Andere talen...

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wihe, 9 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    Herkennen jullie dit?

Ons zoontje was altijd al een snelle en heel verstaanbare/goede prater. In zowel NL, Portugees als een beetje Engels. Hij praat en zingt in al die drie talen goed en lijkt ook te begrijpen dat dit 3 verschillende soorten zijn. Engelse liedjes, Portugese liedjes en NL liedjes, hij doet het allemaal.

Maar... Als hij achter de laptop zit, om filmpjes te kijken (en dat zijn altijd autofilmpjes van mensen die dingen in elkaar zetten... ) kiest hij vaak van die Japanse (of andere talen) filmpjes uit. Als de filmpjes klaar zijn, begint hij ook met allerlei vreemde woorden tegen ons te praten.

Als wij hem dan niet gelijk begrijpen (want helaas kan ik geen Japans, Arabisch of andere taal) kan hij echt kwaad en gefrustreerd worden. We denken dus dat hij de woorden in die taal napraat. Het stomme is dat hij dan ook echt een halve tot hele dag in vreemde woorden tegen ons praat. Ook als we iets antwoorden of vragen in 1 van onze talen antwoord hij met niet bekende woorden voor ons. Een ander filmpje kiezen werkt niet, want dan kijkt hij gewoon niet. Niet op de laptop laten kijken hebben we ook geprobeerd, maar af en toe (bijv. als mama even aan het koken is) is het wel heel handig en vooral veilig om hem achter de laptop te zetten. Daarbij denk ik ook niet dat het kwaad kan, maar weten we gewoon niet hoe wij daar mee om moeten gaan. Die driftbuien en die onbegrijpelijke blikken van mama waarom snap je me nou niet..

Herkent iemand dit? Of heeft iemand tips om hiermee om te gaan?

2. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Mijn zoontje kijkt gelukkig alleen engelse filmpjes,maar ook die praat hij zo na inderdaad. Japans is inderdaad lastiger haha.. tsja laten kijken zonder geluid of een engelse variant zoeken? En anders zo laten en gewoon zeggen dat je het niet verstaat..

Deel Deze Pagina