tips??

Discussion in 'Borstvoeding' started by an1984, Apr 17, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    hallo,

mijn zoon is nu 2 weken en wilde bv gaan geven,hij is op een zaterdag geboren en in dat weekend was onze ha weg,ook hadden we geen kraamzorg en alle weegschalen waren op dat moment uitgeleend.
    omdat ik bang was dat hij niet genoeg zou hebben ben ik gestopt en ben ik flesvoeding gaan geven,maar na een paar dagen toch spijt en ben ik hem de borst gaan aanbieden.
    hij pakt hem goed en drinkt ook vaak(maar ws komt er niet meer dan 20cc uit),maar na een voeding is hij niet tevreden en moet hem dan nog kv bij gaan geven.
    heb domperidon gekregen en een neusspray voor de tsr maar dit alles is nog niet genoeg.
    kolf nu ieder uur met een dubbele kolf en haal er dan max 20cc uit.
    als ik na een paar uur kolf,haal ik er ongeveer 60 uit.
    heb al telefonisch kontakt met de lk en ze adviseerde om de domperidon op te hogen naar 2 tabletjes per keer.
    alleen mag dit niet van de ha.
    hebben jullie nog tips zodat ik misschien ooit van de kv af kom??
    alvast bedankt! gr,an1984

2. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Waarom denk je dat er niet genoeg uit komt?

Ik vind het vreemd dat je lk zonder jouw gezien te hebben zomaar domperidon adviseert en ook nog adviseert om de dosering op te hogen. Domperidon is een medicijn, wat je, in mijn ogen alleen in uiterste noodgevallen moet gebruiken.

Je kindje is nog maar net geboren, waarom ga je niet gewoon op verzoek voeden? En zoek voor steun een lactatiekundige die bij je langs komt om mee te kijken! Misschien gaat het met aanleggen niet helemaal goed?

3. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Lekker in bed gaan liggen bovenlijfblood je kindje bij je en doe de kraamweek maar eens dunnetjes over, laat je verwennen ( als dat kan) en leg je kindje huh iedere kik aan ga niet meer na voeden met kv want dan lukt het nl niet op je productie op te hogen. Ik ben geen voorstander van domperidon , t is een medicijn wat toch in de melk komt ik durfde het zelf nooit aan maar goed veel vrouwen doen het wel en gaat ook goed! Dus daar zou ik dan mee door gaan, veel drinken ik gebruik zelf ook nog bvthee van weleda. Suc6

4. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    zou ik dan zomaar kunnen stoppen met bijvoeden?
    ben zo bang dat hij niet genoeg krijgt.
    lk belde net en moet volgens haar stoppen met kolven en alleen maar aanleggen,daarna kijken of hij tevreden is.
    we missen natuurlijk die eerste 4 dagen bv en heb nu het idee dat het gewoon niet meer wil worden,blijft steeds maar ongeveer 60cc.
    waar kan ik de bv-thee halen?
    bedankt voor de reacties!

gr,an1984

5. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als je blijft bijvoeden wordt het ook niet meer. Je moet nu je kindje gewoon bij elke kik aanleggen. Hoe vaker die borst gestimuleerd wordt hoe meer melk hij gaat maken. Dus aanleggen aanleggen aanleggen.

En met live uit de borst drinken krijgt je kindje er vaak meer uit dan een kolf. Het is gewoon heel anders.

Ook al zou hij maar kleine beetjes drinken, dat geeft niets. Heeft hij een half uur later weer trek? Prima, leg je hem weer aan!

De opbrengst wordt vanzelf meer!

6. Dana

Dana Niet meer actief

Dit is zeer moeilijk voor te stellen omdat alles in het weekend gewoon doorgaat, er is altijd een vervangende huisarts, kraamzorg komt ook in het weekend op gang en weegschalen kan je juist in het weekend niet lenen.Tenzij je uit België komt maar dan hadden ze je in het ziekenhuis wel geholpen neem ik aan.

Sorry maar vind het een erg vreemd verhaal. Kan je het iets beter uitleggen als ik het fout heb?

7. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    nou ja!!!
    wij hebben bewust voor geen kraamzorg gekozen.
    en ja er was een vervangend arts maar die had mij niet beloofd dagelijks te komen.
    bij de thuiszorg winkel zou ik een weegschaal gaan huren maar er was er niet 1!! meer!!!
    ik durfde het niet aan om borstvoeding te gaan geven en het risico lopen dat mijn kind 3 dagen zonder eten zit!
    stom achteraf,maar ik heb geen ervaring met borstvoeding.
    tips zijn heel erg welkom en ben ik heel blij mee,maar zulke reacties zit ik niet echt op te wachten!!!!

8. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Blijf inderdaad bij elke kik aanleggen, de tip van je kraamweek eens overdoen is een hele goede. Verder inderdaad stoppen met bijvoeden anders hebben alle tips geen zin. Je melkproductie gaat vanzelf omhoog op den duur. Vertrouwen hebben in je eigen lijf dat het goed komt. En een lactatiekundige mee laten kijken of het aanhappen ed goed gaat. Blijf kijken naar de plasluiers, zijn die er voldoende en zwaar? Dan krijgt je kindje zeker genoeg. Succes!

Ik ben in het weekend bevallen en had ook geen kraamzorg omdat die er niet was..pas vanaf de maandag kwam er iemand.

9. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    bedankt,ga dit zeker proberen!
    alle dagelijkse dingen gaan gewoon door maar heb hulp dus ga zoveel mogelijk tijd met de kleine man doorbrengen in de hoop dat het helpt!
    ga vanaf nu dan niet meer bijvoeden en kijken hoe het gaat.
    en heb inmiddels de thee gevonden,alle beetjes helpen........

10. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    BV werkt op basis van vraag en aanbod. Als jij je zoontje dus bij gaat voeden met KV, dan vraag je op dat moment niet meer van je borsten en gaan ze ook niet meer aanmaken. Op het moment dat je volledig BV gaat aanbieden aan je zoontje, zal hij waarschijnlijk heel vaak willen drinken omdat het nog niet zo veel is --> prima! Op die manier vraag je namelijk meer van je borsten en gaan ze meer aanmaken. Op die manier kun je de boel dus op gang krijgen.

En, let op: genoeg eten/drinken, genoeg rusten, neem de tijd om het op gang te krijgen!

Ik kon trouwens ook voor geen meter kolven, krijg er zo weinig uit. Maar dat zij niets over hoeveel ze aan de borst dronken of hoeveel ze binnenkregen!

11. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    ok dus misschien krijgt hij er wel genoeg uit? gooi de kolf maar even aan de kant dan en probeer het op deze manier.
    hij is in ieder geval nogal ontevreden na de voeding en leg hem dan weer aan maar volgens mij is de koek even op nu.
    zie geen druppel meer.
    heb ook een weegschaal gehuurd,10 gram op de weegschaal is toch 10cc of heb ik dat verkeerd begrepen??

12. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Ik zou even niet op de weegschaal focussen maar op de plasluiers. Als je kindje straks regeldagen heeft (dwz vraag en aanbod moet weer bijgesteld worden) zal hij ook ontevreden zijn en meer willen drinken en dus de productie weer omhoog gooien. Kijk maar de plasluiers!! Het komt goed, je kan dit echt waar!

13. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    dank je wel!!! ga ik me daarop richten,plasluiers heeft hij elke keer nog dus dat lijkt me goed dan!
    fijn dat jullie meedenken,geeft me net even wat meer vertrouwen in dat het goed komt......

14. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Als hij aan de ene borst klaar is dan leg je hem aan aan de andere borst. Is hij daar klaar en heeft hij nog steeds honger? Weer terug naar de eerste borst. Wisselvoeden heet dat. Lees daar maar eens over op Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding

Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Wisselvoeden

15. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

Oct 8, 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    En een weegschaal is niet betrouwbaar, dus zet die maar weer aan de kant!

16. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    ok dus geen kv meer en geen weegschaal,ga het proberen!
    zal goed op de plasluiers letten.
    hoop zo dat er snel meer komt zodat ik me daar geen zorgen over hoef te maken!

17. chocotof

chocotof Bekend lid

Dec 28, 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    Komt goed an, echt! Laat je weten of het lukt?

18. an1984

an1984 Actief lid

Mar 27, 2010
    158
    0
    0
    ja is goed hou jullie op de hoogte!!!
    fijne avond allemaal.

19. Omelet

Omelet VIP lid

Nov 14, 2008
    14,874
    2
    0
    Goed bezig!
    Idd:
    - Je moet je lichaam leren hoveel melk er nodig is: als je iets anders geeft leer je dus dat ej genoeg aanmaakt terwijl dat niet zo is. Als je meer melk wil maken moet je je kindje vaker laten drinken
    - Na 2 borsten kun je gerust de eerste nog een keer aanbieden, de meeste melk maak je aan tijdens het drinken dus helemaal leeg ben je nooit
    - Wegen is niet betrouwbaar, vetrouw op je baby, die geeft aan wanneer hij genoeg heeft en let op voldoende plasluiers
    - Geen ritme: voed op verzoek. Om de boel op te krikken is 8 tot 12 uur dirnken per etmaal (of meer) normaal, er komt vanzelf ritme in als je productie op is gestart
    - eet en drink zelf goed. De avonden zijn mooie clustermomenten: je kindje wil dan vaak continu drinken en dat is het moment om met een kopje (lauwe ;)) thee op de bank te ploffen (evt borstvoedingsthee) en je kindje te laten drinken en je productie op te voeren.

Succes!

20. Mammadoe

Mammadoe Fanatiek lid

Jun 3, 2011
    2,169
    0
    0
    Amsterdam
    Ik was helemaal opgedroogd na mijn bevalling door 2,5l bloedverlies. Ik heb nu de boel volledig op gang gekregen door eerst aan beide borsten aan te leggen en daarna nog 15 minuten te kolven. De kleine opbrengt hiervan verzamelde ik, tot ik genoeg had voor 1 volledige voeding mm met de fles. Die keer legde ik dan de baby niet aan en kolfde ik dan weer meer. Op een gegeven moment toen ik steeds meer melk kolfde, gestopt met kolven en alleen maar aangelegd. Gisteren moest ik toevallig kolven en weggooien omdat ik onder narcose geweest was en toen had ik gewoon 165CC!! Dus is op die manier bij mij echt goed op gang gekomen!
    Hoop dat het je ook zal lukken! Succes!

Share This Page