Hier liep de bv niet lekker na de bevalling, de eerste voedingen waren fv.Gelukkig kwam de verloskundige met een kolf..Toen ben ik gaan kolven.Ondertussen Seth geprobeerd aan te leggen maar het lukte niet.Toen de karaamweek over was heb ik dankzij een meisje op het forum tepelhoedjes gekregen en toen geprobeerd en dat ging goed.Af en toe probeerde ik het hoedje weg te trekken en dat ging steeds beter en ik denk dat ik nu al 3maanden Seth gewoon aanleg zonder tepelhoedje. Rust dat was bij mij een groot punt, als er 2 of 3mensen naar je staan te kijken lukt het niet. Voed op verzoek niet op tijd. Weg die weegschaal, vertrouw je kindje. Vertrouw jezelf.
wat een goede ervaringen allemaal!!! hoop dat het hier ook zo goed zal gaan op den duur,het ging vandaag echt goed alleen heb ik nu het idee dat de koek op is. hij is echt niet tevreden en merk dat hij honger heeft,zal ik hem dan toch maar een flesje na geven??
NEEEEE niet doen! Nog een keer aanleggen! Je zult vast het gevoel hebben dat je de hele dag aan het voeden bent, maar je moet echt even door deze periode heen...
het is idd nogal zwaar,ik zie ook dat hij niet genoeg heeft. enig idee wanneer dit zou kunnen verbeteren? (productie bedoel ik dan) gr,an1984
Wisselvoeden. En aanleggen aanleggen aanleggen! Hoe meer vraag hoe meer productie... Zelf zorgen dat je genoeg drinkt. Meestal is het binnen een paar dagen wel weer op peil (zoek op borstvoeding.com maar eens op regeldagen)
Mijn zoon dronk die tijd wel eens 10 keer per dag, dus aanleggen met maar, bij idere kik, zoals iedereen zegt! Hoe meer KV jij gaat geven, hoe minder je borsten zullen produceren. Al sje echt BV wil geven, weg met de KV. Je hebt echt genoeg, als je maar genoeg aanlegt en ervoor zorgt dat je kindje goed aanhapt. En als hij niet tevreden is, kan het zijn dat zijn zuigbehoefte niet voldoende is bevredigd, drinkt hij snel bij je aand eborst???? Neem er in ieder geval lekker veel tijd voor en veel huid-op-huid contact. iK ben er van overtuigd dat het je gaat lukken! En anders ook contact met LK thuis (meestal vergoed door zorgverzekeraar). Heel veel succes en fijne BVmomenten toegewenst!
Inderdaad die weegschaap de deur uit! Heef tmijn moeder destijds ook bij mij gedaan en op een gegeven moment ben je daar zo op gefocused...mijn vader heeft hem toen de deur uitgegooid...haha! Daarbij is een kolfcarriere ook voor mij niet weggelegd geweest...
omdat mijn productie maar niet omhoog ging,is gister de lk geweest en ze heeft gezien dat de kleine man niet krachtig genoeg drinkt. hij had nog een fopspeen en die ligt er nu uit,omdat ze het idee had dat het daar nog weleens aan kon liggen. hoop dat hij het nu wat beter gaat snappen want baal ontzettend,dacht dat ik zo mijn best had gedaan gr,an1984
Gefeliciteerd nog met je kindje! Ook belangrijk, niet teveel stress! Hoewel het absoluut te snappen is als je je soms zorgen zou maken of hij wel genoeg krijgt, maar stress werkt remmend op je productie. Dus als je hem aanlegt, probeer goed en bewust te ontspannen en te genieten, en vertrouw op hem en op jezelf. Goed van die speen lijkt mij. En laat goed voor je zorgen, eet en drink lekker en gezond en genoeg
alweer wat tijd verstreken en moet zeggen dat het stukje bij beetje steeds wat beter gaat. s'nachts en s'morgens gaat heel erg goed,en kolf na elke voeding en krijg er dan ongeveer nog 20cc uit. tegen de middag heeft hij erg veel honger en moet ik hem de afgekolfde melk met 30cc kv geven. einde van de middag 60cc en sávonds 60cc,hij krijgt nu dus nog 150 kv bij. heb geprobeerd om echt alleen maar aan te leggen maar hij laat steeds los en begint heel hard te krijsen totdat hij zijn flesje krijgt. ben al best wel tevreden maar wil dat laatste beetje kv er ook graag af hebben. maar heb gewoon niet meer en lijk ook niet meer aan te maken maar we gaan gewoon vrolijk verder,wie weet gaat dat laatste beetje kv er ook nog s af! fijne zondag! gr,an1984
Je bent op de goede weg!! Super! Al zou ik toch echt proberen de kv er af te halen, misschien heeft dat even tijd nodig! Werkt het ook niet, om je kleine mannetje in de avonden lekker bij je te nemen op de bank? Elke x zodra hij begint te piepen een borst aanbieden?! Super bezig in elk geval!
