Krampen, maar geen oorzaak

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ukkie1, 15 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Ben ik weer... ;)

Vorige week bloedverlies en harde buiken. Geen oorzaak en weer over gegaan gelukkig. Afgelopen week redelijk gegaan, kunnen werken etc.
    Vanmiddag ineens vervelende krampen, rust, kruik, hielp niet. Verloskundige kwam langs en wilde toch dat ik naar t ziekenhuis ging. Urine nagekeken, baarmoedermond opgemeten (3.2cm) maar alles was ok. Gelukkig! Nu dus weer thuis. Maar de krampen blijven.
    De gyn was niet zo erg duidelijk. Gewoon dat t nu goed was en ik bij twijfel kon bellen maar voor nu geen actie en "luisteren naar mn lijf"

Ivm een dreigende vroeggeboorte met 28 wk bij mn zoontje, ben ik extra alert op alles maar weet gewoon niet meer wanneer ik me nou zorgen moet maken en wanneer niet. Ik baal zo, ik wil gewoon leuk zwanger zijn!! Dat ik pas 19 wk ben benauwd me ook een beetje, ze kunnen niks als t nu zou gaan rommelen.

Tja wat ik hiermee wil... Even mn hart luchten denk :)

2. Loraintje

Loraintje Actief lid

23 apr 2017
    364
    96
    28
    Vrouw
    Ik wil je even een hart onder de riem steken.
    Probeer te geloven en hoop te houden dat die kleine in je buik sterker is dan je denkt en lekker blijft zitten. Je heb over 20 weekjes een wolk van een baby in je armen!

Zet m op

Ukkie1 en YasmijnN vinden dit leuk.
  3. YasmijnN

YasmijnN Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.706
    444
    83
    Vrouw
    Geen ervaring mee, maar wilde je ff sterkte wensen. Die zorgen zijn niet fijn. Dikke knuffel.

Ik denk dat, net als hier boven gezegd is, je moet geloven dat de kleine sterk is. Lekker rust nemen en zet m op!

Ukkie1 en Loraintje vinden dit leuk.
  4. Bailief

Bailief Niet meer actief

Gelukkig is er niks geks aan de hand :)

Ik ben met 24 wk nagekeken omdat ik ook krampen had. Bij mij is er ook niks gevonden en het is vanzelf weer over gegaan. Hopelijk bij jou ook!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  5. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Fijn dat het voor nu Oke is. Ben je dan nu zo ver dat je echt rust gaat nemen? ;)
    Stoppen met werken, en geen zware huishoudelijke dingen meer.

Het is trouwens niet helemaal waar dat ze niks zullen doen. Bij ons hebben ze met 18 weken destijds ook nog weeen remming gegeven tot de nood cerclage ( die hebben we helaas niet kunnen krijgen omdat m’n vliezen braken). Maar hangt af van je arts of ze dit willen proberen of niet

Ukkie1 vindt dit leuk.
  6. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

9 jul 2016
    293
    197
    43
    Nou Ukkie wat vervelend dat je iedere keer wordt geplaagd door klachten. Ik snap je gevoel volkomen, ben hier ook erg alert na het verleden. Hoe is je stoelgang verder? Als dat stagneert kun je ook enorm vervelende krampen krijgen. Heb zo nu en dan het gevoel alsof het al weeen zijn. Verder rustig aan en lief zijn voor jezelf.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Tja.. Vind t lastig. Vorige x zat im er echt doorheen na al die tijd thuis. Zou voor dr afleiding etc graag nog even werken.... Maar mn teamleider is vervelend erin wat t moeilijker maakt. Ik denk nog even na wat ik maandag doe.... Huishouden loslaten is wat makkelijker hahaha.

Nu nog af en toe krampen, maar minder regelmatig dan gister.. Ben ook wel blij met de meting, 3.2 js natuurlijk prachtig. En de baby is erg druk dus daar maak ik me zowieso weinig zorgen om :)

En dat is indd waar.... Maar 24 weken voelt toch al veel veiliger!!

8. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Lief van je. Darmen gaan goed. Voel ook wel t verschil opzich tussen darmen en baarmoeder.

Gewoon lastig wanneer ik wel of niet aan de bel moet trekken nu..

9. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Spannend en ik kan je gevoel goed begrijpen... Zou het door groei kunnen komen van de baby en baarmoeder?
    Ik zou lekker veel rust nemen als dat mogelijk is. Op t werk geen zware taken meer.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  10. madelein

madelein VIP lid

28 feb 2011
    6.758
    623
    113
    Ik weet maar al te goed hoe je je voelt helaas. En het is voor iemand anders altijd makkelijk praten, maar zelf de keus maken en je eraan houden is zo moeilijk!! Probeer voor ogen te houden waar je het voor doet. Mijn dochter heeft mij zo echt positief gehouden tijdens mijn laatste zw.

Zet hem op!!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  11. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Wat vervelend dat je nu weer krampen hebt gekregen! Maar gelukkig zag het er goed uit bij de gyn! En lijkt het inmiddels al wat rustiger.
    Begrijp heel goed dat je extra alert bent op alles.
    Als je het niet vertrouwt beter een keer teveel bellen als te weinig! Zeggen ze hier ook steeds in het ziekenhuis. :)

Ukkie1 vindt dit leuk.
  12. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Ik zou toch sterk overwegen om nu echt te stoppen met werken.. Al kan ik me wel voorstellen dat het een fijne afleiding is. :( Maar als je daardoor extra last krijgt heb je juist weer meer om je druk over te maken..

Ik hoop dat het inmiddels weer rustig is.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  13. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Hee! Het is gelukkig rustig in mn buik nu, alleen getrappel :) ik ben wel gaan werken, half dagje, ik moet nu nog 2 dagen deze week en de 2 weken hierop maar 1 halve dag per wedj ivm feestdagen dn wat vrij genomen. Dus hoop dat ik dat nog kan volhouden, 28e wesd afspraak met de bedrijfsarts en als ik dan nog weer krampen oid heb gehad, stop ik.

Woensdag ook 20 wk echo en dan zouden ze ook mm baarmoedermond opmeten, als dat korter is dan vrijdag weet ik ook genoeg... :)

14. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Fijn dat het weer rustig is! Dat klinkt als een goed plan. Heel veel succes alvast voor woensdag!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  15. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Even een update :

20 wk echo en meting baarmoedermond helemaal goed. Helaas wel weer veel harde buiken en krampen en op advies vd verloskundige en de bedrijfsarts vanaf gister volledig in de ziektewet. Wat een heeeele stap, heb flink gebaald maar nu is t goed. Rust, hopelijk ook snel in mn lijf!

Kangerootje en Loraintje vinden dit leuk.
  16. Star2017

Star2017 Fanatiek lid

8 jun 2017
    1.512
    788
    113
    Vrouw
    Fijn dat de 20wkn echo en cervix nog goed zijn!
    Vervelend dat je toch weer harde buiken en krampen hebt gekregen zeg! Goed van je dat je nu toch volledig thuis blijft! Lekker rustig aan en niets moeten doen!

Ukkie1 vindt dit leuk.
  17. Sjaslique

Sjaslique Actief lid

9 jul 2016
    293
    197
    43
    Fijn dat alles goed is, jammer van de harde buiken. Hopelijk brengt het stoppen met werken je voldoende rust.

Ukkie1 vindt dit leuk.
  18. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt! Fijn dat de baarmoedermond nog helemaal goed was. Idd een flinke stap maar wel het beste ivm je harde buiken.

Ukkie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina