Tips zwangerschapsdagboek

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Kayke, 28 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Hoi,

Ik heb vandaag in de HEMA een notablok gekocht, waar ik mijn zwangerschapsdagboek van wil maken.
    Zijn er mensen die dit ook hebben gedaan en enkele tips hebben?
    Bijvoorbeeld: Wat schrijf je er allemaal in? Schrijf je iedere dag een tekst of paar keer per week, 1x per week, ...
    Schrijf je er ook de negatieve dingen in of alleen positieve? Plak je er foto'tjes in?

Kay

2. marike

marike Bekend lid

21 mei 2011
    631
    0
    0
    interieurbouw
    Hoi Kay

Ik heb het een beetje bijgehouden op de computer. Dit omdat ik sneller typ dan dat ik schrijf en ik heb gemerkt dat ik eerder het bestandje open dan dat ik die blocnote zou pakken. Na de bevalling ga ik er wel een boekje van maken. Met foto's van mijn buik en de voortgang van het kamertje. Dat lijkt me wel leuk. Ik schrijf alles erin wat met de zwangerschap te maken heeft...ook hoe ik me voel negatief en positief. En natuurlijk ook de cliche dingen...wanneer eerst voelen binnen en van buiten...echo's enz. enz.

3. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Ik ben ook eerst begonnen op mijn pc. Maar kvind het specialer als ik achteraf 't boekje er bij kan halen :) en versieren naar mijn zin. M'n echo's en buikfoto's zijn rap eens afgeprint en er mooi opgeplakt natuurlijk. Nu ik toch thuis zit, vanwege ontslag, wil ik er creatief mee bezig zijn :)
    Dankje voor de tips.

4. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    je kan ook een website aanmaken op www.babysite.nl
    Dit is gratis en je kan alles erin bij houden :) inclusief foto's plaatsen.

Wil je alsnog een boekje kan je het uitprinten :D (of is dit iets te makkelijk hihi )

5. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Maar op die site kan iedereen het bekijken waarschijnlijk?
    Ik wil het later aan ons kindje kunnen laten zien :)

6. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Je hebt Zon boek van Pauline oud.
    Mijn 9 maanden dagboek.
    Daar staan vragen in die je per week beantwoord,
    Misschien kun je daar dingen uit halen?

7. karin1981

karin1981 Fanatiek lid

11 mei 2011
    1.482
    0
    0
    Zuid Holland
    je kan er een wachtwoord opzetten en die alleen aan de mensen geven waarvan jij wil dat ze mee kunnen lezen.

Ik ben niet zo creatief en dit is voor mij denk ik wel de ideale oplossing. of mag ik wat van jouw creativiteit lenen? Suc6!

8. sweet lilly

sweet lilly Bekend lid

27 okt 2010
    794
    1
    18
    Verpleegkundige
    ik vind ook de dagboeken van Pauline Oud erg mooi! Dan heb je ook nog een vervolg; kraambezoekboek en het eerste jaar. Ook boeken voor opa en oma over hun kleinkind. Ik ben een dagboekenmens :D Vind dit soort dingen echt geweldig!
    Ik heb van onze hele weg naar een kindje (MMM) ook een dagboek bijgehouden en schrijf daar nu ook in verder. Ik schrijf daar ook alles in! Leuke en minder leuke dingen. Ook over de zwangerschap. Dat zijn de reële verhalen toch? Dat is hoe het echt was..Succes!

9. Marik

Marik Bekend lid

21 okt 2011
    885
    0
    0
    Ja zijn erg mooi
    Heb nu de 9 maanden
    En heb er al een gekregen voor mijn eerste jaar.
    Kunnen foto's in ook per keer: eerste lachje, stapje, hapje enz.
    Helemaal leuk!

10. Sweetygirl84

Sweetygirl84 Actief lid

29 okt 2011
    369
    28
    28
    NULL
    NULL
    Heb elke dag dichterbij de bevalling. Kun je op de kast zetten en elke dag zien wat er met je kindje gebeurd op een leuke manier.

11. Joyce1983

Joyce1983 VIP lid

8 feb 2008
    6.688
    0
    36
    Ik heb een blog gemaakt, als ik niet blog schrijf ik. Na de geboorte elke maand een blogje geschreven en 'mijlpalen' ook. Nu is het wat verslonst, maar goed, dat neemt niet weg dat het nog steeds erg leuk is om af en toe bij te houden.
    Ik ben nog steeds opzoek naar HET boek om het in te gaan schrijven met foto's er bij te plakken enz. En onze dochter word al 3!

