Hoi Zit er in de tiramisu die je in de supermarkt koopt rauwe eieren,ik heb vanavond zo klein bakje op,kan dit kwaad? Groetjes
Hallo, Als ik jou was zou ik me er niet zo druk om maken. Hopenlijk heb je er erg van genoten!!! Narcissen
Ik maak zelf altijd tiramisu en ik kook de melk met de eieren erin dus ik denk dat het niet echt anders is dan in de winkel, maar je weet het nooit natuurlijk. Ik adviseer!! Zelf maken!! Die vieze droge (plak) zooi uit de winkel is niet te vreten als je het zelf ooit gemaakt hebt!!
heb ooit gelezen nadat ik van de eerste al was bevallen dat het idd niet mocht omdat er rauwe eieren inzitten, maar geloof me ik wist niet, of had er niet bij stilgestaan en heb in die eerste zwangerschap heel veel tiramisu gegeten. Het gaat erom dat er salmonella in kan zitten en dat je ziek kan worden.
Ik dacht dat het ging om de caffeìne en de alcohol wat erin zit... Dat herkende ik bij de ingredienten.
Ik eet dit ook heel graag maar liever niet uit het grootwarenhuis en ivm salmonella is het ook beter het zelf vers te bereiden. Maar ik denk ook niet dat het mag omdat er rauwe eieren inzitten en heb het dus ook niet gegeten nu in zwanger ben,maar net zoals in mayonaise en chocomousse zitten rauwe eieren en dat heb ik dus niet kunnen weerstaan en toch gegeten dus.... Er is echt wel een hele kleine kans dat er werkelijk salmonella inzit ,ik zou je wel de raad geven deze dingen niet te eten als het warm weer is,want dan is er véél meer kans!
Tjees nu je het zegt, in mayo zitten ook rauwe eieren, maar helaas eet ik dat wel gewoon. En ik denk vele met mij.