Het haar van mijn dochter groeit in haar ogen, dilemma! Ik ben niet zo'n meisje-meisje-moeder, en voorheen had ze haar haren gewoon los. Ik heb 2 keer zelf de voorkant/zijkant bijgeknipt toen ze nog een kale plek op haar achterhoofd had. Nu is het ook aan de achterkant lang en wil ik het eigenlijk laten groeien naar een bob-lijn. Ik twijfel nog wat tussen met of zonder pony, maar vind zonder denk ik mooier voor een toekomstig peutertje. Als ik haar haar dan niet wil (laten) knippen aan de voorkant blijven er nu dus 2 opties over om haar haar uit haar ogen te houden, een knipje of een elastiekje/palmboompje. Dochter is nog maar 14 mnd dus eigenlijk zit ik hier op het verkeerde subforum, maar ik vermoed dat er hier meer moeders zijn met groeiende-meisjes-haartjes-ervaring! Knipjes en elastiekjes zou ik natuurlijk af kunnen wisselen, maar ik ben benieuwd wat jullie leuker vinden staan? Andere tips zijn ook welkom! Wie heeft er juist wel/niet voor een pony gekozen en waarom?
Inderdaad staartje en speldjes afwisselen. Een pony vind ik bijna nooit leuk staan, je moet.het bij blijven knippen en als.je.hem.wil laten bijgroeien ben je alsnog weer bezig met speldjes en dingen.
Wij wisselen speldje en palmboompje af. Speldjes blijven lang niet altijd zitten dus worden het veelal staartjes. Hier was het bij alledrie eigenlijk zo dat we begonnen met een speldje, overgingen op een palmboompje en daarna bij de oudste en middelste een staartje iets meer schuin op het hoofd, bij de jongste lijkt twee staartjes achterop beter te zijn. Pony's nooit aan begonnen.. Vind het persoonlijk niets.
Speldje! Maar ik houd dan ook heel erg van strikjes en bloemetjes etc. Misschien is een haarbandje ook leuk?
Speldje. En anders een staartje of een invlechtje meer naar de zijkant met een dun elastiekje ('beugelelastiekjes', zeg maar, verkopen ze bij het Kruidvat ed, maar ook bij de Wibra).
Mijn dochter heeft wel een (schuine) pony, ze heeft een wat hoog voorhoofd en lang gezicht en anders wordt het zo'n eihoofd, dit staat haar veel beter. Wel of geen pony vind ik vooral van de gezichtsvorm afhangen. Verder wisselde ik het af, gewoon los, staartjes, speldjes etc. Maar net wat ze in liet zitten. Als dreumes trok ze vaak binnen 5 minuten alles al uit haar haren.
Ik vind het speldje leuker Binnenkort kun je er trouwens ook 2 staartjes (palmboompjes) naast elkaar in friemelen, dat staat ook erg koddig. Ik ben geen groot pony-fan.
Door een kapper laten knippen absoluut geen pony en ik zou het staartje aan de zijkant doen net als het knipje.
Ben geen voorstander van een pony. Inderdaad de onderhoud en vind het vaak oudbollig. Speldje staat heel schattig. Zelf doe ik vaak een palmboom naar de zijkant. (Ter hoogte waar je het speldje doet maak je een klein staartje) Er zijn kleine elastiekjes die hier handig voor zijn..... Tegenwoordig gebruik ik ook wel eens loom elastiekjes, die matchen bij haar outfit
Ik gebruikte eerst een speldje, later toen het haar langer werd een elastiekje. Nooit een pony laten knippen. En ik heb daar geen spijt van gehad, mijn dochter bleek de kapper niet leuk te vinden. Dus nu wordt haar haar een keer in het jaar geknipt, ideaal.
Mijn dochter heeft een lang hoofd, net als ik en een schuine pony net als ik toen ze kleiner was wisselde ik knipjes en elastiekjes af.
Het verschilt per kind. Maar als ik de foto's zo zie, zou ik gewoon afwisselen. Deed ik ook, zo'n palmboompje staat ook schattig bij die kleintjes
Ik vind een pony en palmboompje eigenlijk bij niemand mooi. 2 kleine staartjes dan weer wel. En het speldje is ook leuk.
Ik wissel knipjes af met een schuin palmboompje Een staartje pal bovenop het hoofd vind ik alleen leuk bij babymeisjes, bij mijn peuterdame doe ik 'm wat meer naar de zijkant, staat iets wijzer.
Speldje! Palmboompje vind ik echt "not done". Staartje is leuk maar dan een beetje plat naar de zijkant. Pony vind ik leuk, maar dan als het haar wat langer is, en daarbij is een pony op het mooist als deze op de wenkbrauwtjes valt, helaas gaat deze dan wel snel irriteren en voor de oogjes vallen.