12. mw21

mw21 VIP lid

24 okt 2010
    5.173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik doe elke week op de computer en schrijf dan niet alleen baby dingen maar ook gewoon wat ik met vriendinnen etc heb gedaan dus ook btje gewoon dagboek.

Tip; weet niet of je je aangemeld hebt op t forum bij een bevalclubje rond je uitgerekende datum? Daar bespreek je ook vaak wat en hoe je je voelt en als je t met schrijven ff niet meer weet kun je t daar weer in opzoeken hihi

13. woman1974

woman1974 Actief lid

16 jun 2011
    456
    0
    0
    verstandelijk gehandicaptenzorg
    limburg
    Ik heb bij mijn oudste 11 jaar geleden een 9 mnd dagboek bijgehouden en zo nu ook weer, heb idd die van pauline oud maar er zijn er heel veel verschillende, daar staan leuke vragen in en ruimte om dingen erin te plakken

mijn dochter van 10 leest nu steeds dat van haar door, dus dat is wel leuk!

14. mam1978

mam1978 Lid

20 dec 2011
    22
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb ook die van pauline oud. Waar om kies je voor een notitie blok?

15. Roxie Hart

Roxie Hart Bekend lid

17 okt 2010
    854
    0
    16
    Ik heb een lief notitieboek gekocht, bijna dezelfde als deze:
    http://content.heutink.nl/catalog500/126006.jpg

Ik ben ook niet voor Pauline Oud gegaan, snap niet dat iedereen er zo mee wegloopt. Ik vind het echt lijken op van die vriendschapsboekjes die je vroeger had toen je acht was. Ik vind het echt extreem kinderachtig.
    Ik heb sjablonen gekocht en zet er zelf steeds het weeknummer bij, en schrijf gewoon alles op wat in me opkomt. Positieve en negatieve dingen. Plak alles er in: zwangerschapstest, echofoto's, formulieren van de verloskundige etc. etc.

Als mijn zoon later groot is mag hij het lezen :D

16. Kayke

Kayke Actief lid

13 okt 2011
    399
    0
    0
    Waregem, Belgie
    Het is een notitie blok met kleine ringen. Dus niet zomaar om af te scheuren. En de buitenkant heeft leuke kleurtjes.

17. Liz81

Liz81 Niet meer actief

Ik houd mijn dagboekje bij in een digitaal foto album op Hema.nl! Daar plak ik wekelijks info van de groeikalender in met een plaatje van hoe de baby er nu uit ziet, daaronder schrijf ik mijn eigen stukje en ik kan eventuele foto's er ook gewoon bij plakken. Ook al mijn echo's zitten er al in. Ik vind het een heel mooi en waardevol documentje worden en ben er nu al erg blij mee! Als ik straks klaar ben, dan is het een kwestie van de bestelilling afronden en het ophalen of thuis laten bezorgen. Daarnaast heb ik ook een dagboekje met vragen die ik wekelijks in kan vullen, die houd ik ook wel bij...maar ik merk dat ik mijn fotoalbum dagboek veel mooier en veel eigener vind.

18. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Ik had een scrapbook gekocht (ook van HEMA) en daar eens in de week ongeveer in geschreven. Echo's bij geplakt, verloskundige formulieren, zwangerschapsyoga inschrijfformulier ed, buikfoto's, foto's van de babykamer (voor en na) en foto's van de cadeautjes die ik kreeg. Ik vond dat persoonlijk veel leuker en handiger als een voorbedrukt boek met vragen ed. Veel succes met het maken van het boek!

19. MOMMY2012

MOMMY2012 Lid

5 dec 2011
    58
    0
    0
    Hallo!

De Expo heeft hele leuke zwangerschapsdagboeken, waar je foto's in kan plakken, waar je echo's in kan bewaren en het is echt leuk! :)

Je zal in je eigen boekje een soort van standaard vraagjes kunnen zetten steeds bij elke week:
    Bijv.

5 weken

Zo voel ik me .....
    Overgeven ? ____
    Misselijk ? _______
    Bloeding ? ______

Etc etc....

20. Sabrine1984

Sabrine1984 Niet meer actief

Ik schrijf en op de pc en ik heb een zwangerschapsdagboek van Anne Geddes. Daarin worden vragen gesteld bijvoorbeeld hoe je je voelde toen je de test deed, wie je het als eerste verteld hebt en hoe zij reageerde. Elk trimester heeft zijn eigen vragen.
    Erg leuk! En er staan natuurlijk de geweldige foto's van Anne Geddes in.

Deel Deze Pagina