Tipsv vermaak vliegreis/vliegveld 1 jaar

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by FoxyDiamond, May 9, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Hi,

Wij gaan voor het eerst vliegen (2.5 uur) met ons zoontje. Hij is op dat moment 15 maanden. Ik ben opzoek naar leuke kleine dingen die ik kan meenemen om hem te vermaken, maar niet teveel ruimte kosten. De tablet gaat sowieso mee, verder is hij gek op auto's maar dat lijkt mij geen goed idee want dan wil hij er ook gelijk mee rond rijden en dat kan dus niet in een vliegtuig.

Op de heenvlucht zitten we eerste rij en hebben we dus wat ruimte voor ons, op de terugvlucht helaas niet.

Ook vraag ik me af hoe jullie je kindjes vermaken op het vliegveld. Wij vliegen rond 13:00 uur, en we moeten daar dus rond 10:30 zijn. Deze tijden vallen precies rond zijn slaapje, dus ik vraag me af hoe ik dat moet overbruggen en hoe jullie dat doen. Hij slaapt nergens behalve in zijn bed.

2. Tuttebella

Tuttebella Bekend lid

Jan 3, 2019
    587
    728
    93
    Female
    Waarom moeten jullie zo vroeg aanwezig zijn? Met 2.5u vliegen neem ik aan dat je binnen de EU blijft. Wij zijn alleen zo vroeg als we buiten de EU vliegen :)

Verder nemen wij altijd de iPad, koptelefoon, wat kleurtjes/stickerboek en één klein speelgoed ding mee. Autootje kan prima, hij kan voor jullie voeten er mee rond rijden.

Mijn ervaring is dat als ze echt moe zijn ze toch wel slapen.

Neem extra kleren voor hem en jullie zelf in de handbagage mee ivm eventueel kotsen. En veel eten en drinken.

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,745
    1,073
    113
    Gewoon wat auto's meenemen hoor. Op het blad in het vliegtuig kan hij spelen en op het vliegveld.

Verder mijn tip:
    Laat het los en zie hoe het loopt..
    Op vakantie loopt het toch altijd wat anders en kinderen vinden hun weg er wel in. Ook met een gemist slaapje of een langere reis. Hij valt vast ergens een keer in slaap..

Wij reizen al vanaf heel jonge leeftijd met onze zoon en het kwam altijd wel weer goed..

Fijne vakantie en geniet!

4. AvdY

AvdY Niet meer actief

Vooral relaxed zijn, als jullie zenuwachtig zijn, voelt hij dat.
    Op het vliegveld zelf zoveel mogelijk laten kruipen/bewegen/genieten van de ruimte die er dan nog is.
    In het vliegtuig vooral niet bang zijn dat hij gaat huilen (doet hij waarschijnlijk toch wel), flesje of melk bij de hand voor opstijgen en dalen. Daarnaast wat kleine dingetjes mee waar hij thuis ook mee speelt, die autootjes dus, of misschien een vingerpopje, stapeltoren, beetje Duplo.

5. Kruimelmuis

Kruimelmuis Bekend lid

Jun 4, 2011
    672
    28
    28
    Female
    Moeder. Student social work (AD)
    Emmen
    Loslaten is key. Zeker op zo’n korte vlucht. De eerste vlucht van mijn oudste dochter (toen 12 maanden) en mijzelf trouwens, duurde 10 uur... Dat was constant trappetje op trappetje af :roflmao: .. Gelukkig was oma mee, die had zelf plek in business class maar kwam bij ons zitten en speelde met spruit.

Met mijn, nu nog, jongste vlogen we, toen ze 15 maanden was, een paar x in 3 weken 1,5 tot 2,5 uur. Dit was echt easy peasy...

Bij de volgende vlucht is ze 2 jaar en dan weer een lange vlucht... In haar eigen stoel... Ik houd mijn hart vast :roflmao:

6. FoxyDiamond

FoxyDiamond Bekend lid

Jan 23, 2017
    637
    231
    43
    Geen idee, stond in de mail geloof ik, vliegen via Transavia. Of het zit zo in mijn hoofd. Ik heb voorheen idd vaak alleen maar lange vluchten gehad, dus ben dat ook gewend. Hoe lang van tevoren moet je ongeveer aanwezig zijn voor zo'n korte vlucht?

7. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,538
    14,058
    113
    Female
    Ligt er wel een beetje aan vanaf welk vliegveld je vertrekt, zo kom ik bij Rotterdam gerust 45 minuten voor vertrek aan, terwijl ik dat bij Schiphol niet aan zou raden.

Maar inderdaad, niet te druk over maken, het komt vast goed! Behalve de genoemde tips vonden mijn kinderen zo'n uitwisbaar tekenbord ook erg leuk, neemt ook bijna geen ruimte in.

Salentein likes this.
  8. Salentein

Salentein Niet meer actief

Nou idd ik dacht een keer 1,5 uur van tevoren op Schiphol te zijn nou dat was met zweet op mijn bilnaad de laatste oproep horende rennen over het vliegveld. Dikke stress. Dus ik durf dat niet meer ben er liever wat te vroeg chill. Eindhoven daarentegen doe ik dat wel.

Verder gewoon loslaten, wat speeltjes, iPad..

9. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

Mar 14, 2015
    3,030
    2,030
    113
    er zijn dus vliegvelden met op elke hoek een speeltuintje. Zou willen dat ze in Nederland eens aan de kinderen denken (ze laten je zo 1 uur in de rij staan met een krijsend kind bij de douane...)

10. jolien 1986

jolien 1986 Niet meer actief

Ja of alvast boarden en dan nog 1,5 uur aan de grond staan....

Zucht....

On topic, wij hadden tablet met kinderliedjes mee, stickerboek, wat blokjes duplo en de draagzak was heilig. Onze dochter was 14nnd op 2x 6 uur vliegen en sliep gewoon niet! Te veel prikkels :roflmao:

pippa26 likes this.
  11. mint1987

mint1987 Actief lid

Mar 2, 2015
    253
    29
    28
    RaamStickers die je op het raam van het vliegtuig kunt plakken?

12. Lilou

Lilou Actief lid

Jan 31, 2011
    207
    29
    28
    Neem de buggy en/of drager mee tot aan de gate waar je moet boarden. Wel zo fijn met zo'n kleintje. Verder op het vliegveld: vliegtuigen kijken, even laten bewegen, vlak voor boarden nog een schone luier geven, juist wel met een autootje laten spelen. Die tijd is zo om, echt.

In het vliegtuig, wat het hier goed deed qua vermaak: stickers, kleurboekje, vingerpopjes van de Hema, autootje, magnetisch tekenbordje en een klein voorleesboekje. En zorg voor genoeg eten en drinken dat je op de juiste momenten aanbiedt. Bij stijgen én landen geef ik drinken in een rietjesbeker, rozijntjes of een knijpfruitje. Oh en ik spray zoutoplossing een half uur voor stijgen en landing, jongste en ik kregen vorige week nog behoorlijke oorpijn bij een.snelle daling toen ik de spray vergeten was.

Share This Page