Wauw! Je gaat al hartstikke goed meid!! Super! Ik denk dat je dat laatste beetje kv eraf kan krijgen als je die gewoon niet meer geeft. Dan moet je doorzetten als je mannetje driftig is wanneer hij niet meteen krijgt wat hij wilt en aanleggen aanleggen aanleggen. Alleen dan zal je productie verder omhoog gaan. Of op de momenten dat hij kv krijgt dat jij kolft. Dat zou ook kunnen denk ik. Verder super bezig! Wees trots op jezelf.
stiekem ook best een beetje trots al gaan gewoon verder en met een beetje geluk binnenkort helemaal van de poedermelk af. en daarna de domperidon maar s afbouwen. hebben jullie daar ook ervaring mee? zou wel niet in 1x kunnen stoppen toch? ben wel heel bang om dan weer terug bij af te zijn.......
Hier ook een erg slechte start gehad, en alles op alles gezet om de productie op gang en op peil te brengen! -Wat bij mij vooral hielp waren middag lekker op bed met mijn zoontje. Allebei ontbloot bovenlichaam, en de hele middag drinken, drinken, drinken en helemaal uitrusten en ontspannen! Voor die tijd ging ik dan even naar de winkel om allemaal lekkere dingetjes in te slaan, super slecht voor de zwangerschapskilo's, maar wel heerlijk! -Verder heb ik ook veel aan clusterkolven gedaan, twee uur lang elke 20 minuten kort kolven (paar minuutjes, in ieder geval tot het toeschietreflex was geweest) -Wat bij mij ook hielp was het eten van fenegriekzaad in combinatie met gezegende distel tinctuur (wordt ook aangeraden op borstvoeding.com) -En tja, bruin bier en borstvoedingsthee, maar ik kan niet direct zeggen dat dit heel erg hielp. -'s Avonds lag mijn zoontje vaak bijna de hele avond aan de borst te clusteren.. -Verder kolf ik ook 's nachts nog altijd een keer (zoontje is nu dik 6 maanden en slaapt eigenlijk al vanaf 3 maanden door), mijn productie liep namelijk weer aardig terug toen hij 's nachts niet meer kwam voor voeding.. Nu loopt de borstvoeding eigenlijk heel goed en ben ik er eigenlijk een beetje aan 'verslaafd'.. Ik moet er niet aan denken om te stoppen, we genieten er beiden zo van! Dus ik zou zeggen, zet 'm op! Als het eenmaal op gang is word je echt beloond! En je doet het toch al hartstikke goed! (En ik riep van tevoren nog wel het hardst dat als het niet zou lukken, ik niet zou martelen....)
een beetje hetzelfde verhaal! mijn zoon slaapt nu ook de nacht door en had gister echt een mega-dip. vannacht weer doorgeslapen maar heeft net wel beide borsten leeggedronken,en ligt nu weer heerlijk te slapen. hoop dat vandaag wat beter gaat en zal je tips onthouden,ga er vandaag meteen mee aan de slag. hele middagen in bed liggen gaat hier helaas niet lukken heb nog een meisje van 1,5 rondlopen en een jongen van 6 die naar school gebracht en gehaald moet worden. dat is dan wel weer een beetje jammer. hoe lang heeft het bij jou geduurd voor het echt goed ging lopen? ben al een hele tijd bezig maar het gaat nog steeds niet hoe het zou moeten gaan. bedankt voor je reactie!
