Tiramisu recept zonder eieren en alcohol?

Discussie in 'De lounge' gestart door mavi derya, 10 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Ik ben opzoek naar HET recept. Via Google vind ik er zoveel en allemaal net een beetje anders..

Wat is het recept dat niet mislukt.

Ik las ook ergens de lange vingers in de chocomelk ipv koffie, iemand dat wel is gedaan? Dan vinden de kinderen hem lekkerder denk ik.

2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Ik maak het zonder eieren en alcohol altijd voor de kids en die vinden het goddelijk.

250 ml Mascerpone
    250 ml Vanille Kwark
    Pak lange vingers
    Chocomelk ( maakt niet uit welke, ik gebruik toevallig vaak die aanmaak van Nesquick )
    Cacao poeder

Vanille kwark en Mascerpone mengen. lange vingers even in de chocomelk laten liggen, niet te lang anders worden ze te sompig ( vinden mijn kids ;) ) dan beginnen met een laagje lange vingers, dan een laagje mascerpone mengsel, dan een beetje cacao poeder en dan weer een laagje lange vingers, mascerpone etc. Dit doen tot je schaal vol is. Garneren met cacao poeder. Klaar :)

Lekker makkelijk maar hij doet het hier altijd erg goed ;)

Wat trouwens ook erg lekker is, als je nu nog overgebleven kruidnoten hebt om het laagje lange vingers te vervangen voor de kruidnoten :)

3. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hoe groot is je schaal dan? Want ik wil een grote schaal maken..

4. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Gewoon zo'n grote ovenschaal waar je normaal lasagne in maakt.

Geen flauw idee eigenlijk hoe groot die is.

Je kan uiteraard de hoeveelheden ook verdubbelen als het niet genoeg is :)

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

6. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Je hebt van galbani nu ook mascarpone die al een koffiesmaak heeft. Ik zou die gewoon loskloppen evt met wat geslagen room en dit op de lange vingers kwakken 😁

7. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ik zou iets anders maken. Tiramisu zonder alcohol, koffie en eieren is net zo iets als een dame blanche zonder ijs en chocoladesaus :)

8. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hahaha maar dan kan ik het nooit eten want wij gebruiken geen alcohol 😂

9. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Zonder rauw ei en alchohol is het prima, dan proef ik ook werkelijk geen verschil.

Alleen zonder koffie is wel een ander verhaal.. Dan is het idd mascarpone met suiker en lange vingers :p

10. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

17 jan 2014
    3.675
    80
    48
    Mars
    In de meeste lange vingers zit ook ei, dus wel mee oppassen!

Leuke recepten! Ik wil het ook eens zonder alcohol en eieren proberen, alleen dan wel echt eiloos. Wat is een goed alternatief op lange vingers?

11. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Plak cake word ook wel gebruikt

12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Zo maak ik het ook. Alleen klop ik ook nog een bekertje slagroom op. En dan mascarpone, vanille vla/kwark met de slagroom mengen.

13. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.722
    628
    113
    Als het voor kids is google dan even op Jill tiramisu. Natuurlijk geen echte tiramisu maar wel leuk en makkelijk te maken voor kinderen. Zij doopt de lange vingers in sinaasappelsap en handig filmpje op YouTube.

14. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
  15. Denise K

Denise K Fanatiek lid

11 apr 2010
    2.230
    354
    83
    Vrouw
    Ik denk dat TS liever geen rauw ei gebruikt. Althans, zo had ik het gelezen.
    Zelf gebruik ik ook geen rauwe eieren door het eten. Maar goed, nu heb ik zin in tiramisu haha:p

16. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Als het vanwege de zwangerschap is kun je het ei in de lange vingers natuurlijk gewoon eten, maar de rauwe eieren in de vulling niet.. Ik heb het 2 jaar geleden gemaakt met mascarpone, geklopte slagroom, vanillestokje en amandelaroma (ipv amaretto) en heb toen de lange vingers wel in de koffie gedaan (maar kan ook met chocomel idd, lijkt me best lekker!) laagje cacao eroverheen, klaar!

17. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik mix mascarpone met een beker kant en klare slagroom. Verder gebruik ik espresso en verdere helemaal geen alcohol.

Deel Deze Pagina