op vakantie met schoonfamilie

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door fl01, 29 okt 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fl01

fl01 Actief lid

28 jun 2011
    277
    24
    18
    NULL
    NULL
    Even afreageren… Met de schoonfamilie op vakantie..een weekje was meer dan genoeg en een weekje all-inclusive ook.
    Mn schoonfamilie zijn best prima mensen, maar een week op elkaars lip is toch anders. Zeker als je dingen anders aanpakt. Ik heb bv een hekel aan handdoekjes leggen bij het zwembad. En wat doen zij, smorgens voor dat we gingen ontbijten, al handdoeken neerleggen.. Ook 10 minuten voordat het restaurant open ging al in de rij gaan staan.. Tja we waren ook met 10 man, maar is het nu echt zo erg om af en toe aan aparte tafeltjes te zitten?? En ook het liefst alles samen doen. Dus als iemand naar de stad wil, dan het liefst die dag met zn allen naar de stad.
    Maar goed, op zich best een prima week, genoten van de kindjes en het zwembad, maar het zou mijn keuze niet zijn om nog eens samen (en all-inclusive) te gaan.

2. Friesin

Friesin Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.260
    721
    113
    Haha, leuk he.. Zo'n nieuwe familie erbij! Gratis en voor niets! Kom maar lekker gal spuwen:D

Pas als je een lange tijd samen op elkaars lip zit leer je elkander echt pas kennen:rolleyes:

3. Ila

Ila Fanatiek lid

30 aug 2017
    1.237
    989
    113
    Vrouw
    Ha ha, toen ik de titel van je berichtje las, wilde ik meteen als advies geven: DOE HET NIET! Maar daar is het al een beetje te laat voor, zo te lezen :roflmao:. Deze ervaring heb je in je zak en de volgende keer zeg je gewoon lekker: "heel leuk bedacht allemaal, maar ik ga lekker met m'n gezinnetje op vakantie".

Whysteria, Jo79 en Caithy vinden dit leuk.
  4. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.468
    3.913
    113
    Vrouw
    Ik ben afgelopen zomer 3 weken met mijn schoonfamilie op vakantie geweest. Van te voren wel besproken wat het idee was (doen we alles samen, hoe verdelen we de kosten, etc.). Dit vond ik wel heel fijn, zodat we wisten hoe iedereen erin stond. Maar toch.... na 2 weken gingen sommige dingen me echt irriteren. Zelfs zo erg dat ik ze na de vakantie nog maar 3x keer weer heb gezien. Dat was voorheen veel vaker. De komende jaren maar geen vakanties meer met ze....

5. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Bij ons waren er al een paar irritaties bij een weekend, dus een week zou ik echt niet doen.

Weekend willen we nog wel eens doen, maar dan wil ik met mijn gezin een apart huisje.

6. laurazoey

laurazoey Fanatiek lid

20 mrt 2015
    4.485
    2.225
    113
    Vrouw
    twente
    Hier iemand met positieve ervaring.
    Wij gaan bijna elk jaar met de familie van mijn man op vakantie. Een weekje is wel de max moet ik zeggen. Iedereen gaat lekker zn eigen weg maar ontbijt en diner doen we veelal samen tenzij iemand een excursie heeft gepland met vroeg op pad of laat thuis. Alles kan en niks moet. Als mijn man en ik dan samen willen zijn passen zij op onze zoon. Dit jaar gaan we niet maar volgend jaar staat wel alweer gepland :)

Met mijn eigen familie overigens geen goede ervaring. Mijn moeder wist het te verpesten toen dus dat doen we niet meer. Hoe jammer zij het ook vindt dat ze dus niet een vakantie heeft met mn kleine. Dat heeft ze aan der eigen te danken

7. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Haha daar zou ik ook de kriebels van krijgen. ;)

Echter gaan wij 1x per 2 jaar met schoonfamilie op vakantie. (35 pers.)
    Enorm gezellig maar laten elkaar wel vrij gelukkig. Als iemand de stad in gaat zonder iemand mee te vragen is dat prima.
    Gaan altijd een midweek en dat is lang genoeg. Mede doordat ik niet goed tegen drukte kan. :p

8. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    ow echt erg ja zo'n familie. zou dat ook echt niet trekken. All inclusive zou voor mij ook al een no go zijn.
    Wij zijn weleens met schoonfamilie op vakantie geweest, wintersport voordat er kinderen waren en weekendjes, en eigenlijk gaat dat heel goed. schoonouders zijn juist van het vrij laten om eigen dingen te doen. Ik zou het super leuk vinden om een keer een week met ze weg te gaan. alleen is het er nog niet van gekomen.
    Met mijn eigen ouders is een weekendje meer dan genoeg, die willen ook dan alles samen doen. En hebben andere ideen over dingen.
    overigens gaan we ook weleens met vrienden een weekendje weg, maar dat zou ik ook niet met al mijn vrienden kunnen. soms moet je gewoon een match hebben met de intresses, de mate van interactie met elkaar, wat je wel of niet samen wil en/of moet doen. als dit frictie geeft is dat voor niemand leuk.

