Wij zoeken een mooie locatie om op vakantie te gaan. Wat vooral aanwezig moet zijn is de mogelijkheid voor een babybedje en babyfaciliteiten. Ons zoontje zal dan ongeveer 9 maanden zijn. Zou fijn zijn als er mogelijkheid is om appartementen/kamers op begane grond, naast zwembad. Verder eigenlijk ook alle gemakken, dus of restaurants heel dichtbij, maar misschien liever wel all inclusive, dan kunnen we op elk moment wat gaan eten en makkelijker met de kleine, want op dit moment is lang slapen nog niet zijn favoriete bezigheid en overdag ook nog niet heel lang op. Verder het liefste direct aan zee. Heeft een van jullie een goede vakantie gehad met een baby op de Canarische eilanden? Ben heel benieuwd! Alle tips zijn meer dan welkom!
In februari is het wel lekker weer op de Canarische eilanden maar vaak niet echt zwemweer bij mijn weten. Rond de 20 graden zeg maar. Zeker voor een kleintje echt te koud om te zwemmen. Zou iig een complex met verwarmd zwembad kiezen.
Dat is zeker een goede tip! Ja, we willen niet te ver vliegen voor de kleine en we kunnen pas voor het eerst in februari, vandaar dat we dachten dat de Canarische eilanden dan nog wel redelijk oke is....niet super warm, maar wel lekker. Zelf maakten we altijd verre reizen, maar omdat ons zoontje nog niet geweldig slaapt, durven we dat niet aan....curacao nu bijvoorbeeld ook niet door die enge mug!
Ja ervaring mee. Appartementen, Bungalows, Villa´s, Casas Rurales in Gran Canaria Nederlandse vrouw regelt accomodaties en woont er al jaren. Playa is erg leuk!
Fuerteventura of evt Lanzarote zou ik kiezen met een kleintje, zijn kindvriendelijke eilanden en niet zo druk als Tenerife en Gran Canaria. Fuerteventura heeft de mooiste stranden, Lanzarote wat meer baaien maar bijv wel alleen laagbouw qua accommodaties. Enkele voorbeelden op Fuerteventtura: Caleta de fuste, 15 min van de Luchthaven gelegen hier ligt een grote baai (bijv app Barcelo Castillo, Broncemar beach.) Corralejo ongeveer 40 min van de luchthaven maar hier vind je de langgerekte duinen stranden met 5 km zandstrand, en een groot centrum strand (bijv app Las Marismas, Corralejo beach.) Succes!
Ik ben inmiddels op de vijf grootste eilanden geweest. Op Gran Canaria waren wij in februari en toen was het echt al wel warm genoeg om te zwemmen, zeker in het zuiden. Wij zaten in het noorden en daar was het wat wisselvalliger weer. Maar in het zuiden was het warm en zonnig en hebben we ook in zee gezwommen. Evenals we in Lanzarote hebben gedaan in de kerstvakantie, trouwens. Ik vind zelf Lanzarote en La Palma de mooiste eilanden. Wij zijn vorig jaar met een kind van 11 maanden naar Lanzarote geweest in de kerstvakantie. We hadden een huisje op een bungalowpark gehuurd, particulier van Engelsen. Er was ook een zwembad aanwezig, wel iets verwarmd, maar het was wel koud. Onze baby heeft er wel even in gesparteld.
Wij zijn toendertijd met onze dochter toen de 4 maanden was op Lanzarote geweest, afgelopen jaar op Tenerife. Lanzarote heeft mijn voorkeur, maar tenerife was ook heerlijk. Daar zaten wij in Villa Tagoro, all inclusive met verwarmd zwembad. Je ku t lopen naar het strand, maar wij namen liever een taxi en hebben een paar dagen een auto gehuurd. Was super! Op lanzarote kan ik Hyde Parc aanbevelen, maar niet all inclusive en geeb verwarmd zwembad en dat is voor een baby wel een must in februari. (Wij hadden trouwens bij ons app een bootje gevuld met warmer water om in te spetteren)
Oh wauw! Bedankt allemaal voor de tips. Zie inderdaad dat de stranden in Fuerteventura mooi zijn! Ik ga alles tips even bekijken!
Mocht je nog vragen hebben over Fuerteventura laat maar weten mag ook in een Pb. Ik woon sinds 2011 In Morro Jable zuidelijkste gedeelte van het eiland, maar misschien met een kleintje net te ver van de luchthaven ca 1,5 tot 2 uur met de transferbus. Het weer op dit moment is ong 19 - 21 graden verschilt per dag. De stranden zijn iig nog druk bezocht op t moment. In feb zit je rond dezelfde temperaturen maar is de zee flink afgekoeld. Verwarmd buitenbad is zeker een aanrader. Nogmaals succes gewenst!
Wij zijn begin december op Gran Canaria geweest en was heerlijk. Lekker weer 25 graden. We hadden een aparthotel in Maspalomas, Dunas Suites en Villa's. Verwarmde zwembaden, allemaal bungalows, lekker eten en vriendelijk personeel. Wij hadden een huisje direct aan het zwembad ideaal met onze dochters van 1,5 en 3 maanden. Succes!