wat heeft ze toch?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door teigetje1, 15 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Het is vrijdag begonnen. Ze zat veel op de bank en vroeg om 18.00 al of ze naar bed mocht. Ze had een lichte verhoging van 37.9.
    De zaterdag ging het (dachten we) redelijk. Ze had een papadag en er was niks geks en zijn ze naar de intratuin geweest. Alleen s'avond begon het weer. Wallen onder dr ogen en heel erg moe. Ook ontdekte we per toeval dat er een klein onderhuids bultje in dr nek zat wat pijn deed. Temp is toen niet gemeten.
    zondag was ze ff blij en opgetogen toen we de kestboom ed gingen versieren. Verder lag ze veel op de bank en weer erg moe. Ook een verhoging was 38.1. En het bultje was eens zo groot.

afgelopen nacht is ze ook getroffen door de buikgriep (maar dat terzijde).

Vanmorgen nog steeds veel moe. Dus naar de HA geweest. Hij vond ook dat er iets was, maar kon zo niet bedenken wat. Dus bloedprikken en checken op pfeiffer en overige controle. Wel waren haar klieren ongelofelijk groot opgezet.

morgen krijgen we de uitslag. Ben benieuwd wat eruit komt. Ik herken onze stuiterbal die niet moe te krijgen is niet meer.

Ze eet ook bar weinig en verbrand nu al haar lichaamsvet (kwam uit urineonderzoek). Ze drink wel goed.

iemand die dit herkent? Wat zou ze hebben?

2. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hebben jullie katten of is ze door een kat gekrabd?

3. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    We hebben honden, vogels en pluimvee... maar geen katten of erdoor gekrabt.

4. misa

misa Niet meer actief

Oeh wat naar... Goed dat ze onderzocht wordt. Ik heb geen idee. Sterkte!

5. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Wat naar dat ze zo ziek is!
    Sterkte!

Is ze ook getest op CMV?

6. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    CMV?? Zit dat bij een bloedonderzoek?

7. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    CMV is het citomegalievirus. Kan worden onderzocht in het bloed. Ik heb het pas geleden zelf gehad. Ook erg moe, koortspieken en dan vooral in de avond en dikke klieren in de nek. Is familie van Pfeiffer.
    Erg naar kan ook lang aanhouden

8. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Zoals jij het omschrijft is bijna precies wat ons meisje heeft, alleen geen koorts. Ze hebben 4 buisjes bloed afgenomen, dus musschien wordt ze daar ook op getest.

ze heeft vandaag de hele dag op de bank gezeten en een pot snacktomaten gegeten en een paar chippies (tja onverantwoord, maar alles wat binnenkomt vind ik prima). Thats it.

9. nikton

nikton Bekend lid

10 jan 2008
    703
    0
    16
    Ze heeft toch buikgriep? Dan voel jij je toch ook niet lekker? Althans: ik niet. Beterschap.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    Als ik buikgriep heb lig ik kotsend een week op de bank.

11. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Buikgriep staat er los van. Ze is deze keer echt anders. De HA zei ook al dat die buikgriep er los van is. Ze is daar ook ziek van natuurlijk, maar die moeheid en erge opgezwollen klieren horen er niet bij.

12. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Weet je al wat meer?

13. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Klieren goed in de gaten houden. Mogen niet hard worden en moeten te bewegen zijn. Anders raken ze ontstoken en is ze ab nodig. Pfeiffer is heel vervelend en besmettelijk, maar de kleintjes zijn er vaak vel sneller door dan een (jong)volwassen persoon.
    Sterkte

14. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Vanmiddag kregen we de uitslag. Er was een kleine waarde van ontsteking gevonden. Waarschijnlijk omdat ze al een paar dagen niet lekker was (een kindervirusje). Omdat ze zich vandaag goed voelde en het steeds beter gaat, moet ik haar gewoon in de gaten houden. Als ze weer terugvalt weer terugkomen.

ook kwam uit het onderzoek dat ze wel pfeiffer heeft gehad :(, maar kunnen ze niet achterhalen wanneer dat geweest zou zijn. Dus dat heeft ze nu niet (pfeiffer krijg je eigenlijk maar 1x en dan ben je immuun ervoor)

ben nu wel opgelucht en hoop dat ze niet terugvalt.

Ach... en als dat niet genoeg was... vandaag ook 3 verwijskaarten gekregen voor de overige gezinsleden... man voor cyste en darm, jongste dochter voor echo heup en zoonlief voor de oogarts.... gaat lekker hier allemaal. En dan moet de jongste ook nog naar nijmegen radbout voor haar nieren... pppfff....

15. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Gelukkig niks ernstigs! Sterkte met de rest van het gezin!

Ps. Wat een prachtige honden heb je! Zijn dat Landseers?

16. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    dank je.

hahaha, klopt en de derde wordt bijna geboren :D.

17. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Super! Mijn oom en tante fokken ook met Landseers! Ze hebben er zelf 5. Ben er helemaal mee opgegroeid vandaar dat ik ze herken

18. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Wat leuk... Misschien ken ik ze wel. Wij zijn dit jaar een kennel begonnen ;). En landseerkennels zijn er niet veel.

19. Krissiefeur

Krissiefeur Bekend lid

27 nov 2010
    811
    0
    16
    Oncologieverpleegkundige
    Haarlem
    Ticannaf?

20. teigetje1

teigetje1 Fanatiek lid

18 jun 2009
    2.299
    116
    63
    Zuid-oost brabant
    Whahaha... daar komt onze reu vandaan ( inmiddels 6 jaar oud). Dus die kennen we :D

Deel Deze Pagina