Vannacht is de laatste nacht zonder speen!!! Morgen gaat de speen in de schoen zodat zwarte piet het speentje ophaalt voor de babypietjes en hij er een cadeautje voor terugkrijgt. Heb het boekje ook (dag speen) en zoontje kent het hele boekje uit zn hoofd. Ben zo benieuwd of het gaat lukken. Hij heeft zn speen alleen bij het inslapen en als ik zelf naar bed ga kijk ik of hij zn speen nog inheeft. Zo ja, dan haal ik het ding uit zn mondje. Hij is al een paar maanden 3 en heeft de neiging tot slissen. Dat ding moet gewoon weg. Alleen is hij een zeer slechte slaper geweest, dus ik ben stiekem toch een beetje bang voor heftige nachten. Maar we gaan het volhouden! Wie ook? Kunnen we ervaringen uitwisselen!
Onze dochter heeft hem na haar verjaardag in september weggegooid, het was even een paar dagen lastig met inslapen maar het is me alles meegevallen. Succes!
Wij zijn vlak na zijn tweede verjaardag gestopt. Gezegd dat we speen op vakantie zijn vergeten. Het zijn zware nachten geweest. Maar ik vind wel als je begint moet je doorzetten. Succes!
Jeetje, goed idee! Mijn ventje gaat dit vrees ik niet accepteren...qua praten zit t wel goed maar ik wil ook af van die speen... Welk boekje is dit precies?
Wij waren het ook vanplan vanavond, maar helaas heeft zoonlief precies nu buikgriep opgelopen. Even uitstellen dus maar. Mocht het deze Sint niet lukken krijgt hij in maart een achterlichtje en in april een neefje of nichtje dus genoeg nieuwe baby's in de familie om de speen aan te geven.
Doorzetten hoor! De angst van ouders voor de moeite die het kind misschien zal hebben is gek genoeg vaak onjuist. Er zijn ook heel veel gevallen waarin het juist super goed gaat (en dat is vast bij jouw kind zo, positief denken). Ik vind het mooi dat er een verhaal, een doel is. Succes!
Ik heb het 2 jaar geleden ook zo gedaan met mijn dochter. Haar speentjes in haar schoentje gestopt en daar heeft ze wat voor terug gekregen. Ik heb haar goed voorbereid(veel over gehad voordat we het gingen doen) en het is hartstikke goed gegaan. Alleen de eerste avond een beetje gemopperd maar daarna nooit meer. succes! En doorzetten hoor!
Wat een leuk idee! Hoe was de reactie van je zoontje toen er een kadootje in z'n schoen lag i.p.v. een speen? Hier ook net gestopt met zijn speen, hij beet hem steeds kapot, en dus heb ik er de schaar er in gezet. Elke nacht een stukje korter geknipt tot er niets meer over bleef. Hij was er zo klaar mee terwijl ik het al 1 keer eerder had geprobeerd. Maar dat was mislukt hihi. Je hebt echt doorzettingsvermogen nodig!
Oeh, spannend! Wel een erg leuk idee om hem te geven aan de babypietjes! Bij onze zoon zijn we ook gestopt vlak voor hij 3 werd. Enerzijds makkelijk omdat je dan echt een verhaal kan vertellen en terug kan vallen op gemaakte afspraken. fit snappen ze dan goed. Zo'n boekje ondersteunt ook nog eens en een beloning werkt vaak extra stimulerend! wij hadden zijn speentje " aan oma gegeven" in ruil voor iets wat hij al heel lang graag wilde hebben ( treinbaan). de eerste nacht hield hij zich groot, daarna hebben we een stuk of 3 hele zware nachten gehad. waarbij zijn beloning die we in het vooruitzicht hadden gesteld na een week ook niet heel erg stimulerend meer werkte... Maar daarna was het ok en hij was echt erg verslaafd, ook overdag!! Dochterlief hebben we net een maandje van de speen. kapot geknipt en laten zien: kijk, kapot!! We moeten hem weggooien! Heel slim zei ze dat ik maar een nieuwe moest halen, maar uitgelegd dat speentjes echt voor babytjes zijn en dat zij al zo' n grote meid is! Bij haar kostte het inslapen echt wel een week voor het beter ging. doorslapen was eigenlijk snel goed. En nog vraagt ze er wel om, maar ze accepteert het wel nu. Ze had hem alleen in bed. heel veel succes, ben benieuwd of hij het pikt!
Speen problemen ken ik niet, maar ik vind het een super idee. Wij "misbruiken" Sinterklaas op soortgelijke wijze. Zoonlief krijgt vannacht een fietshelmpje en zijn zijwieltjes worden weggetoverd. Daar kwam hij zelf mee. Het is hartstikke slim om stappen waar ze zelf eigenlijk wel aan toe zijn een beetje te stimuleren met de omgeving.
Hier vorig jaar op 5 december de spenen samen ingepakt en in de schoen gedaan voor babypiet, tevens zijn 3de verjaardag, en in zijn schoen een mooi egroot kado en een briefje van sint en piet dat ze zo blij waren dat hij zijn speentjes wilde geven voor babypiet. Hier ging het vanaf de eerste nacht prima, mijn nachtrust werd zelfs beter want als hij in de nacht wakker werd dan riep hij omdat hij zijn speen kwijt was daarna hoefde ik er nooit meer uit . Hoe is het gaan slapen gegaan vanavond
Er waren eerst dikke tranen, maar hij is goed gaan slapen. Nog steeds niet wakker geweest. Hij heeft 1 speen vanmiddag aan zwarte piet gegeven, toen was hij heel stoer. Vanavond de andere bij zijn schoen. Ik ben zeer benieuwd naar de komende nachten. Boekje heet trouwens 'dag speen' van vivian hogerland (of zoiets). Er is een jongens- en meisjesversie. Ook te vinden bij bol.com.
whaha wat een super idee . Ik wil het bij mijn zoon ook afbouwen en hem laten stoppen met spenen. Hij is eind januari 2, en gebruikt de speen ook overdag. Dus dat wordt doel 1. En dan volgend jaar met sinterklaas, ga ik hem ook voorbereiden met Dag speen en speen voor babypiet, super idee!!! Bedankt voor het goede idee
Succes! Wil je het boekje van me overnemen? Wij hebben het niet meer nodig! En zoonlief slaapt nog steeds zonder speen, al is makkelijk anders. Maar hij doet het wel. Gelukkig maar.