klaarmaken friso comfort met rijstebloem

Discussion in 'Voeding' started by lievejildou, Dec 14, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lievejildou

lievejildou Actief lid

hallo mama's.

ik heb een vraagje over het klaarmaken van de fles.
    ik doe door elke fles nutrix rijstebloem, om het dikker te maken.
    ik heb de voeding FRISO COMFORT.
    als ik eerst het water warm maak en dan de poeder en de nutrix er door doe, en ik schut het, zitten er altijd stukjes voor het gaatje van de speen.

zou ik het beter klaar kunnen maken met koud water,
    hoe doen jullie dat?

liefs anita

2. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    wij deden de comfort altijd roeren anders kregen wij ook klontjes. we gebruikte warm water. ik denk dat je het eerst de fles kan maken en dan als je de comfort door heb geroerd de nutrix erbij kan doen. misschien werkt dat? suc6

3. lievejildou

lievejildou Actief lid

ja, er staat ook op de verpakking dat je de voeidng niet mag schudden, alleen doe ik dat wel, anders krijg je helemaal klonten.

4. toerist18

toerist18 VIP lid

Oct 23, 2005
    8,317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Warm water, voeding en nutrix erbij, goed schudden,
    en pap speen gebruiken, of avent speen 3 standen speen.
    Tijden shet flesje geven, halferwege even weer schudden, die rijstebloem zakt nl nd bodem, en anders zit al het dikke onderin de fles.
    Wel schudden, hoe moet het zich anders vermengen?

5. tweety

tweety VIP lid

Oct 2, 2005
    10,054
    0
    36
    dordrecht
    heb geen problemen gehad met roeren en klontjes goed warm water en dan goed roeren als ik deed schudden had ik juist klontjes.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Roeren met een vork ipv schudden helpt. En idd met heet water en geen koud water.

7. sweetangel100

sweetangel100 Niet meer actief

Ik maak eerst de fles klaar met heet water, dan doe ik de nutrix erbij, hard schudden en dan aanvullen met koud water.
    Ik heb nooit klontjes.

8. lievejildou

lievejildou Actief lid

bedankt voor de adviezen,

alleen als ik de fles eerst klaar maak en dan de nurtix erdoor, krijg ik ook klontjes, het is net of de nutrix dan niet goed oplost.

gebruiken jullie heel heet water of de warmte van de flesvoeding.
    hoe doen jullie het dan met mengen.

ik doe 180 water en dat maak ik warm en doe dan de voeding en de nutrix erdoorheen, en dan schudden.

als het te warm is houd ik de fles onder de koude kraan.

9. lievejildou

lievejildou Actief lid

ik zal het proberen met roeren

10. sweetangel100

Ik maak de fles met kokend water en doe dan ongeveer 60cc kokend water, los de voeding op en de nutrix en vul de rest dan aan met koud water.

11. Judith75

Judith75 VIP lid

Oct 9, 2006
    5,623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Maar hoe weet je dan tot hoever je moet bijvullen? Volgens mij hoor je bijvoorbeeld 180cc + 6 schepjes te doen. Als je het doet hoe jij het doet dan klopt de verhouding voeding met water toch niet? Tenminste dat is mij destijds weleens gezegd

12. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik doe het net al Sweetangel
    Dat doe je met een apart flesje.....Lynn krijgt bijv. 150 cc + 5 schepjes (nog geen rijstebloem hoor) Ik doe in de drinkfles 75cc kokend water, schepjes erbij en schudden. In een ander flesje heb ik 75cc afgekoeld water, dat doe ik er later bij....zo heb je precies het aantal cc

13. sweetangel100

Juist :D

14. loetje

loetje VIP lid

Jun 6, 2006
    7,445
    1,843
    113
    Zo deed ik het ook. Eerst even uitzoeken wat de juiste heet/koud water verhoudingen waren en dan 2 flessen gebruiken. Op de verpakking van Friso Comfort staat ook dat je het met hèèt water moet aanmaken. Als je het aanmaakt op drinktemperatuur krijg je geheid klontjes...

15. juudje

juudje Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,854
    0
    0
    helmond
    Ik doe eerst de poeder in de fles, daar gooi ik gekookt water op tot 100, dan licht schudden, Afvullen tot 200cc met koud water en dan pas de rijstebloem erbij. Als je dit al van te voren erbij doet klopt de maat niet meer. Je kindje krijgt 200cc + rijstebloem, wat waarschijnlijk 220/225cc wordt.

Als de rijstebloem erin zit, roer ik de fles door met een vork. Geen klontjes!

16. lievejildou

lievejildou Actief lid

ik doe 180 water met 6 schepjes friso voeding en 5 schepjes nurtix.
    dus de verhouding klopt wel, en ze doet het er goed mee

17. sabina4

sabina4 Lid

Nov 7, 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Hoi

De Friso comfort is dikkere voeding en die moet je aanmaken met water wat net gekookt heeft. En dan roeren wij het ook nog met een vork. Zo hebben wij geen klontjes meer.

Wij zijn ook lang aan het proberen geweest. Wij gebruiken de avent flessen en dan speen 2. Onze zoon drink de fles van binnen 30 a 40 minuten leeg.

succes!

18. sweetangel100

Pfff dan doet Milan lang over de fles zeg...
    Iman drinkt de friso comfort (doe trouwens alleen heel hard schudden met kokend heet water, en niet roeren) in 20 a 25 minuten leeg.

19. lievejildou

lievejildou Actief lid

jildou doet met speentje m van de dirfax zo'n tien minten over de speen.
    als ik speentje S gebruik doet ze er een half uur 40 minuten over.
    nou ja, ze heeft verder nergens lat van.
    gebruik sinds een paar weken ook gewoon kraanwater op de drink temperatuur, en schud het gewoon goed.

anita

20. sabina4

sabina4 Lid

Nov 7, 2006
    45
    0
    0
    Maassluis
    Ja hij doet best wel lang over de fles, maar daarna is hij erg tevreden en dan hoeft hij zijn speentje ook niet. We hebben het ook gehad dat hij met een andere speen heel snel zijn fles op dronk, met het gevolg dat hij daar pijn in zijn buik van had.

Dus dan zit ik liever 30 tot 40 minuten.
    Ik dacht zelf dat het niet echt lang was.

Share This Page