Ik wil met de kerst beenham eten, wat is lekker om erbij te eten? Merk dat ik m'n qua groente niet zo heel creatief ben nu. Alle tips zijn welkom!
Koude schotel, aardappel salade, broccoli, gebakken aardappeltjes, spruitjes, of gewoon uitgebreide sla
Hier meestal beenham, lekker opgebakken aardappels, en dan kan in principe elke groente of salade erbij. Net wat je lekker vindt.
Ik zou dit gaan eten met gebakken aardappeltjes/krieltjes/rostirondjes/patat/toefjes aardappelpuree uit de oven e.d. En een lekker sausje bij maken (pepersausje ben ik altijd wel dol op of een ander vleessausje). En dan sperzieboontjes erbij, koude rode bietjes en een salade. Warme stoofpeertjes doen het ook altijd goed.
Zuurkool is erg lekker bij beenham, met gekookte aardappels, maar ik zou ook gebakken aardappels doen, daarnaast is een 'boeren' salade ook altijd lekker. (sla, eierern, tomaat, komkommer, spekjes, mais en croutons)
Ik wil ook beenham doen, hoe maak jij hem klaar? Wij willen er aardappelkroketjes, haricots verts omwikkeld met spek en stoofpeertjes bij doen.
Wij eten ook beenham met honingmosterdressing mjam mjam daarnaast haricot verts, bloemkool en broccoli! Heerlijk hoor...zin in!
Wij eten er röstirondjes bij. We wilden eerst voor pommes duchesse gaan, maar die moeten in de oven en daar zit de beenham al in. Als groente maken we haricots verts omwikkeld met spek en een combinatie van bloemkool/broccoli. Mijn schoonzusje neemt nog stoofpeertjes mee.
Wij gaan ook beenham eten op verzoek van manlief. Wij eten er sperziebonen met kruidenboter en uitgebakken spekjes erbij. Verder nog opgebakken aardappels ook met spekjes, stoofperen (is er echt heerlijk bij) en zelfgemaakte peperroomsaus.
Wij hadden van de week beenham met champignonsaus,aardappelpuree en rode kool.. Aardappelkroketten of balletjes zijn ook lekker. En een lekkere verse koolsalade.