Bevallingsverhaal

Discussion in 'De bevalling' started by rjdn12, Sep 26, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Bevallingsverhaal.
    5 maanden geleden ben ik bevallen van mijn 2de kindje. Bij mijn eerste kindje heb ik er 18 uur over gedaan nadat mijn vliezen al 24 uur gebroken waren. Deze bevalling in anderhalf uur!

Met 40.6 dagen werd ik gestript. Ik had toen 2 cm ontsluiting. De volgende ochtend kreeg ik een beetje weeën, de verloskundige kwam en ik bleek nog steeds 2 cm te hebben.
    Omdat ik een enorme angst heb om misselijk te worden hadden we van tevoren afgesproken dat ik op tijd een ruggenprik zou krijgen. De verloskundige gaf me dan ook de keus om al meteen naar het ziekenhuis te gaan.
    Rond 11 uur kwamen we aan bij het ziekenhuis. Ik werd aan de CTG gelegd en had inderdaad heel af een toe een wee(tje). Ik schaamde me eigenlijk omdat ik nog geen pijn had en volgens de verpleegkundige was het erg druk.

11:50: zijn mijn vliezen doorgeprikt. N had in het vruchtwater gepoept. Meteen daarna kreeg ik enorme weeën.
    12:30: kreeg ik een ruggenprik. Naar mijn idee hielp die voor geen meter. Ik had een enorme druk onderin.
    12:50: 6 cm ontsluiting
    13:00: PERSDRANG!! 10 cm ontsluiting. Ik mocht persen. Wat voelde dat heftig!! Veel heftiger dan bij mijn zoontje.
    13:20: N is geboren. N huilde niet goed door en werd aan de beademing gelegd. Na 20 minuten bleek alles goed met haar te zijn en werd ze bij me gelegd.
    Toen begon de HEL…. Ik kreeg enorme rug weeën, de pijn was niet te verdragen. Omdat mijn polsslag dubbel zo hoog was werd nu ik aan de beademing gelegd. Ik verloor ook heel veel bloed. Ik smeekte om pijnstilling en wilde zo graag onder narcose.(Ik heb de 5 dokters/verpleegkundige zelfs nog van me afgeslagen) Uiteindelijk om 16:00 mocht ik naar de OK. Toen ik om half 6 wakker werd was de pijn weg en kon eindelijk genieten van mijn dochtertje.

Wat bleek: Een vaatje in mijn baarmoeder ging niet uit zichzelf dicht D.m.v een ballon in mijn baarmoeder hebben ze hem dicht gedrukt. Ik ben in totaal 3,4 liter bloed verloren en heb de dag erna een bloedtransfusie gehad.

Het is alweer even geleden, maar toch wilde ik het even van mij afschrijven. Voor de geïnteresseerde dus ook maar even op het forum gezet.

2. engeltje23

engeltje23 VIP lid

Aug 14, 2011
    9,348
    0
    0
    Pfff heftig zeg!
    Ben je daarna wel snel hersteld of heeft dat nog wel een tijdje geduurt?

3. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,739
    1,060
    113
    Jeej heftig meis..

4. Babette8

Babette8 Bekend lid

Nov 29, 2011
    727
    0
    0
    Wat heftig zeg! Ging daarna goed met je? En hoe is het nu met N.?

5. rjdn12

rjdn12 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    1,810
    1
    38
    Hai dames,

Ik heb me nog een paar weken slap gevoeld en heb nog een tijdje ijzerpillen geslikt. Met Nova gaat het super! Ontzettend braaf meisje wat nooit huilt en met 6 weken al doorsliep van 8 tot 8:D!

Share This Page