Vakantie in voorseizoen: waarheen!?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Endlesslove, 18 feb 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Endlesslove

26 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Zuid
    We komen er gewoon simpelweg niet uit waar we dit jaar naartoe gaan op vakntie.
    Mijn man wil het liefst zon, zee, strand en een groot waterpark met enorme glijbanen.
    Ik zou graag richting de bergen gaan dit jaar, Oostenrijk of Zuid-Tirol o.i.d.. Wandelen, mountainbiken, watervallen bezoeken, dat soort dingen. Man wil dit ook wel graag, maar vreest dat we in Oostenrijk in juni echt een grote kans hebben op slecht weer.
    Voorheen gingen we voornamelijk met het vliegtuig, maar dit jaar willen we graag met de auto.

Nu zoeken we dus een soort van compromis. Het belangrijkste is wel echt een grote kans op echt zomers weer hebben in juni en een levendige omgeving waar we veel kunnen doen.

Ik merk al dat je bijv. op de mooie campings in Italie echt de hoofdprijs betaald (vergeleken met andere campings) maar dat deze campings bijna allemaal erg afgelegen liggen en wij zijn juist types dat er dagelijks in de omgeving op uit trekken. Dan vind ik het nogal zonde om de hoofdprijs te betalen voor een camping waar we nagenoeg niet zullen zijn. Wel vinden we een nette, schone accommodatie erg belangrijk en we zouden een mooie lodgetent ook super leuk vinden.
    We hebben 3 kinderen in de leeftijden 3,6 en 8.

Wellicht heeft hier iemand tips? Alvast super bedankt!

2. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    In Juni met schoolgaande kinderen? Wij gaan regelmatig naar Oostenrijk en daar kun je geluk hebben met het weer, maar ook regen regen en regen. Daarnaast denk ik dat je in het voorseizoen niet echt de levendigheid heb die je zoekt.
    Italie op de hysterische kindercampings zal het wat drukker zijn, maar veel kinderen boven de vier zal je er ook niet vinden.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Costa Brava, Zuid-Frankrijk, Gardameer of Kroatië? Hoelang gaan jullie?

4. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Slovenie! Geen ervaring met campings met animatie/waterparken, maar die zullen er vast zijn. Het is echt een prachtig land!!

5. Endlesslove

26 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Zuid
    Ja, met schoolgaande kinderen in juni. De kinderen krijgen verlof.

Slovenië en Kroatië ben ik geweest, maar vinden we nu qua afstand te ver. We gaan "maar" 2 weken.

Met levendigheid bedoel ik overigens meer leuke steden, bezienswaardigheden, activiteiten etc. De camping mag best rustig zijn en we weten dat er in juni geen leeftijdsgenootjes zijn voor de oudsten. Een enorm nadeel aan een vakantie in juni. Vandaar dus graag een levendige omgeving en geen camping in de middle of nowhere.

Oostenrijk lijkt ons heerlijk, maar dat weer is zó onvoorspelbaar!

6. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Misschien een camping ofzo met overdekt zwembad enzo, zodat je met rotweer ook nog wat te doen hebt, dan hoef je minder ver, maar kun je toch in een levendige omgeving.
    Wij hebben in de meivakantie ook eens in Denemarken gezeten, o.a. hier:
    https://www.hvidbjergstrand.com/?_ga=2.230518748.1102205805.1518976357-2015187505.1508701749
    De Denen kregen pas een week later vakantie, dus lekker rustig. Het was wel fris, maar droog en zonnig, 40 minuten ofzo van Legoland. Ruim zwembad met glijbanen, wellness, grote indoor speeltuin, vlakbij het strand enz. Ongeveer 7 uur rijden vanaf Utrecht.

7. rijo

rijo VIP lid

5 mrt 2014
    5.272
    2.034
    113
    Luxemburg? Ik vind Denemarken (post hierboven) ook een goede optie. Of Duitsland, het Zwarte Woud?

8. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Misschien zuid Frankrijk? Cote d’azur? In het hoogseizoen echt vreselijk ;) maar volgens mij in Juni erg leuk. Leuke plaatsen; Fréjus, Cannes, Nice, Antibes, Monaco, st Tropez. En erg leuke campings allemaal, sommigen ook aan het strand.

En misschien toch ook Gardameer en dan zo’n hysterische camping als Bella Italia? Hebben de kinderen een erg leuk zwembad en leuke plaatsjes in de buurt en leuke parken. Pretparken en waterparken.

Tja en Oostenrijk is echt een liefde van mij, Salzburg is een erg leuke stad voor een dagje, maar het weer... je weet het nooit daar. Afgelopen jaar zijn we een week geweest, overdag prima weer, maar elke avond onweer. Wel supermooie zwembaden in elk dorpje! Wij gaan daar altijd naar verschillende zwembaden. Allemaal goed. En altijd leuke dingen als belevenis-kastelen, de bergen in, leuke dorpjes.

9. Endlesslove

26 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Zuid
    Lief dat jullie meedenken!

Denemarken, Luxemburg en Duitsland zijn allemaal leuke landen, maar de kans op slecht weer is daar natuurlijk zo goed als net zo groot als in Oostenrijk haha. We willen juist zon.

Denk dat het toch de Cote d'Azur gaat worden. Alleen dan wel een iets rustigere camping (wel met leuk peuterbad) en nabij leuke toeristische plaatsjes.
    Twee jaar geleden zaten we vlakbij Fréjus en dat is wel goed bevallen.
    Wel pas net voor vertrek iets boeken, mochten de vooruitzichten echt niet goed zijn dan pakken we denk ik toch het vliegtuig richting Griekenland oid.

Mocht iemand nog een geweldig leuke camping weten aan de Cote d'Azur: tips altijd welkom!
    Hoeft overigens geen enorme camping te zijn hoor, als in de omgeving maar genoeg te doen is.

10. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik wou Valencia zeggen, maar misschien is dat te ver voor jullie? Wel zonzeker en een fijne, redelijk compacte stad en bovendien vlakbij het strand. Een heel fijne combi als je het mij vraagt :) Je kunt vanuit daar ook makkelijk een dagtrip maken en dat zou ik je dan ook aanraden aangezien jullie 2 weken vrij hebben.

11. Endlesslove

26 jan 2018
    5
    0
    1
    Vrouw
    Zuid
    Bedankt voor de tip Zigzag! We vinden Valencia een prachtige stad (zijn er al tweemaal op citytrip geweest) maar om er met de auto heen te rijden en een camping te zoeken lijkt ons niet zo geschikt.
    Dan zouden we eerder voor Barcelona kiezen, maar daar hebben we tot tweemaal toe echt heel slecht weer gehad in juni (elke dag bewolkt en veel buien, terwijl het in Nederland bloedheet was haha).

Domain du Colombier staat nu hoog op ons lijstje.

12. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.498
    4.338
    113
    Vrouw
    Daar ben ik geweest :) wel al 7 jaar geleden ofzo. Was een prima camping, met een heerlijk zwembad. Wij hebben ver geen gebruik gemaakt van andere faciliteiten op de camping. Je moet wel overal de auto voor pakken, het ligt net iets naar boven. Wij Vonden dat geen probleem overigens. Er was ze.fs in het hoogseizoen genoeg parkeerplekken te vinden aan het strand.

Deel Deze Pagina