kadotjes feestdagen 3jarige

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Roozjuh, 23 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    hey dames

Wij zijn aant zoeken naar sint en kerst kadotjes. wil graag iets creatiefs voor zoonlief.
    Zat te denken aan Strijkkralen. Is dit iets voor een 3jarige?? Staat op site van toysxl dat het pas vanaf 5jaar is.

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Grappig want ik zat met precies dezelfde vraag. Mijn dochter van net 3 heeft het daarom even bij een vriendje geprobeerd. Het gaat goed, mits je kleine geduld heeft en het plankje niet te groot is. Houd er rekening mee dat je zelf de gaten moet opvullen. Hij moet er ook niet overheen gaan hangen want dan neem je met je mouw de kraaltjes mee.

Je kunt wel kleine dingetjes maken zoals een wolkje en dan kleine sneeuwvlokjes eraan hangen(het idee van een mobiel). Een heel poppetje of een dier lukt hier nog niet. Ik heb een meisje dus een paar strijkkraaltjes naast elkaar kunnen we al aan een ketting rijgen.

Weet je dat er ook maxistrijkkralen bestaan? Deze zijn veel groter en dus makkelijker.Ze zijn in verhouding duurder dus ik heb toch voor het kleine maatje gekozen.

Brainsorm over creatieve cadeautjes:
    - playmais
    - krijtbord
    - houten bouwpakketjes incl verf (blokker en speelgoedwinkel 2 euro)
    - zelf je beker schilderen (hema)
    - koekvormpjes en kleine deegroller
    - prikmatje (gaat hier al super goed)
    - toverblok

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    Dat zijn wel leuke ideetjes! Toverklok?
    Prikmatje zat ik ook aan te denken, heb t vroeger zelf ook gehad.

Maxistrijkkralen? O die ben ik nog nergens tegen gekomen, zal eens goed zoeken. Maarja tis maar ffies dat ze de kleine kralen door moeten krijgen. Even inkomen denk ik. Dan vind ik grotere en duurdere kralen onnodig voor zo'n kleine periode.
    zag leuke figuurtjes, paardjes, olifantje, poes. Hijs helemaal wilt van dieren.

Moet je trouwens speciaal strijkpapier ofzo hebben of kan je t ook met een huistuinkeuken iets doen??

4. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

17 jan 2010
    3.076
    0
    0
    Bakpapier werkt ook prima, het is niet nodig om speciaal papier aan te schaffen. Een toverblok is hetzelfde als een krasblok. Misschien ken je dat nog van vroeger? Als je over het plaatje heen krast met een potlood of geldstuk dan komt er een afbeelding tevoorschijn.

5. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    O blok whaha ik las klok :p ja dat ken ik zeker nog! Oe das idd ook leuk :D

6. missmamsie

missmamsie Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.486
    0
    36
    kinderopvang
    aan de kust
    Wiebeloogjes,verf,gekleurd papier,pompoms,weefkaarten,borduurkaarten,stempelstiften,rollit verf van Pritt. Gekleurd papier,vouwblaadjes,kwasten... Meer weet ik nu even niet,maar Hema heeft ook nog wel heel wat leuks...

7. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Strijkkralen is hier wel kort een succes geweest. Kleine plankjes doet ze helemaal zelf. Echte patronen moeten we wel samen doen.
    Af en toe wil ze t nog wel eens doen. Qua motoriek met de kleine kraaltjes is t iig prima te doen.

8. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    We hebben hier van die Maxi strijkkralen. Wel iets duurder, maar er wordt niet dagelijks mee geknutseld. Soms maakt een figuurtje half en daarna ruimen we alles weer op. En soms maakt ze hem helemaal af.

Ook leuk: plakkaatverf, stickers, kleurpotloden, opdrachtenboekjes, schaartje, vouwblaadjes (om te knippen), potje lijm met kwast, groot tekenblok (A3 formaat), wiebeloogjes, kleurboek, glitterlijm, stempelsetje, stiften.

Ohja: en SES heeft iets met rolletjes gekleurd plakband en bijpassende platen.

9. Antje77

Antje77 Fanatiek lid

10 mrt 2009
    4.319
    238
    63
    Maxi strijkkralen zag ik bij bart smit.

Creatief bezig zijn doet zoon hier oa met kleien, verven, plakken, doosjes versieren, stempelen. Knutselspullen in allerlei varianten dus. Daarnaast heeft hij ministeck pins waarmee hij creatief kan zijn. Play mais en hamertje tic staan nu op het lijstje.
    Noppers, ofwel stekelblokken is ook iets waar ze creatief bezig mee zijn.

Deel Deze Pagina