Even van me afschrijven, Ik heb een fantastisch zoontje van bijna 6 maanden maar zit even met de handen in het haar! Hij slaapt overdag bijna niet (2x 20min Max 2 x 45min). S'nachts wel, van ongeveer 20u30 tot zijn laatste fles +- 22u die drinkt hij amper uit en dan om 22u30 in zijn bedje, en dan slaapt hij tot 6u15, ik vind het niet erg dat hij weinig slaapt maar hij huilt daartussen bijna continu, hij kan hem ook bijna niet vermaken 5min wieger, 5min relax, 5min speelkussen, 5min op voedingskussen, 5 min op de arm, en ga zo maar verder ik probeer alles, ben constant met hem bezig tot zijn volgende voeding hij is ook steeds 3u wakker voor hij wil proberen in slaap te vallen, zijn box is helemaal uit de boze, zelfs geen 5 min! Niet gemakkelijk met nog een zoontje van 3 die enorm veel aandacht vraagt! Een week na de bevalling is alles begonnen en zei de ka dat hij verborgen reflux heeft, daar krijgt hij zijn medicijnen voor en box en bedje staan schuin, hoewel dit ook lastig is want hij schuift en wroet zich steeds met hoofd naar beneden, inbakeren en zijligkussen is nooit een succes geweest, osteopaat lichte verbetering (toen moest ik effectief 16u per dag met zoontje op arm lopen) maar ook niet wat het moet zijn! Hij heeft een tijdje op zijn buik zichzelf in slaap kunnen krijgen maar sinds hij omrolt lukt dit niet meer en op rugje kan hij niet slapen! Hij krijgt flessenvoeding voor hongerige baby's die nog extra ingedikt wordt met jbpm, hij weegt nu ongeveer 8kg en dit is zijn voedingsschema per dag: 6u45 180ml/6 10u45 120gr groentenpap en 90ml/3 dan om 14u fruitpap en 90ml/3 dan om 18u 180ml/6 en laatste om 22u 210/7. Is dit te veel/ te weinig ? ? Ik heb ook het gevoel dat de ontwikkeling onder het gehuil lijdt want hij wil absoluut niet op zijn buikje spelen, en zal daardoor mss nooit kruipen! Wat doe ik verkeerd? Ik wil mijn ventje gelukkig zien hij kan zo lief lachen! Ik voel mij mislukt als mama, mijn relatie lijdt eronder! Wat moeten we doen is er iemand die het hekent of me tips kan geven! ( sorry voor het lange verhaal)
Ten eerste: voel je niet mislukt als mama! Het eerste jaar is gewoon zwaar en loopt het allemaal nog niet vlekkeloos... Het komt goed, echt!!! Vertrouw daarop. Natuurlijk zal je zoontje gaan kruipen. Mijn ervaring is, wat ze de ene week nog niet kunnen, lukt ineens de week erna wel. Wat slapen betreft: mijn zoontje sliep ook niet op zijn rug. Ik legde hem op zijn buikje en spande een lakentje over hem heen... tot en met zijn middel. Dan voelde hij toch een soort van geborgenheid en viel hij meestal wel in slaap. Het lijkt er wel op dat jouw zoontje oververmoeid is en daardoor zo slecht slaapt. Ik zou toch ook eens kijken of de medicatie voor de verborgen reflux nog voldoende is. Misschien moet het opgehoogd worden? Zou toch eens gaan overleggen met de kinderarts en uitsluiten of er verder geen medische oorzaken zijn. Sterkte en hou moed!