Wanneer kregen jullie last van maagzuur?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Ona, 26 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Tot nu toe heb ik hier nog niet echt last van gehad. Ik zit natuurlijk ook nog maar in het 2e trimester. Ik had hier wel een paar dagen last van tijdens de eerste 3 maanden maar dat ging denk ik gepaard met (zeer lichte) misselijkheidsklachten die ik toen zo af en toe had.

Ik vraag me af wanneer jullie hier last van kregen en of er vrouwen zijn die hier bijvoorbeeld helemaal geen last van hadden. Ik zie hier niet echt naar uit.;) Ook vraag ik me (alvast) af wat je er het beste aan kan doen.

Groetjes,
    Ona

2. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Kreeg in week 16 er vreselijke last van. En ik was zoooooo bang dat het de hele zwangerschap zou duren..maar gelukkig was het maar een week. Daarna was het over...gelukkig, want het is echt niet lekker!!!

3. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Om eerlijk te zijn weet ik het niet precies meer, maar volgens mij begon het hier zo rond 26 weken zwangerschap. Toen ging mn baarmoeder ineens flink de hoogte in en kreeg ik last van brandend zuur. Ik heb het niet constant, af en toe een paar dagen achter elkaar en dan gaat het weer beter. Na het avondeten is het vaak het ergst, omdat je maag dan vol zit. en soms wordt ik er 's nachts wakker van omdat mn slokdarm dan 'in de fik staat'. Meestal neem ik gewoon een rennie, en dat helpt goed. Vanillevla of melk schijnt ook te helpen, en ik hoor wel eens over gaviscon. Maar daar heb ik zelf geen ervaring mee. Ik hoop dat het echte zuur je bespaard blijft!

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.185
    10.760
    113
    heb t wel regelmatig, nu 21 wk, maar ligt er ook wel aan dat ik nog steeds graag pittige dingen eet, beetje eigen schuld dikke bult dus.

5. Zustertje2015

Zustertje2015 Fanatiek lid

10 mrt 2011
    2.682
    0
    36
    Vanaf week 23 ongeveer. Antagel helpt wel goed.

6. fafje

fafje Niet meer actief

tussen 15 en 20 wkn steeds vaker, nu elke dag wel een moment

7. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Heb er al een week of 14 last van, de ene dag wat meer als de andere maar het is elke dag wel aanwezig. Erg vervelend maar het hoort erbij :)

8. Merel1981

Merel1981 Actief lid

22 feb 2011
    117
    0
    0
    Vanaf 21 weken. Eerst geprobeerd met antagel, melk en vanillevla. Momenteel slik ik er medicijnen voor (ranitidine) Maar moet er wel bij zeggen dat ik voor mijn zwangerschap al snel last had van maagzuur.

9. justme66

justme66 Fanatiek lid

22 aug 2010
    4.224
    0
    0
    ik heb er maar een beetje last van gehad tot nu toe en ik heb kalk kauw tabletjes geslikt. die hielpen best wel.

10. Priscilla4

Priscilla4 Fanatiek lid

30 aug 2011
    3.707
    0
    0
    6okt echo je ♥-tje klopt zijn zo trots op je
    vanaf week 26 en nu nog..

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    vanaf het begin van mn zwangerschap! 1 vd tekenen dat ik dacht dat t wel eens raak kon zijn. nu nog steeds( 14 wkn)
    ik vrees dat t steeds erger wordt...bij mn vorige zwangerschappen ook heel erg last van.

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Goh wat hebben sommigen er al vroeg last van. Het lijkt me lastig als je er wakker van wordt. Volgens mij helpt hoog slapen ook goed had ik begrepen.

Ik eet ook graag pittig en zie erg op tegen het moment dat dat niet meer kan. Ik denk dat dit tegen het einde van de zwangerschap wel onvermijdelijk zal zijn.

13. Bilou

Bilou Bekend lid

29 okt 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik (nog) niet. Jippie!

14. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Zo rond 20 weken. Is wel af en aan, maar ik let erg op wat ik eet nu. Ik kon vorige keer op het laatst alleen nog maar crackers en muizenbeetjes eten. Rennie DUO helpt me hier de nacht door.

15. nijntje81

nijntje81 Fanatiek lid

11 jul 2011
    1.738
    0
    0
    Big City
    Ik denk dat ik er last van kreeg in de vierde maand. Bij mij helpt melk drinken erg goed. Koud en warm. Ook verdeel ik de beetjes eten over de.dag, eet ik soms een stuk eierkoek en veel crackers

16. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Rennies en Gaviscon doet niets bij mij. Warme melk is het wondermiddeltje...bij elke slok voel ik de verlichting in mijn maag..heerlijk gevoel.

Vannacht en vanmorgen had ik er weer last van...getsie..mag van mij wegblivjen hoor.

Krijgt elke zwangere hier dan last van? Of dit hetzelfde als misselijkheid, de ene wel en de andere niet?

17. Hansje123

Hansje123 Bekend lid

3 feb 2009
    921
    0
    16
    Vanaf week 14 maar ik vind nog steeds koffie erg lekker en ben verslaafd aan sinaasappels. Dat helpt niet echt tegen de maagzuur!

18. Tammie87

Tammie87 Fanatiek lid

28 jan 2010
    1.091
    102
    63
    Ik heb het ook al vanaf het begin. In het begin van de 3e trimester heb ik het heel erg gehad, na het indalen werd het iets minder. Maar heb er nog steeds last van. rennie helpt nu gewoon, eerst niet, toen moest ik antagel.

19. ice19

ice19 Actief lid

12 sep 2011
    161
    0
    0
    Genieten van het leven!
    Ik nu sinds een week dus dat was met 21 weken. Mijn slokdarm doet er echt zon pijn van af en toe! Rennie helpt bij mij (nog) wel. Zal de melk ook eens gaan proberen.

20. Dana

Dana Niet meer actief

Ik heb het nu sinds een paar dagen elke dag, ben 27 weken zwanger.

Deel Deze Pagina