nu heerst er op het moment bij ons in zeeland mazelen(veel kinderen niet ingeent vanwege geloofsovertuiging). Mijn zoontje is (nog) niet ingeent omdat hij nog maar 9 maanden is, inenting mazelen is met 14 maanden. Maar nu lees ik op internet de volgende symptomen: De klachten, verschijnselen en symptomen van mazelen De eerste symptomen en verschijnselen van mazelen worden meestal over het hoofd gezien, omdat ze lijken op een flinke griep of verkoudheid. De symptomen kunnen verergeren en soms wel weken aanhouden. In deze beginfase is mazelen het meest besmettelijk. De eerste verschijnselen zijn: koorts; hoesten (aanhoudende droge hoest); loopneus of verstopte neus; keelpijn; ontstoken ogen; pijnlijke, waterige, rode ogen (conjunctivitis) met lichtintolerantie; vermoeidheid, algehele malaise; hoofdpijn; vergrote lymfeklieren achter de oren en in de nek; pijn in de gewrichten van de handen, polsen en knieën. koplik vlekjes: kleine rode vlekjes die wit in het midden zijn, gelokaliseerd in de mond en aan de binnenkant van de wangen. wie weet of het ook mogelijk is dat je kindje maar een paar symptomen heeft. M'n zoontje heeft nu groene prut in z'n ogen/ ook vaak rode oogjes. Hele erge snotneus, drinkt slecht en slaapt over het algemeen onrustig sinds 2 dagen. Wie helpt me? (en ja ik bel morgenochtend de dokter ) groetjes, wendy
Kan helaas niet helpen,wand ik heb er ook geen verstand van,wil je wel suc6 wensen en hoop voor je dat het gewoon een verkoudheidje is!
Ik zou niet anders weten dan gewoon afwachten ... zolang het niet meer wordt dan dat wat hij nu kun je niks doen denk ik alleen hopen dat hij gewoon verkouden is. Sterkte! X
Waar woon je precies? Ik was eergister bij het Cb en ik vroeg of we niet alvast moesten enten, ik woon op Schouwenduiveland, maar er heerst alleen mazelen in Tholen en nog ergens, Kruiningen meen ik (maar dat weet ik niet zeker). ALs het hier zou komen werden alle kinderen opgeroepen voor te enten. Hier zijn nog geen gevallen bekent.
we wonen in tholen. en ik had ggd gisteren al gebeld om vervroegd in te laten enten, maar doen ze alleen vanaf 12 maanden of met speciale indicatie(bijv als hij met kindjes omgaat die de mazelen hebben , of hebben gehad). straks langs de huisarts
Ik hoop dat het meevalt. Mijn kids me man en ik zijn nu net van de verkoudheid af. Hoesten keelpijn niezen en loopneuzen. Dus misschidn gewoon een verkoudheid
Mijn dochtertje heeft veel van deze symptomen maar is 2 mnd terug nog ge-ènt. Dus denk bij mijn meisje flinke verkoudheid. Ze spuugt er ook nog eens bij. Weet ook niet of het in Dordrecht heerst.
Ik woon ook op tholen en baal ook goed. Zoon is verkouden maar is dat al weken. Weet je, als de symptomen er zijn, ben je al te laat. Er zijn geen medicijnen voor. Dus ik wacht en hoop maar dat het snel voorbij is.