sambal

Discussion in 'Zwangerschap' started by MIss X, Dec 28, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Misschien rare vraag, maar mag je sambal eten?

Groeten

2. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Ja waarom niet?

3. Niet meer actief

ja mag wel, maar ze zeggen tegen mij steeds dat ik geen hele potten weg mag werken. (ben sinds de zwangerschap verslaafd aan sambal en peper)

Schijnt te scherp te zijn ofzo...
    Ik heb er wel een beetje lak aan....

4. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

Sep 6, 2006
    3,967
    0
    0
    Centraal
    Ha Mo666, dat probleem hebben wij thuis nu ook. Mijn man kan geen groene curry of rundvlees in sambal meer zien. En elke avond heb ik er weer trek in. Lekker pittig mjam!

5. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Ik kan juist sinds ik zwanger ben helemaal niet meer tegen sambal en peper, ik krijg er last van mijn maag door.. maar ik heb idd nog nooit gehoord dat sambal niet zou mogen..

6. Niet meer actief

Tip van de dag!
    Hahaha
    Men neme Sambal Oelek (lekker zout)
    je mixt het met mayo of fritessaus en je smeert het overal op!

Hahaha, zo heeft je man nergens geen last meer van!

7. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    hi,

ik heb tijdens mijn zw.schap elke dag (ja echt elke dag!) ong 5 boterhammen met pindakaas en sambal gegeten (en ik was niet zuinig met de sambal)mmmmmmmmmm heerlijk. enne hij heeft er niets aan over gehouden. mmmja mss dat ik daardoor een wat kleinere placenta had en hij dus iets kleiner is dan gem en dat ie daarom 4 wkn te vroeg is gekomen hihi nee hoor geintje. lekker eten hoor

gr saskia

8. Sweetpee

Sweetpee Fanatiek lid

Jun 22, 2006
    1,605
    1
    0
    Leeuwarden
    Ook ik mag graag heet eten :D bij de laatste echo was de kleine meid precies op schema en al best stevig zei de echoscopiste! Enne maag en blaas waren goed gevuld, dus ook het vruchtwater smaakt haar wel hahahaha.

Ik geloof dat het meer zo is dat sommige vrouwen maagzuur krijgen. Geen last van gelukkig.

Geniet lekker van je pittige spijzen meid!

9. niva

niva Fanatiek lid

Nov 16, 2006
    2,300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ja inderdaad, het mág wel maar volgens mij is het alleen omdat vrouwen er maagzuur van krijgen dat het afgeraden wordt.
    Zowiezo is té veel van iets nooit goed natuurlijk.

Ik heb er ook enorm trek in, helaas krijg ik ook overal maagzuur van (vooral van de dingen die ik zo graag wil: chilisaus en franse frietjes..aaaaaaargh) [-o< lovely..

10. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    [quote="melliemel]
    ik heb tijdens mijn zw.schap elke dag (ja echt elke dag!) ong 5 boterhammen met pindakaas en sambal gegeten (en ik was niet zuinig met de sambal)mmmmmmmmmm heerlijk. enne hij heeft er niets aan over gehouden. mmmja mss dat ik daardoor een wat kleinere placenta had en hij dus iets kleiner is dan gem en dat ie daarom 4 wkn te vroeg is gekomen hihi nee hoor geintje. lekker eten hoor
    [/quote]

Pffff jeetje! Jij zult "pittige"...ahum... grote boodschappen hebben gehad wahahah! ;)

Ik kan nu geen gekruid voedsel meer verdragen. Ik krijg er last van mijn maag van en wordt er misselijk van. Dus hier ook even geen Chineesje ed...

11. melliemel

melliemel Fanatiek lid

Aug 31, 2005
    2,081
    0
    0
    Pffff jeetje! Jij zult "pittige"...ahum... grote boodschappen hebben gehad wahahah! ;)

quote]

hihi, ja ach en vezelrijke, de boterhammen waren superdonker, gildekorn nml. :D :D

gr saskia

12. Patrieske

Patrieske Bekend lid

Feb 9, 2006
    694
    0
    0
    Zuid Holland
    Grinnik! :) ;)

Hier ook pittige grote boodschappen, maar dan in de zin van betonblokjes...
    Dat is hard "werken" kan ik je verzekeren pfff. :confused:

13. PrutskeKim

PrutskeKim Actief lid

May 31, 2006
    228
    0
    16
    mmm hoe pittiger hoe lekkerder ;)

@ patrieske

ik weet wat je bedoeld ;)
    men vriendje zei over laatst nog dat onze uk al met de legoblokken aan't spelen is

(had grote boodschap en blijkbaar was ie niet doorgespoeld)

men vriend maar aant lachen en snap nog steeds niet hoe ik dat voor elkaar kreeg.

14. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Sambal is wel slecht voor een hoge bloeddruk!

Dus als je zoals ik daar al last van hebt kan je het beter laten staan of met mate eten.

Gr Tamar

15. MIss X

MIss X Fanatiek lid

Dec 13, 2006
    2,960
    821
    113
    onderneemster
    Amsterdam
    Ik heb trouwens gehoord, dat je kind last van zijn oogjes kan krijgen van sambal. Dat het dichtkoekt..

Dat had ik trouwens als klein kind ook. Dat is heel vervelend en soms pijnlijk als de kleine wakker word en zijn/haar oogjes zijn dichtgekoekt met vocht.

16. Niet meer actief

ik heb als klein kind wel een keer sambal in mn ogen gesmeerd, maar deze is nieuw voor me!

17. amilah

amilah Fanatiek lid

Nov 28, 2006
    1,014
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Gemert, Utrecht en Amsterdam Den Bosch? lol
    Auwa dat was vast geen leuke ervaring

Share This Page