Donderdagochtend moet ik naar de advocaat. We zouden samen gaan en alles regelen maar mijn ex heeft nog steeds geen afspraak gemaakt. Omdat ik een bijstandsuitkering heb, heb ik de opdracht gekregen voor 15 augustus de allimentatie te regelen of in ieder geval bij een advocaat te zijn geweest. Heb nu dus alleen een afspraak staan. Kan ik ook gelijk aangeven wat ik wel en niet wil wat betreft omgangsregeling. Iemand nog tips?
Bij ons op kantoor wordt er altijd eerst een intakegesprek gehouden. Jij kan dan precies vertellen hoe de situatie is en in grote lijnen kan je vast bespreken wat het plan van aanpak wordt. In dat intakegesprek wordt er, bij ons op kantoor dus, niet gelijk alle zaken zoals de hoogte van de alimentatie en de omgangsregeling besproken. Nav het intakegesprek wordt er een brief opgesteld door de advocaat met daarin nog een samenvatting van het gesprek en vaak stelt de advocaat dan ook al een conceptbrief voor je aanstaande ex-partner op. Dit is dus zoals het bij ons op kantoor gaat, maar ik weet natuurlijk niet hoe ze op andere kantoren te werk gaan.
Donderdag dus geweest. Ik heb aangegeven dat er een kleine aanpassing in de omgangsregeling moet komen. Gaat puur om de tijden. Hij komt nu pas om 19 uur thuis en dat is ook gelijk bedtijd dus heeft geen tijd om te acclimatiseren. Verder gaat ze een brief opstellen voor mijn ex voor zijn financiële papieren zodat de hoogte van allimentatie bepaald kan worden. Hebben ook over een ouderschapsplan gehad en daarvoor kunnen we gewoon samen bij mijn advocaat alles doornemen en bespreken. Wel zo fijn dat het zo kan. Binnen 3 weken krijg ik een concept van de omgangsregeling en na mijn goedkeuring zal deze naar hem gestuurd worden.