tips...?

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by lindsey, Jan 14, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lindsey

lindsey Lid

Jun 19, 2006
    26
    0
    1
    zaanstad
    hallo allemaal,
    mijn zoontje van bijna 2 jaar is altijd een hele goede eter geweest.
    sindskort wil hij zijn warme hap niet meer, hij eet er bijna niks van of gaat er lekker mee spelen. ik geef dan nog wel een toetje maar ik maak niks anders voor hem klaar. je nou toch zeggen dat hij savonds of snachts toch honger krijgt maar nee hoor......
    iemand nog tips wat ik nog kan doen?
    het is al een heel iel mannetje :confused:
    lindsey.....

2. Setteke

Setteke Niet meer actief

Dat hebben we hier ook gehad, en ja ook mijn zoon is een iel mannetje.

Helaas kun je er eigenlijk helemaal niets aan doen. Het hoort bij de leeftijd. Het beste is, hoe moeilijk dat ook is, er geen aandacht aan te besteden. Wil hij niet eten? Nou dan niet! Ook geen vervanging aabieden, hij moet eten wat er voor hem staat. Doet hij dat niet dan maar niet. Altijd gewoon toetje geven, dat nooit als strafmaatregel gebruiken. En prijs hem de hemel in als hij wel eet, elk hapje!

Tymen wilde op een gegeven moment alleen maar vlees. Dus gaf ik hem eerst een beetje op zijn bordje, samen met de groente en aardappels. Was het vlees op en wilde hij meer dan kreeg hij het pas als hij een hapje van de aardappels en groente nam. Voor elk hapje een stukje vlees. Zo kreeg hij toch nog aardig wat binnen. Maar ook dat is niet feilloos, het werkt niet altijd.

Ook heb ik nu vitaminepilletjes voor hem, en hij denkt dat dat snoepjes zijn. Als hij goed eet mag hij zo'n snoepje. En of hij dat in de gaten heeft.

Verder kun je hem overdag als tussendoortje bijv. een worteltje of een reepje paprika geven. Of een tomaat. Zo eet hij toch een beetje groente.

Verder kan ik je alleen sterkte wensen, het is een rotperiode, maar het gaat weer over, al duurt het lang (hier 9 maanden).

3. puk

puk Lid

Mar 18, 2006
    82
    0
    0
    arnhem
    Ik denk dat je het zo prima aanpakt...is weer zón fase waar ze eventjes doorheen gaan. Jaiden is nu 2 en heeft dit nu ook net achter de rug, zelfs z'n toetjes wou hij niet meer eten (alleen brood s'middags), eerst gingen we steeds wat anders klaar maken, wat hij dus uiteindelijk ook niet wou eten...we hebben hem nooit onder druk gezet, niet eten..oke dan niet! En nu begint ie weer gewoon normaal te eten.. :D

4. tascha

tascha Fanatiek lid

Apr 8, 2006
    4,180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Hier hebben we er ook last van. De ene avond gaat het goed en de andere avond is het echt drama, dan weigert ie inderdaad ook z'n danoontje. Ik denk ook dat het gewoon een fase is waar die doorheen moet. Hij krijgt hier ook niks anders aangeboden. Gewoon eten wat er voorgeschoteld wordt en anders niks. En inderdaad nooit als straf gebruiken dat ie geen toetje meer krijgt. Dat kan misschien op latere leeftijd, maar daar vind ik hem nu nog te klein voor. Wat wel goed helpt: Wij zeggen heel vaak " laat papa of mama eens zien wat een grote jongen jij bent" en dan gaan er meestal nog wel een paar happen in. Het is even zoeken, maar ik ben ervan overtuigd dat het uiteindelijk beter gaat.

Share This Page