Hallo allemaal! Ik ben net nieuw hier op deze site. We willen voor onze eerste gaan. Ik ben sinds zaterdag gestopt met de pil en vind alles super spannend! Hebben jullie nog tips over het ontpillen en het zwanger worden natuurlijk? Groetjes Flowering
Geen tips speur eens hier op het forum wie weet vind je op die manier ideeën of oplossingen en er mee om gaan dat het nog niet lukt. De meiden staan graag voor je klaar en steunen helpen waar ze kunnen. Succes met zwanger worden en veel plezier hier op het forum. Wel een tip: leef lach en geniet van elkaar .
Ik wil je alleen de tip geven, als je na een maand allerlei verschijnselen hebt. Spring niet gelijk een gat in de lucht. Je kunt zwanger zijn, maar vaker is het ontpillen. Dat was mijn valkuil en na veel lezen bleek ik niet de enige. En geniet ervan en zoek vooral niet te veel uit. Daar wordt je alleen maar onrustig van. Ga er lekker onbezonnen in.
Sorry, ik kan je niet echt helpen. ikzelf heb mijn laatste pil gehad op 23 dec 2011. Dus het is voor mij ook nog afwachten. Heel veel succes en plezier
Hoi flowering, Ik ben ook nog niet zo lang bezig. Het is wel erg spannend allemaal! De eerste maand dacht ik er 24/7 aan. Nu laat ik het iets meer los. Slik je al foliumzuur? Hier kan je het beste nu al mee beginnen om de kans op een open ruggetje te verkleinen. Voor de rest kan je verschillende dingen doen om meer inzicht te krijgen in je cyclus, zoals temperatuur meten en ovulatietesten. Dit helpt je om uit te vinden wanneer je eisprong is en wanneer je dus moet 'klussen'. . Het is net wat je instelling is. Sommige mensen willen er niet te veel mee bezig zijn en beginnen helemaal niet of pas later met deze methoden. Ik ben de eerste ronde begonnen met temperaturen en deze (tweede) ronde met ovutesten, als was ik daar te laat (pas na mijn ei) mee begonnen haha.
Wat heel handig is, is dat er verschillende forums zijn met alle te bedenken topics. Wanneer je af en toe lekker mee leest, haal je zelf veel info eruit en altijd genoeg aardige dames die jouw vragen willen beantwoorden. Succes!
Dank jullie wel allemaal voor de leuke reacties! Ik ga ook proberen om er niet te veel mee bezig te zijn maar ben eens benieuwd hoe me dat afgaat! Ik heb nu wel al zoiets van als ik na een half jaar nog niet zwanger ben ik wel ovu testen wil gaan doen of gaan tempen. Tegen die tijd zal ik er een stuk meer mee bezig zijn.
je moet sowieso al beginnen met foliumzuur te slikken en ik zelf slik daarbij ook visolie dat helpt straks ook goed tegen de verbindingen in de hersenen van de baby,ik zit nu in ronde 3 heb van ontpillen geen last gehad en voel me ei altijd springen dus gelukkig hoef ik me niet bezig te houden met tempen en ovu testen ed,wij hebben besloten t lekker op zijn beloop te laten niet krampachtig sex gaan hebben rond de vruchtbare dagen als we geen zin hebben,uiteindelijk zijn wij van mening dat sex leuk hoort te blijven en iets intiems en niet alleen maar als doel te hebben zwanger te worden. heel veel succes
Ik ben sinds 31 december gestopt met de pil en ik vind het ook allemaal erg spannend. Sinds ik gestopt ben met de pil, slik ik foliumzuur. Ben erg benieuwd wanneer mijn cyclus op gang komt en of ik net zo regelmatig ben als voordat ik met de pil begon. Verder zien we het wel, ik ga voorlopig niet uitrekenen of bijhouden wanneer we sex 'moeten' hebben.
Nog een 'tip': je kunt een of meer cyclussen overslaan door het ontpillen en dat hoeft niet eens direct na het stoppen ervan te zijn. Dat had ik in augustus en september. Twee menstruaties na elkaar overgeslagen. Dacht dat ik zwanger was, maar steeds negatieve tests, en ja hoor, eind september (begin september verwachtte ik mijn menstr.) weer ongi geworden.
Foliumzuur slikken, ik slikte bij mijn eerste zwangerschap dagravit mama & baby, kan je heel de zwangerschap en tijdens borstvoeding innemen. Nu ben ik ook alweer begonnen en slik nu van Davitamon met vit D. Verder lekker genieten en vooral wachten en testen
Hee Meid, De eerste ongesteldheid na de pil is de ongesteldheid die wordt veroorzaakt door de pil. De volgende ongesteldheid zal degene zijn die je lichaam zelf regelt. Ik heb bij de etos vitamine pillen 'zwanger worden' gekocht en die slik ik nogsteeds. Ik heb een regelmatige cyclus en bezig met ronde 2 Je moet vooral genieten van elkaar en proberen er niet te veel mee bezig te zijn..ookal is dat erg moeilijk haha! succes!