ik blijf maar afvallen

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Makkie, Nov 4, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Makkie

Makkie Niet meer actief

Hallo!

Even een vraagje, want ik wordt er een beetje moedeloos...

Ik ben in december 2008 bevallen van ons zoontje. Binnen notime zat ik weer op mijn oude gewicht. Even later bleek ik weer zwanger (niet gepland maar zeer gewenst!). Met 11 weken kreeg ik helaas een mk..

Nu blijf ik tot op heden afvallen. Ik merk het aan kleding dat met de week losser gaat zitten. Ik hou geen benen, kont en borsten meer over! Ik heb een paar weken geleden bloed laten prikken voor wat onderzoekjes, maar alles is goed. Maar waarom blijf ik afvallen? Mijn lichaam lijkt zo onderhand wel weer een kinderlichaam en ik word er behoorlijk onzeker van. Kan dit puur hormonaal zijn? Alle veranderingen, zwanger, bevallen, zwanger, miskraam, te veel voor mijn lijf geweest zijn?

Ik eet goed, goede eetlust, hou ook van snaaien en vette hap, dus daar moet het niet aan liggen. Ik ben ook niet meer moe of minder energie ofzo, voel me prima!

We willen binnenkort weer gaan proberen om zwanger te raken, maar ik ben bang dat mijn ondergewicht een probleem kan gaan worden.

Ik ben 1.66 cm en nog geen 48 kilo..... (voor de zwangerschap woog ik 55/56 kilo)

Hoop dat je advies/raad voor me hebt! Dank je alvast!

2. Immie

Immie Verloskundige

Dec 17, 2006
    7,813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoihoi,

Je stofwisseling kan inderdaad veranderen na een bevalling. Hebben ze bij je bloed onderzoek ook naar je schildklier gekeken? dat is misschien nog wel een goede om naar te kijken.
    Geef je borstvoeding? dat kan een enorme energie vreter zijn.
    zolang je je goed blijft voelen is het oke. eventueel samen met een dietiste bekijken hoe je dagmenu's er het beste uit kunnen zien.

Imke

3. Makkie

Makkie Niet meer actief

dank je wel!

Nee ik geef gaan bv meer. En volgens mij hebben ze wel naar mijn schildklier gekeken met bloedprikken... ik mocht de ha wel weer bellen als het niet beter zou gaan, maar dan voel ik me weer zo'n zeur. Een dietiste is ook een goed plan ja.

Share This Page