Eerst even wat achtergrond informatie: ruim 1,5 jaar sliep zl niet door (15 nachten in totaal wel). Toen wij echt niet meer konden en zl alleen nog maar in ons bed wilde slapen, moest er iets veranderen. Na het uitsluiten van medische oorzaken zijn we gaan slaaptrainen dmv laten huilen. Met een terugval op zijn tijd gaat dat erg goed. Bij een terugval beginnen we weer opnieuw met laten huilen en vaak slaapt ie dan na 1 drama nacht weer door. Op vakantie was slapen ook altijd een gedoe, de eerste vakantie hebben ml en zl de hele midweek samen in hun eigen slaapkamer geslapen. In de zomervakantie heeft zl alle nachten in ons bed geslapen en werd standaard om half zes wakker. Het laatste weekendje weg heeft hij van 1 tot 2 uur snachts gehuild en de rest van het weekend ging goed. Nu kwam ik met het briljante plan om met mijn ouders een week op vakantie te gaan. We vonden een 3 kamer appartement met aparte slaapkamers voor zl, ml en ik en opa en oma. Maar toen wilden mijn broer en schoonzus mee. Super leuk plan want zl is dol op z'n tante en oom en opa en oma vinden zon gezinsvakantie helemaal super. Nu het probleem: we willen naar een specifiek dorp met slechts 17 accomodaties. Er zijn verschillende 3 slaapkamer accomadaties, meer geen enkele 4 slaapkamer accomodatie met WiFi. De WiFi is een strikte voorwaarde vanwege het werk van oom en ml. Ik heb nu overmoedig gezegd, zl mag wel bij ons op de kamer. Maar eigenlijk ben ik best wel bang voor drama, nachtelijk gehuil of een enorme terugval waarbij we zl weer in ons bed nemen. Omdat we dus geen aparte slaapkamer voor zl hebben, weet ik ook niet of laten huilen werkt omdat ie ons blijft zien als t midden in de nacht gebeurt. Andere lokatie, groter apartement of appartement zonder WiFi is allemaal geen optie. Ik overweeg nog bij mega drama onze slaapkamer af te staan aan zl en met ml in de huiskamer te gaan liggen. Mijn ouders geven niks om nachtelijk gehuil, maar mijn schoonzus heeft rammelende eierstokken en mijn broer niet bepaald en ben bang dat dit op hun zenuwen gaat werken. Ook ben ik bang dat Stijn om half 6 sochtends wil opstaan als ie ons ziet. Het gaat trouwens om een gelijkvloersappartement en alle slaapkamers zitten naast elkaar. Wat kan ik nou het beste doen. Het bespreekbaar maken met mijn broer en schoonzus, go with the flow, of mijn broer en schoonzus vragen een aparte hotel kamer te boeken? Ik ben in staat de hele trip af te blazen, maar ik wil zo graag gaan.
Hmmm lastig, ik heb makkelijke slaapsters en op vakantie slapen we vaak samen op een hotelkamer zonder problemen. Maar dat werkt dus niet bij jou. Hoelang gaan jullie? Voor een paar nachten zou ik hem bij jullie op de kamer nemen, als het gaat om een week of meerdere weken zou ik doorzoeken tot je wel een geschikte acco vind. Ook met zoveel mensen in een appartement, met een kindje dat om 06.00 wakker is zou niet mijn voorkeur zijn. Waar willen jullie naar toe?
Ik zou lekker gaan en niet van tevoren als beren op de weg gaan zien. Hier ook een slechte slaper die bij voorkeur op een aparte kamer ligt, maar als het niet anders kan, dan zei het zo. En anders gaan jullie toch lekker in de huiskamer liggen? Qua andere mensen: als je meegaat op vakantie met iemand met een of meerdere kinderen, dan weet je dat het kan gebeuren.
Ik zou het in ieder geval bespreekbaar maken met je broer en schoonzus, en uitleggen waar je 'bang' voor bent. Het moet niet zo zijn dat je er nu tegenop ziet om te gaan, terwijl je er zo'n zin in had. Ik denk dat ik ze zou vragen om zelf een kamer te boeken. Jullie hebben het tenslotte geboekt!
Wij hebben ook zo'n vreselijk nachtspook. De eerste 1,5 jaar heeft hij bij ons op de kamer c.q. in ons bed geslapen. Daarna ging het ineens een stuk beter, met slechts heel af en toe een terugvalletje. Wij slapen ook altijd in de vakantie samen. Ik huur nog steeds 2 kamerhuisjes, de oudste kinderen slapen samen en de kleinste slaapt bij ons. In de zomer kamperen we en dan slapen we allemaal in 1 caravan. Ook afgelopen zomer, toen hij eigenlijk pas net doorsliep ging het goed. Volgende week slapen we ook weer een weekje samen op 1 kamer. Wij rpoberen het nu wel vol te houden om hem niet in bed te nemen, want ik herken je angst voor herhaling wel erg, hoor. Maar het gaat gewoon veel beter nu hij wat ouder is. Hij snapt het ook als we zeggen dat hij weer moet gaan liggen en verder slapen. Hij huilt dan wel even, maar doet het wel. Het is wel een ochtendmensje, net als die van jullie is hij vaak erg vroeg wakker. Tja, dat hoort er dan bij, moeten je broer en schoonzus maar mee leren leven. Ik zou ze vantevoren zeggen dat ze rekening moeten houden met af en toe wat nachtelijk gehuil en vroeg lawaai. Als ze dat dan niet zien zitten, kunnen ze van te voren zelf hun plan trekken om evt. toch een eigen kamer te boeken.
