tips voor de sint voor stoere meid 2,5 jaar

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by vertelikniet, Nov 15, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. vertelikniet

vertelikniet Niet meer actief

Ik loop echt enorm vast, wij hebben geen doorsnee meisje meisje vandaar een nieuw topic. Ze wordt eind februari 3 maar is enorm wijs voor haar leeftijd.
    Ze houd niet enorm van typische meiden dingen en wat ze heeft vindt ze wel leuk maar om nu nog 5 poppen erbij te kopen.

Ze krijgt een electra spel, en een knuffel van buurpoes een barbie dit van andere familieleden
    Ik heb nu een setje oorbellen.

Geen idee verder we willen een bedrag van ong. 50-60 euro doen en hebben nu 4 euro ingevuld ;) Moeten ong. 5 cadeautjes zijn.

Bij voorbaat dank.

2. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Verkleedkleren, duplo, muziekinstrumentjes, haarspeldjes, spelletjes, dvd's, kinderliedjes, voorleesboeken, koekenpannetjes in bijzondere vormen, iets voor slaapkamer (lampjes, dekbedovertrek, poster), mooie stickers, play-doh(-set), rijgpuzzel, stiften, etc etc etc. Dl is half jaar ouder en krijgt o.a. hamertje tik en tangram, misschien is dat ook al wel leuk..

3. pearls

pearls Bekend lid

Nov 29, 2012
    656
    0
    16
    Onze dochter is ook zo en was toen ontzettend blij met speelgoed van Brandweerman Sam, daar was ze helemaal fan van.

Verkleedkleren vond ze ook erg leuk toen.

Wat ze ook geweldig vond was de ijsjesmachine van playdoh! Daar is ze heel lang zoet mee geweest. En nog meer dingen van playdoh. Ook zandklei vond ze geweldig!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Brandweer spullen, boerderij spullen, duplo en play mobil (evt playmobil 123) een abonnement op dierentuin of speelpark. Een fiets. Een wish bone bike.

5. rijo

rijo VIP lid

Mar 5, 2014
    5,272
    2,034
    113
    Verkleedkleren, spel (bv Knappe Koppen, Bambino loco), kinderparaplu, nieuwe laarsjes, klei, voorleesboek, staand krijtbord, magnetisch tekenbord, puzzel

6. vertelikniet

En heleboel van de dingen die jullie opnoemen heeft ze vorig jaar al gehad.
    loco bambino heeft ze niets aan ze doet de gewone loco vanaf 6 jaar al. Die hebben we ook van dr broer in huis met de nodige boekjes.

Ik heb zojuist nog wel een doos magic sand van frozen gekocht dat vind ze wel leuk. Klei heeft ze al heel erg veel. Net als duplo en roze duplo hoef ik niets mee te doen de wagens van dr broer zijn veel leuker net als de trein.
    Idd een verkleedjurk erbij dat is wel ee goede.
    Spellen als hamertje tik doen we uit voorzorg niet, ze slaat er graag op los als het dr niet zint.
    Plu en laarzen enzo hebben we (je moet wat als je altijd lopend of op de fiets alles moet doen)
    Abbo op de dierentuin hebben we al.
    dr slaapkamer is deze zomer aangepakt omdat ze naar een groot bed ging. Het standaard speelgoed voor 2 jarigen en bijna 3 jarigen doet ze niets meer mee, ze is er gelijk op uitgekeken, ik moet dus echt kijken naar dingen en spellen vanaf 4-5 jaar daar ligt haar uitdaging. Heel vervelend.

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Haba spellendoos
    Wie is het?
    Groot knutselpakket (stempels, verf, glitters, sjablonen)
    Puzzels
    Prentenboek
    Boekje met opdrachten (zoals zoek de verschillen, etc)

8. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Ik heb voor mijn dochter van net 3 een doos clics gekocht.
    Misschien vind je dat wat voor je dochter?

9. vertelikniet

Knutsel spullen hebben we al in overvloed en moet er ook bij zeggen de eerste verjaardag dienst zich vervolgend 4 weken later aan en die van haar weer 4 weekjes erna.

Wie is het krijgt dr broer al ook krijgt hie wat ben ik.
    Puzzels vind ik moeilijk omdat ze de grote van dr broer al maakt, en ze doet ze 1 keer en gooit ze in de hoek.

10. vertelikniet

Daar ga ik eens naar kijken. Dank je

11. Snoeki

Snoeki Fanatiek lid

Jan 30, 2014
    2,334
    258
    83
    Spellen zoals uno, skipbo of monepoly junior dan?

