mijn zwangerschap ging super evenals de bevalling. op 25 februarie is mijn dochtertje Lisette geboren. alles ging zo goed te goed voor mijn gevoel. mijn grootste angst werd bijna werkelijkheid, na een eerste dag volgens het boekje stopte mijn kleine meid met ademen. na twee dagen ziekenhuis en onderzoeken werd er geconstanteerd dat lisette een hersenbloeding heeft gehad. de eventuele gevolgen zijn nog niet bekend. nu na ruim 4 maanden gaat het heel goed met lisette. mijn vraag is of er ook vaders en moedere zijn die iets soort gelijks hebben mee gemaakt en wat hun ervaringen zijn.
Jeetje meid, wat moet dat moeilijk zijn..... Ik heb hier geen ervaring mee, maar wil je heel veel sterkte toewensen en het aller aller beste voor je kleine meisje!
ik schrijf mee op de mailinglijst van ouders van couveuse kinderen. En dit is niet alleen voor prematuur geboren kinderen. Wellicht is het interessant om daar mee te schrijven? Mijn oudste is prematuur geboren, en heeft genoeg meegemaakt. Maar omdat ze al bij 30.1 week geboren is houdt je er al wat meer rekening mee dat het ook erg moeilijk kan worden. Als een kindje op tijd komt, dan komt dat veel onverwachter. als je geinteresseerd bent stuur ik je de link wel door.
Jeetje meid, wat heftig! Ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil jou en je meissie alleen even heel veel sterkte toewensen, ook voor de toekomst! Hopelijk is er niets aan de hand, en ondervind je meid geen problemen met het hersenbleoding. Liefs Debbie
Rosalie heeft precies hetzelfde gehad. Zat na de bevalling thuis en ze liep paars aan en stopte met ademen. Rosalie heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Hoe lang heeft jouw dochter in het ZH gelegen? Heb je de zwangerschap voldragen? Ik heb mijn zwangerschap voldragen. Vaak komt een hersenbloeding voor bij prematuur kindjes he. Heeft je dochter medicijnen gehad? Is ze nu van de medicijnen af? Rosalie wel gelukkig. Zij heeft 4 maanden fenobarbital gehad. Ook bij Rosalie weten ze niet wat de gevolgen zijn. Fijn dat het nu weer goed gaat. Rosalie doet het ook top gelukkig.. Je ziet niks "raars" aan haar. Hoor niet vaak dat iemand hetzelfde mee gemaakt heeft.
Jeetje wat erg! Hoop dat alles verder goed mag gaan met jullie dochtertje, en natuurlijk wens ik jullie ook veel sterkte toe voor nu en in de toekomst!
ik heb gewoon een voldragen zwangerschap gehad. ook de bevalling is helemaal goed gegaan. lisette heeft ook fenobarbital. er is al wel vast gesteld door middel van een E.E.G dat lisette dit tot de leeftijd van 6 maanden zal moeten gebruiken en dan moet ze over op anti epileptyca. ze heeft inmiddels 3 epileptische aanvallen gehad. toch mag er niet gezegd worden dat ze dit ook daadwerkelijk heeft. 8 augustes heeft ze op nieuw een E.E.G en word alles op nieuw bekeken. we hopen ook deze keer weer het beste er van.
Mijn oudste zoon is geboren met een driemalige omstrengel,en kwam er dan ook levenloos uit. Na ruime een week beademing, hersenstuipen en nauwlijks hersenactiviteit, werd een hersenbeschadiging geconstateerd. Na dat de beademing was gestopt, bleek Roan het ontzettend goed te doen. Ook hij kreeg fenobarbital voor een half jaar, ivm de hersenstuipen. Hij is nou een echte peuter van 2 en een half! Het enige wat hij over heeft gehouden is een wat onhandige motoriek. Ik wens je succes en sterkte toe voor de toekomst, het is een blijft het eerste jaar een ontzettende spannende tijd
Mijn zoontje werd een dag na de bevalling helemaal blauw en later nog een paar keer ook waren er erg verontrustende bloedwaardes maar na veel onderzoeken is er niks gevonden wat dat verklaard maar eng was die periode wel. Juist doordat ze niks vonden en de artsen ook erg ongerust waren. Hij heeft veel onderzoeken gehad (bloed, urine, echo's, scans enz.) Nu gaat het goed met 'm. Wel heeft hij nog wat problemen met zn ademhaling en een ontwikkelingsachterstand van bijna een half jaar maar zoals het nu gaat komt hij er wel. Maar die schrik vergeet je echt niet zomaar