Onze dochter van 12 weken krijgt volledige borstvoeding maar omdat ik over 2 weken weer moet werken wil ik nu 2 voedingen afbouwen. We zijn nu met de eerste voeding begonnen maar ze weigert kunstvoeding. Het probleem is niet het flesje want ze drinkt ook afgekolfde melk uit een fles. Het probleem is echt de kunstvoeding. We hebben Friso omdat ik begrepen heb dat dat het dichtste bij moedermelk komt en omdat we er goede ervaringen mee hebben bij onze 2 zonen. Hebben jullie tips om onze dochter aan de kunstvoeding te krijgen?
Hoi Jacobien, Je zou het met borstvoeding kunnen mengen, dan kan ze langzaam aan de smaak wennen. Ik zou bijvoorbeeld eerst dan 3/4 BV en 1/4 kunstvoeding doen, zoiets. O ja, wat bij ons ook goed hielp was Nestle NAN hypoallergeen gebruiken, die smaak is echt anders en lijkt meer op moedermelk vind ik. Succes ermee!
Mijn zoontje wilde eerst ook geen flesvoeding. Toen ben ik ook gaan mengen. 1e x 3/4 bv 1/4 fv 2e x 1/2 bv 1/2 fv. 3e x 1/4 bv 3/4 fv en daarna helemaal fv.
friso vonden mijn meiden echt niet lekker na de bv. was huilen tijdens de fles. nutrilon en kruidvat was prima.
Het heeft soms even tijd nodig om aan de smaak te wennen. Gewoon blijven aanbieden en na een tijdje lust ze het wel.
hier ook 1 die zn neusje ophaalt voor friso, hij drinkt dan hhooguit 50 cc en stoipt gewoon.. nutrilon gaat er hier prima in, ik ben na de bv overgegaan op nutrilon hypoallergeen eerst op aanraden van CB. nu over op nutrilon forte