
    113
    Italië! Combineer Rome met een verblijf aan de kust, of zoek een goede uitvalsbasis in Toscane en bezoek Florence, Lucca, Siena, Pisa, enzv.

Griekse eilanden zijn volgens mij altijd leuk. Op Rhodos en Kreta (echt niet alleen maar feestende jongeren) is genoeg te bekijken, ook een aantal eilanden combineren kan prima. Corfu, Samos en Simi ook erg leuk.

Oostenrijk is ook prachtig, heerlijk wandelen, schitterende natuur, sfeervolle dorpjes.

17. Nikki88

Nikki88 VIP lid

Jul 29, 2008
    11,656
    230
    63
    Rondreis door Californië, helemaal geweldig. Wel zeker 2,5 week gaan.

18. Aszz

Aszz Niet meer actief

Sicilië? Ontzettend mooi, veel cultuur en lekker eten. En mooi weer.
    Goed te doen met het vliegtuig.
    Via booking.com kan je heel veel mooie hotels etc vinden, huur een auto en geniet van het mooie Italië.

19. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,362
    113
    Female
    Kroatië is prachtig en heeft een mooie combi van strand en natuur!

Share This Page