Dank alvast voor de eerste reacties! Het gaat om een gelijkvloers appartement met 3 slaapkamers van 110 m2 voor een week.
Oef ik zou er zelf niet aan moeten denken met z'n allen in 1 kamer. Lekker ieder z'n eigen kamer laten boeken, je ziet elkaar de hele dag al. En dan voel je jeook niet zo opgelaten als hij huilt of s nachts wakker is...
Ik zou er niet aan moeten denken. Teveel familie op een te klein oppervlak. Vraag mij met name af waarom een kinderloze broer en schoonzus bij jullie en jullie ouders in het appartement willen. Een week is erg lang en zij willen toch ook hun privacy en de mogelijkheid om zelf dingen te ondernemen ? Een weekend lijkt mij al lang genoeg... Ik zou dus aangeven dat ze een eigen accommodatie moeten zoeken. Of dat ze samen gaan met opa en oma (zodat jullie als gezin een eigen huisje hebben). Na een paar nachten schreeuwen zijn mensen een stuk minder begripvol en is de sfeer snel verziekt..
is het geen idee dat jullie met zn 3e een eigen app boeken en je ouders en broer en schoonzus samen? dan hoeven jullie je niet druk te maken over de nachten, kleine een eigen kamer en als hij vroeg wakker is kan je er zelf vast uit gaan en word er verder niemand wakker... wel zo sociaal van je familie om alle kosten te delen dan zodat iedereen evenveel betaalt, daar heeft iedereen dan ook volop plezier van zou ik zeggen.
Ik zou voor een apart appartement gaan. Geeft denk ik veel meer rust voor iedereen. Ik snap eigenlijk niet dat de rest hier niet aan denkt. Het is wel makkelijk dat jullie nu inschikken omdat anderen mee willen, maar het is dus niet wenselijk. Dat zou ik zeker bespreken.
Ik zou zeker een eigen appartement boeken. Naast dat je dan een eigen slaapkamer voor je zoontje hebt, is de kans groot dat hij elke ochtend vroeg wakker wordt (dan doen die van mij standaard op vakantie, zeker als het warm weer is) en dan is het wel zo fijn als hij gewoon zijn gang kan gaan zonder dat je de hele tijd 'sttttt!" moet zeggen of geïrriteerde reacties van familieleden krijgt. Zo kun je zelf ook nog een beetje genieten van je vakantie.
En stel dat hij een week bij jullie in bed beland, wat dan nog? Je bent op vakantie, dan zou ik niet teveel drama maken over waar hij slaapt, maar het belangrijker vinden dat hij slaapt. Nadien begin je thuis met een propere lei. En als hij om 6 uur echt klaarwakker is, dan is 't zo, laat je hem los in de living met wat speelgoed of eventueel een laptop met een filmpje. Je ouders en je broer weten ook dat ze te maken hebben met een kind van 2.
Als je kind 's nachts gaat huilen op een vakantieaccommodatie, dan hoort het hele huis het, dus je hoeft om die reden in elk geval niks raars te doen. Een eigen appartement boeken... sja... dus extra kosten maken, omdat anderen mee willen? Dan zou ik ze eerder zelf een eigen appartement laten boeken. Opa en oma geven niks om nachtelijk gehuil, dus die heb je er niet mee...
Dank voor alle reacties! Ik heb schoonzus de plattegrond laten zien en uitgelegd hoe de nachten kunnen verlopen. Mijn broer slaapt overal doorheen en m'n schoonzus vindt t geen probleem. Ik heb besloten van hun probleem (zij wilden als laatste mee en ik geef ze een eigen slaapkamer) niet mijn probleem te maken.
Even over de wifi, als je op je telefoon mobiel internet hebt, kan je die telefoon ook als als wifi hotspot instellen en dan via je laptop/tablet/ipad internetten. Was niet je vraag maar misschien wist je dit niet of had je hier niet aan gedacht . Dan zou je een accomodatie zonder wifi kunnen boeken. Mobiel internet is wel wat trager dan wifi, maar ik weet niet waarvoor ze het nodig hebben. Voor mail binnenhalen gaat het prima.
Wij hebben de jongste afgelopen familieweekend in de badkamer 'geparkeerd', was geen doen bij ons op de kamer en dat ging prima. Misschien nog een idee.. Veel plezier!
Goede tip sleepless! Volgens mij is de badkamer van een redelijk formaat waar we wel een ledikant in kwijt kunnen! De WiFi hotspot verbinding is een bekende, maar voor het werk van ml als IT manager onvoldoende om op afstand bij de systemen te kunnen, maar bedankt voor het meedenken!