12. Uuz

Uuz VIP lid

Dec 8, 2014
    6,241
    818
    113
    Ik begrijp je probleem eigenlijk niet zo. Waarom is dat vervelend? Ik kijk zelf niet eens de leeftijd die erop staat, maar gewoon of het een match is met interesse/vaardigheden. Wat zijn de interesses van je dochter?
    De mijne speelt b.v. met duplo, en met een treinbaan, dus de veerboot voor de treinbaan was vorig jaar een groot succes, want daar kunnen alle duplo-poppetjes op). 'gevaarlijke' dingen doet ze hier standaard aan tafel, geen enkel probleem hoor. Zelfbeheersing moeten ze ook leren.
    Qua verkleedkleren kan je ook verder kijken dan een jurk; er zijn prachtige vlindervleugels, indianenpakjes etc.

13. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Misschien dan eens rondje door de speelgoedwinkel lopen.
    En idee om niet meer met speelgoed te laten gooien. Dan 'kunnen' er dingen die je haar nu niet laat doen.

Met speelgoed gooien is hier een no go hoor.

14. Ammie1984

Ammie1984 Bekend lid

Nov 12, 2012
    778
    68
    28
    Heb je ook al eens gekeken naar Tiptoi?
    Heb je een heleboel dingen van en is ook nog eens leerzaam.

15. vertelikniet

Ze gooit ook niet met dingen ze mept alleen erg makkelijk madam heeft een karakter en als het dr niet zint gaat het 100 keer goed maar het kan ook ineens fout gaan en dan is het niet fijn als jij een tets met een hamer om je oren krijgt, daarnaast is hamertje tik niet echt meer een uitdaging voor haar. op de psz heeft ze het binnen 10 seconden voor elkaar en gaat het de hoek in.

16. vertelikniet

Dat is dus juist het punt verkleed ben je prinses of niets, althans in haar beleving ze is niet van de sprookjes en de tv programma's ze heeft een prachtige elfen jurk liggen maar wil hem absoluut niet aan want dat is nep. (riep ze van de week ook al over zwarte piet, kijk daar is zwarte piet, ow die is nep hij is verkleed)

Wat vind ze leuk, ze is met weinig tevreden, het liefste doet ze dr laarzen aan an gaat de tuin in om te harken te vegen en plassen te stampen de glijbaan 30 keer op en af en heerlijk op de schommel(die hebben we niet thuis maar hebben we ook geen mogelijkheid toe anders was die er wel gekomen, gelukkig zit de speeltuin hier 60 meter vandaan)
    Knutselen vindt ze niet leuk, ja het magic sand, klei is al minder en kleuren vindt ze wel weer leuk, plakken en versieren loopt ze weg vindt ze niet leuk.
    duplo hebben we enorm veel van van dr broer en ze is daar stoerder in dus de roze dingen hoeven niet ze speelt graag met de brandweerwagens.

Ik heb net wel bedacht dat ze een kap en make up pop krijgt dat vindt ze dan weer wel leuk om te doen en die pop zegt niet snel dat het te hardhandig is;)

Ze zijn verschrikkelijk verwend met een oom die in een speelgoedwinkel werkt dat werkt ook niet echt mee.

17. vertelikniet

Ik ben wel op wat ideetjes gekomen nu dames dank jullie wel.

andere dingen zijn altijd nog welkom, bedenk net dat ze ook bij mijn vriendin met memory zat en die van dr broer ook steeds pakt, misschien daar nog maar een andere van erbij kopen.

18. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,292
    10,263
    113
    Misschien meer voor buiten, echte goede kinderbezem, kruiwagen.
    Spelletjes, memory, domino, bunny boo lijkt me ook heel leuk (puzzelspel waar je ook gewoon mee kan spelen en is voor verschillende niveau's) Boeken naast prentenboeken, verhalenboeken misschien informatieve boeken of tiptoi.

Houten trein/auto spoor

19. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Wat net in ander topic ook schreef: smartgames zijn leuke ruimtelijk inzichtspelletjes met veel verschillende niveau's (je zou een oudere leeftijdscategorie kunnen pakken).

20. LiveLifeLovely

LiveLifeLovely Niet meer actief

Mijn vraag; -als je niet goed weet wat te kopen, waarom dan ingodsnaam zoveel moeite doen om per se wat te kopen voor een bepaald bedrag..

Share This Page