9. Lesliefje

Lesliefje Bekend lid

3 nov 2015
    933
    585
    93
    Ik heb dan echt geluk met mijn schoonfamilie! Wij gaan bijna ieder jaar wel met hen op vakantie. Dit jaar 3 weken Amerika. Samen in 1 huisje, ieder een eigen auto, eten spraken we op de dag zelf af. Of we eten Samen, of ieder voor zich. Werkt prima. Al noet ik zeggen dat ik ook 2 jaar bij mijn schoonouders in huis heb gewoon wegens omstandigheden (toen nog zonder kind) wat dat betreft verandert er voor ons dan niet zo heel veel. Én als er spanningen zijn, spreken wij dat gelijk uit!
    Nu weet je het in ieder geval dat het op deze manier niet werkte. Dat is prima, misschien vonden zij het ook niet zo geslaagd? Ga wel het gesprek aan!

10. Amy32

Amy32 Bekend lid

28 jun 2010
    700
    76
    28
    Wij gaan eens in 3 jaar op vakantie met mijn schoonfamilie, maximaal 10 dagen en ieder z'n eigen huisje. En we laten elkaar vrij. Vaak betekent het dat je elkaar maar een paar uurtjes per dag ziet, maar dat vinden we allemaal prima. Gezellig en geen irritatie.

Ik zou helemaal gek worden om de hele dag op elkaar's lip te zitten

11. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    Apart huisje op een apart park in een aparte periode....check! :)

Lorena86, Tannie, Nellie4 en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. Elsa86

Elsa86 VIP lid

30 jun 2014
    6.570
    3.507
    113
    Ja dat zou wel beter zijn:D

Cindy1977 vindt dit leuk.
  13. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.230
    113
    Hier is ieder jaar een lang familieweekend dat van begin tot eind vol is gepland met activiteiten, wedstrijden, gezellige momenten etc. Bijna geen moment voor jezelf en continue bezig zijn. En natuurlijk gezellig in 1 huis. Druk, chaotisch etc.

Ik ga dus al jaren niet meer mee....

Familieweekend is hier de max en in een eigen huisje. En eigen vrijheid.

14. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Oh ik vind het super gezellig.

Nu kan ik ook wel een dominante heks zijn, dus krijg ik ook wel mijn eigen ruimte binnen de groep. :roflmao:

Misschien voortaan vooraf vermelden dat je het gezellig vind maar ook behoefte hebt on zelf met eigen gezin wat te ondernemen.

15. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

15 okt 2017
    4.151
    4.681
    113
    Vrouw
    Wij zijn al vaker op vakanties en weekendjes weg geweest met familie en schoonfamilie.
    Elkaar de ruimte geven is dan wel belangrijk. Het gaat bij ons altijd wel goed maar we spreken dan af dat we niet alles gezamenlijk hoeven te doen. Anders zou ik ook gek worden :D

16. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    Je kan beter even bespreken samen vantevoren hoeveel ruimte ieder voor zich nodig heeft. Dan heeft iedereen dezelfde verwachtingen. Dat is misschien geen makkelijk gesprek, maar ruzie op vakantie is nog veel minder leuk.

Mijn schoonouders staan altijd op een minicamping vol met 65plussers, maar die was al heel vroeg volgeboekt dus kwamen wij op de camping er naast terecht... die ook veel leuker was voor kleine kinderen. Ideaal eigenlijk, overdag samen op pad, of een keertje niet, maar wel de avond en ochtend met je eigen gezin en je eigen ritme houden.

17. sleutelbloem

sleutelbloem Bekend lid

10 sep 2018
    940
    1.039
    93
    Met mijn schoonfamilie op vakantie gaat altijd prima :thumup: Doen we ook heel regelmatig en is altijd super gezellig.

De problemen beginnen pas wanneer we op vakantie gaan met mijn eigen familie....VERSCHRIKKELIJK!!! Meerdere keren geprobeerd, maar ik begin er echt niet meer aan.

18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik ga al jaren tussen kerst en oud en nieuw een week met schoonfamilie op vakantie. Met ongeveer 30 man in een huis. Voor mij hoeft dit niet perse ieder jaar, maar dat komt mede doordat ik nooit een hele week vrij krijg op mijn werk en daardoor een aantal dagen op en neer moet rijden, en zelfs na al de jaren dat wij mee geweest zijn kan ik nog niet wennen aan een week lang zoveel mensen om mij heen. Gelukkig laat iedereen elkaar vrij, en is er ook zeker ruimte om met je gezin iets te ondernemen. Verder gaan wij ieder jaar met schoonouders en schoonzusjes en aanhang op wintersport en gaan wij ook al een aantal jaar met mijn schoonzusje en zwager op zomervakantie. Oftewel, ik heb een hele leuke schoonfamilie en vind ik het totaal niet erg om met ze op vakantie te gaan.

19. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.151
    113
    Home
    Voor de vakantie duidelijke afspraken maken

Ik zou sowieso nooit langer dan een weekend weg gaan met familie

20. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013