Temperatuur zuid Frankrijk in meivakantie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Tiniedice, 4 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij zitten te twijfelen om misschien in de meivakantie naar zuid Frankrijk te gaan. We twijfelen omdat we niet zeker weten hoe het weer dan zal zijn. Iemand ervaring met vakantie in zuid Frankrijk in de meivakantie en dan vooral hoe het weer dan is?

2. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Je kunt het Googlen he.. Maar:
    Ik ben ooit in de meivakantie 10 dagen naar midden Frankrijk gegaan. De eerste vijf dagen hadden we 25 graden, daarna 5 dagen natte sneeuw (op dezelfde locatie!) denk dat er geen peil op te trekken is :)

3. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welke omgeving? Klimaat in 'Zuid-Frankrijk' verschilt nogal.

4. Tiniedice

Tiniedice Bekend lid

4 jan 2014
    809
    0
    0
    NULL
    NULL
    Camargue, Languedoc

5. Beatissimam

Beatissimam Fanatiek lid

23 sep 2013
    4.559
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van 1 tot 15 mei 2014 was het daar 19 tot 24 graden met de helft van de dagen bewolking. Heel weinig neerslag.
    Maar voorgaanden jaren geven geen garantie voor de toekomst!;)

(En ik vind het gebied echt vreselijk saai! Waarom niet naar de Provence?).

6. disaro

disaro Fanatiek lid

18 aug 2014
    2.036
    251
    83
    Wij hadden vorig jaar bijna alleen maar regen, helaas.

7. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Wij wilden afgelopen april (echt eind april met koningsdag) en de eerste dagen van mei, ook naar Frankrijk. Maar overal was het weer prut.
    Tenminste volgens de weerberichten.
    Balen dus.. Wij hebben toen gekeken, waar het wel goed weer was in Europa, omdat we met de camper weg wilden gaan.
    Wij zijn toen naar Denemarken geweest, aan de kust (het westelijkste puntje aan de linkerkant laat maar zeggen ;))
    Het was er alle dagen tussen de 20 en 25 graden. Heerlijk aan het strand geweest, en een dag Legoland :D

Ik zou gewoon afwachten wat het weer doet, en nu nog niet boeken. In het voorjaar zit echt niet alles vol. Lekker kijken waar het mooi weer is, en dan gaan!

8. Casara

Casara Fanatiek lid

20 aug 2014
    2.263
    416
    83
    wij zijn afgelopen jaar in de meivakantie geweest. Zaten op de hoogte van Lyon. Hebben het alle dagen lekker gehad, zo 20 graden. Miste zelfs een korte broek en teenslippers. Hebben veel buiten gezeten, gebbq-ed. Kan alle kanten op in die periode. Je kan het prachtigste weer hebben, maar je kan ook in de regen en kou zitten. Ik was eerder van wat meer kou uitgegaan, jammer achteraf.

Deel Deze Pagina