Ik ben opzoek naar HET recept. Via Google vind ik er zoveel en allemaal net een beetje anders.. Wat is het recept dat niet mislukt. Ik las ook ergens de lange vingers in de chocomelk ipv koffie, iemand dat wel is gedaan? Dan vinden de kinderen hem lekkerder denk ik.
Ik maak het zonder eieren en alcohol altijd voor de kids en die vinden het goddelijk. 250 ml Mascerpone 250 ml Vanille Kwark Pak lange vingers Chocomelk ( maakt niet uit welke, ik gebruik toevallig vaak die aanmaak van Nesquick ) Cacao poeder Vanille kwark en Mascerpone mengen. lange vingers even in de chocomelk laten liggen, niet te lang anders worden ze te sompig ( vinden mijn kids ) dan beginnen met een laagje lange vingers, dan een laagje mascerpone mengsel, dan een beetje cacao poeder en dan weer een laagje lange vingers, mascerpone etc. Dit doen tot je schaal vol is. Garneren met cacao poeder. Klaar Lekker makkelijk maar hij doet het hier altijd erg goed Wat trouwens ook erg lekker is, als je nu nog overgebleven kruidnoten hebt om het laagje lange vingers te vervangen voor de kruidnoten
Gewoon zo'n grote ovenschaal waar je normaal lasagne in maakt. Geen flauw idee eigenlijk hoe groot die is. Je kan uiteraard de hoeveelheden ook verdubbelen als het niet genoeg is
Ik vervang de likeur dan door die koffie siroop van douwe egberts! Caramel bijv. En met rauwe ei doe ik ook niet, ik heb altijd een ah recept. Werkt perfect! Deze; https://www.ah.nl/kookschrift/verzameld-recept?id=310198&userid=260111
Je hebt van galbani nu ook mascarpone die al een koffiesmaak heeft. Ik zou die gewoon loskloppen evt met wat geslagen room en dit op de lange vingers kwakken 😁
Ik zou iets anders maken. Tiramisu zonder alcohol, koffie en eieren is net zo iets als een dame blanche zonder ijs en chocoladesaus
Zonder rauw ei en alchohol is het prima, dan proef ik ook werkelijk geen verschil. Alleen zonder koffie is wel een ander verhaal.. Dan is het idd mascarpone met suiker en lange vingers
In de meeste lange vingers zit ook ei, dus wel mee oppassen! Leuke recepten! Ik wil het ook eens zonder alcohol en eieren proberen, alleen dan wel echt eiloos. Wat is een goed alternatief op lange vingers?
Zo maak ik het ook. Alleen klop ik ook nog een bekertje slagroom op. En dan mascarpone, vanille vla/kwark met de slagroom mengen.
Als het voor kids is google dan even op Jill tiramisu. Natuurlijk geen echte tiramisu maar wel leuk en makkelijk te maken voor kinderen. Zij doopt de lange vingers in sinaasappelsap en handig filmpje op YouTube.
Tiramisue zonder eieren dan moet je geen lange vingers gebruiken, daar zit ook ei in. Cake is alleen een ei vrije vervanger als je de cake eivrij gebakken hebt. Deze lukte vanmiddag aardig goed; https://www.babble.com/best-recipes/the-best-vegan-cupcakes-ever/
Ik denk dat TS liever geen rauw ei gebruikt. Althans, zo had ik het gelezen. Zelf gebruik ik ook geen rauwe eieren door het eten. Maar goed, nu heb ik zin in tiramisu haha
Als het vanwege de zwangerschap is kun je het ei in de lange vingers natuurlijk gewoon eten, maar de rauwe eieren in de vulling niet.. Ik heb het 2 jaar geleden gemaakt met mascarpone, geklopte slagroom, vanillestokje en amandelaroma (ipv amaretto) en heb toen de lange vingers wel in de koffie gedaan (maar kan ook met chocomel idd, lijkt me best lekker!) laagje cacao eroverheen, klaar!
Ik mix mascarpone met een beker kant en klare slagroom. Verder gebruik ik espresso en verdere helemaal geen alcohol.