Hoi, hoi, Sinds anderhalve moet Camila vaak overgeven na het eten van wat brood. Wit, bruin, volkoren, droog, met boter, jam of appelstroop, het maakt niet uit. Nooit heeft ze overgegeven. Wat zou dit toch kunnen zijn? Groetjes, Jacq
Geeft ze iedere keer over? Doet ze dit alleen bij brood of vindt ze stukjes eten nog moeilijk? appart filmpje in je onderschrift.... reuze kinderen aan de borst..
Ja ik had het filmpje ook gezien. En zeg het totaal niet aanvallend ofzo hoor dus begrijp me niet verkeerd. Maar vind het ook een heel vreemd filmpje.
komt het niet door het kokhalsreflex? Dat ze het brood niet zo goed kauwt en dat het dan later weer naar voren kokt? omdat ze het niet weg krijgt?
Misschien ook wel, Appelsientje. Ik moet nu heel eerlijk bekennen dat het nooit gebeurd als mijn man haar brood geeft, hij geeft het echt in ministukjes. Ik zal eens kijken hoe het gaat als ik het ook zo geef. Off topic: de één is helemaal weg van het filmpje en de andere niet. Maakt niet uit. In NL wordt nu eenmaal raar gekeken als een wat ouder kindje nog aan de borst is, terwijl het gemiddelde in de wereld toch echt vier jaar is. Ik vind het in ieder geval een erg mooi filmpje, ook het liedje spreekt me erg aan.
Ja daar heb je gelijk in. In het buiteland is het inderdaad helemaal normaal. Ik heb zelf 6 maanden borstvoeding gegeven. Daarna had ik helaas niks meer maar toen vond ik het ook wel mooi genoeg geweest. Ik vind oudere kindjes (boven een jaar) persoonlijk wat raar om nog borstvoeding te geven maar dat is mijn mening. Maar het is natuurlijk wel een heel mooi iets. Mooi kindje heb je trouwens!
Thanks, Babs! Laat het haar maar niet horen . Tsja, ik moest er vóór en tijdens mijn zwangerschap ook niet aan denken dat ik mijn kind de borst zou geven.... Nu is ze bijna negen maanden en ik moet er niet aan denken haar die borst te ontzeggen als ze over 3 maanden een jaar wordt... Raar, hè? Ach, als ze zestien dan is ze er vast wel vanaf, niet?
Ja dat had ik ook wel hoor toen ik na 6 maanden geen melk meer had. Vond het eigenlijk ook wel mooi geweest maar moest ook wel weer huilen dat ik was gestopt met de borstvoeding. Nou ja, ben in ieder geval trots dat ik het heb gedaan want ik moest er eerst ook niet aan denken totdat ze geboren was ha ha. Maf he. En je dochter is er idd vast wel vanaf voor haar 16e
Vind niks raars aan dat filmpje hoor.. je kind de borst kunnen geven is het mooiste wat er is. ik heb door vergaande voedselalergieen en reflux niet verder bv kunnen geven dan 3 maanden, en vond het echt erg om te moeten stoppen. Vond het daarom juist wel een mooi filmpje om te zien, maar voor mezelf wel confronterend omdat ik erbij denk 'wat mooi dat je een kindje tot het wat ouder is, de borst kan blijven geven...' Om antwoord te geven op je vraag: Het kan natuurijk zijn dat je kindje moeite heeft met de droge stukjes. Maar dan zou ze dat ook moeten hebben met het eten van rijstwafel. Heb je dat al geprobeerd? Mijn meisje kan ook niet tegen brood, maar die kan tegen heel veel dingen niet, en tarwe waarschijnlijk wel gewoon, maar bij haar zit het hem in ofwel melk-eiwit, soyabloem en/of lupinemeel dat in bijna elke standaard broodsoort wel zit verwerkt. Als zij iets eet waar ze niet tegen kan, gaat ze overgeven als voornaamste reactie. Vandaar dat haar koemelkallergie tot op de leeftijd van 8 maanden werd aangezien voor reflux. Ook krijgt ze daarnaast wat buikkrampen als ze reageert op bepaalde voedingsmiddelen (melk, ei, noten via de bv al, daarna ook peulvruchten / lupine, en soya). Het overgeven zou bij jullie dan misschien ook wel een reactie kunnen zijn op tarwe / gluten, lupinemeel, soya of melkeiwit. Mijn meisje moet nu ook wel brood gaan eten. Dus kopen we bij de bakker speciaal op basis van aardappelmeel bereid anti-allergeen brood, gluten-, soya-, meilkeiwit- en lupinemeelvrij. Kost wel EUR 3.80 voor een halfje. Maar je zou eens met zo'n broodje (kan je bijna bij elke bakker gewoon bestellen) kunnen proberen, of dat wel goed gaat.. Als je een week of twee elke dag een sneetje van dat brood geeft (elimineren) ipv het normale brood, dan zouden de klachten over moeten gaan. Als je daarna weer gewoon brood geeft en je weet zeker dat het dus niet aan de consistentie ligt, en ze reageert er wel weer op (provoceren), dan weet je dus zeker of het overgeven wordt veroorzaakt door de consistentie van het brood (tevens te bevestigen met een rijstwafeltje), of een reactie op één van de genoemde allergenen.. Veel succes! Hopen dat ze gewoon nog een beetje moet wennen aan het eten van een broodje....