J.ayden (2 jr en 3 mnd) was eerst altijd een uitslaper, 9/10 uur haha luxe.. daarna werd het 8/9 uur dus nog super.. Sinds 4 maanden is het veranderd toen werd het 7 uur maar nu word het steeds vroeger. half 6/ 6 uur is hij wakker en wil echt niet meer slapen. En opzich is dat niet zo`n ramp als hij verder dan ook de dag vol houd, maar hij word tegen 10 uur al moe en dan begint hij echt vervelend te doen, wil niks en is snel boos en huilen. Hij gaat om 19.30/20.00 naar bed en om 5.30/6.00 wakker. Rond 13.00/14.00 doet hij zijn middagslaapje en dan slaapt hij 1 tot 2 uur. Heeft er iemand misschien tips voor mij? Middagslaapje er af halen? Hij heeft het wel eens overgeslagen maar dan is het de volgende dag een en al driftbui..
Je kan proberen of het werkt, het middagslaapje eraf halen. Maar als ie nu om 10 uur al moe wordt denk ik niet dat dat het probleem is. Dan is de oplossing: afwachten. Het is een fase en gaat vanzelf over. Wel erg balen dat dit weekend de klok achteruit gaat, dan wordt hij nog vroeger wakker... Maar dat kan je het beste oplossen door hem vanaf nu steeds later naar bed te doen.
ik denk ook een fase. Hier een half jaar geleden gehad dat ze om 6 uur wakker was ipv 8 uur. Daarna een hele tijd om 8 uur en nu 7 uur.
Vroeger naar bed. De kans dat je zoontje te moe naar bed gaat is groot. Hij valt dan te snel in zijn diepe slaap en is daardoor te vroeg door zijn diepe slaapcycli heen is. minimaal een half uur eerder naar bed
Heeft hij overdag veel spannende/nieuwe dingen meegemaakt de laatste tijd? Dat is bij mijn dochter vaak de oorzaak dat ze veel te vroeg wakker wordt ondanks dat ze eigenlijk echt niet uitgeslapen is. Je kan dan proberen om tijdens de dag meer rust te creeren, meer routine, niet te veel drukte voor het slapen gaan e.d. En waarschijnlijk gaat het idd vanzelf weer over.
Onze dochter heeft ook een jr lang zo'n periode gehad. Elke ochtend om 6u klaar wakker. We hebben zelfs zo'n wekker gekocht die we op half zeven hadden gezet. Helaas heeft dat niet geholpen. Sinds een paar weken slaapt ze nu tot 7u. Ik denk echt dat het een periode is. Succes!
Bedankt voor jullie reacties! Vroeger naar bed hebben we ook al geprobeerd, maar slaapt daardoor ook niet langer sochtends.. Hij heeft dan wel iets meer rust dus ik probeer hem de laatste avonden ook steeds tussen 7 en half 8 in bed te hebben. Ook geen nieuwe spannende dingen mee gemaakt dus het zal dan idd vast een fase zijn.. dan maar hopen dat die snel voorbij is hihi Bedankt voor het mee denken iig!