Moeilijk te zeggen, eerst was vooral de techniek van het drinken een probleem waardoor het niet lukte, daarna werd het pas de hoeveelheid.. Dus in de periode waarin jij nu zit, begon mijn zoontje net goed te leren drinken. Daarna kreeg hij pas een periode te weinig. Hij dronk toen ook super onrustig en huilde heel veel!! Ik wist toe nog niet dat hij gewoon veel te weinig drinken kreeg...Het 's nachts kolven hielp al wel vrij snel vond ik. Na anderhalve week was de productie wel aardig op peil. Maar het bleef wel echt bijhouden.. En veel aan blijven leggen! (brr wat had ik er een hekel aan als ik dat voor de zoveelste keer op internet las! Maar ik moet iedereen die dat zei toch wel gelijk geven ben ik bang..) Dat doe ik eigenlijk nog steeds op de dagen dat ik vrij ben.
ok,ja moet zeggen dat het aanhappen hier nog steeds niet goed gaat hoor. hij krijgt uit elke borst ongeveer 30a40 cc per keer en kolf dan nog 40cc na en dat geef ik hem dan weer na. daarna ga ik pas met kv aan de gang. maar hij krijgt gewoon niet het onderste uit de kan denk ik. waarschijnlijk omdat hij vreemd aanhapt,maar krijg dat er gewoon niet uit en dat is heel frustrerend. ben nu meer met de kolf in de weer als met de borst omdat ik na een uur toch wel weer moet gaan kolven om dat laatste beetje er weer uit te krijgen. heb ook al een tepelhoedje geprobeerd maar dat is volgens mij helemaal niks. wat een gedoe toch,hoop dat het op den duur nog eens goed zal gaan. bedankt gr,an1984
Misschien moet je nog eens naar een lactatiekundige gaan. Nu of deze week is een heel goed moment, want rond de 6 weken krijgen ze een nieuwe zuigreflex, en dan kan hij mooi op dat moment ook een nieuwe haptechniek aanleren als dat nodig zou zijn, met hulp van de tips van de lactatiekundige. Laat haar ook eens kijken of hij niet toevallig een te korte tongriem heeft (het dwarsstukje onder je tong, zeg maar), dat kan ook het drinken verstoren. Verder super dat je nog zo je best doet ervoor! Als je echt volledig borstvoeding wil geven, en van het gedoe af wilt, is het mi wel belangrijk om dat kolven te gaan afbouwen. Ik bedoel, nu zijn je borsten ook ingesteld op steeds kleine beetjes, omdat jij na een uur weer gaat kolven. Als je echt bang bent dat hij niet genoeg krijgt, kun je beter direct na het voeden kolven dan na een uur weer. Dan vergroot je nl je productie op de voedingsmomenten, in plaats van een uur later. Dan heb je na een paar dagen steeds meer melk "tegelijk". Ook het feit dat hij steeds afwisselend aan de borst en aan een flesje moet drinken is niet natuurlijk, de techniek is heel anders, en dat kan hem ook verwarren waardoor hij minder goed uit de borst drinkt. Dus mijn advies zou zijn (als zijn techniek en tong verder in orde zijn): probeer wel naar de meest "natuurlijke" manier toe te werken. Dan wordt het ook een stuk rustiger en fijner allemaal natuurlijk
O ja, en ook jullie worden natuurlijk af en toe geplaagd door regeldagen! Schrik niet als je er ineens niets meer van snapt en hij een dag veel vaker wil drinken. Gewoon aan toegeven (laat die kolf dan maar zeker in de hoek liggen!), hij wil dan de productie opkrikken en dat is het snelst gedaan als je maximaal eraan toegeeft.