Zwanger en aanhankelijke huisdieren

Discussion in 'Zwangerschap' started by onsukkie, Dec 11, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. onsukkie

onsukkie VIP lid

Jun 29, 2007
    6,874
    1
    0
    Monnickendam
    Komt dit jullie bekend voor?
    De laatste paar weken kan ik 's avonds niet meer met manlief op de bank zitten. Er willen namelijk maar liefst 2 honden en 3 katten bij me liggen, en dan het liefst OP m'n buik. Nou is dat niet zo erg allemaal, en ik kan ze best wegsturen (maar ik vind het wel schattig), maar zou dit aan de zwangerschap liggen of is het gewoon de tijd van het jaar of wat dan ook?

Heeft iemand ook een soortgelijke ervaring?

Overigens voor de visueel ingestelde mensen: 2 mensen, 2 honden en 3 katten op 1 bank, moet je je voorstellen. :rolleyes: (en dan zijn de honden maatje labrador)

2. Onze kat komt ook veel meer bij mij liggen sinds ik zwanger ben... Voorheen niet zo erg als sinds ik zwanger ben. Onze hond niet, die maakt het niets uit.. Die is alleen wat voorzichtiger met me..

Ik heb laatst es ergens gelezen, weet niet meer waar, dat zwangere vrouwen als een soort magneet op katten werken..

3. Vlinder78

Vlinder78 Bekend lid

Nov 13, 2006
    514
    0
    0
    lerares
    Bovenkarspel
    Hoi,

Ik heb 4 katten, waarvan er 3 vechten om een plekje op mijn buik. Zie album om te zien welke wint!

4. Euhmzz

Euhmzz Actief lid

Jun 14, 2007
    465
    0
    0
    Onze kat is sinds mijn zwangerschap ook veel aanhankelijker geworden en wil ook steeds op schoot. Heb ook eens gelezen dat dit normaal is. Wat ik wel niet weet of het normaal is, is dat hij ook steeds maar weer op schoot wil bij mijn man. :)
    Ik dacht dus dat dit misschien wel de tijd van het jaar kon zijn ofzo? Ik weet het niet, maar maakt niet uit, het is schattig :)

5. Samama

Samama Niet meer actief

Heel herkenbaar, die van mij ( hond en 2 katten ) zijn ook ontzettend lief en aanhankelijk aan mij sinds ik zwanger ben! Maar als ik er geen zin in heb stuur ik ze wel op hun plek.

6. Vincel

Vincel Niet meer actief

jazeker heel erg bekend, wij hebben twee katten, de ene is altijd mijn kat geweest en de lapjes die van mijn man, maar sinds de zwangerschap zit mijn man alleen op de bank, want beide dames willen perse bij mij zitten. Ook s'nacht! de lapjes slaapt altijd in een mand en de roodwitte bij het voeteneind, maar nu liggen ze schouderhoogte en taille hoogte tussen ons in. Weghalen heeft geen zin.
    want ze zijn binnen 2 minuten weer terug.

doen we de deur dicht dan krijgen ze hem gewoon open of ze blijven krabbelen. En omdat we net het huis van top tot teen verbouwd en gerenoveerd hebben, zijn krabbels aan de deur niet echt welkom.

dus mogen ze maar komen. Tja een kat is toch de baas hihihihi...

7. PieterPost

PieterPost Fanatiek lid

Nov 21, 2007
    1,149
    0
    0
    Grappig, mijn paard zat al steeds aan mijn buik te friemelen voordat ik wist dat ik zwanger was.
    Dan zei ik ook tegen hem "Weet jij soms iets wat ik niet weet" Hij heeft gelijk gekregen,...

8. Wicjuh

Wicjuh VIP lid

Apr 14, 2006
    6,700
    0
    0
    MeiTaiverkoper
    Harderwijk
    Visueel ingesteld: ik zag het al voor me terwijl ik het las! hahaha.

Maarre, herkenbaar. Vooral 1 van mijn katten wil continue op schoot liggen bij me.

Ik heb begrepen dat als je zwanger bent, je lichaamsgeur verandert. Vaak heeft dit een aantrekkingskracht op huisdieren, maar soms heeft het ook een andere uitwerking en worden ze agressief.

Gelukkig heb ik dat niet met ze, alhoewel 1 andere kattedame wel korter van stof lijkt naar mij toe. Aanhankelijker, maar als ik haar irriteer of corrigeer, haalt ze sneller naar me uit/wil ze sneller naar me uithalen dan voorheen.

9. MamaLou

MamaLou Fanatiek lid

Tja, of ze nou echt aanhankelijker zijn geworden weet ik niet.
    Ik kan het in elk geval niet zo goed hebben nu, misschien dat het juist daarom zo lijkt.....
    Maar ik stuur ze nu even met enige regelmaat van schoot af! Ik heb al geen ruimte meer en moet er dus ook niet een harig beest bij hebben nu!

Arme poezen...........

10. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Ja hier ook! Ik heb er twee. In het begin moest de ene niks van me hebben. Nu loopt ie de godganse dag achter mijn kont aan, waar ik dan weer gek van wordt.
    Beide zijn ze wel wat aanhankelijker geworden.
    En de ene kat gaat nu inderdaad vaker bij mijn vriend liggen, ook zoiets.
    Maar ik kan me soms zo aan ze irriteren nu ik zwanger ben!
    Ze zijn soms ook extra vervelend lijkt het wel.
    Tsja ze voelen vaak aan dat er iets verandert, het hoeft niet perse de geur te zijn.
    Katten zijn meestal heel spiritueel. Ze zien meer dan ons haha....
    Je kent vast wel dat ze ineens zo raar achter je kijken ofzo en je kijkt om en dan is er niks.
    Dat gebeurt hier wel af en toe.

groetjes

11. marline1983

marline1983 VIP lid

Jun 11, 2006
    9,402
    1
    0
    hengelo
    hoii

ik had net een katje erbij genomen die was 10 weken toen ik zwanger werd.Gelijk was ze al heel aanhankelijk moest steeds op mijn buik liggen enz
    toen de baby echt begon ter schoppen ging de kat kopjes geven aan mijn buik
    en nu is di kat niet meer weg te slaan bij youame ze doen alles samen

nu ben ik weer zwanger en wil die kat weer steeds bij me zijn

12. Esk

Esk Actief lid

Jul 16, 2006
    197
    0
    0
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik bij twee van de drie katten geen verschil merk. Die gedragen zich nog net zo als voorheen.

Kat nummer drie wou toch altijd al veel op schoot, maar nu wil ie niet alleen op schoot, maar gaat ook helemaal over mijn buik heen liggen. Heel schattig, en lekker warm ook nog. Hihi.
    Over het algemeen wordt de BabyindeBuik ook rustiger als de kat over mijn buik ligt. :)

13. Niet meer actief

Ik had achteraf geen zwangerschapstest nodig! Echt vanaf het moment dat ik zwanger ben is de hond erg beschermend naar mij toe en komt veel vaker bij me liggen! Gezellig :D

14. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou mijn hond heeft geloof ik niets door hihi
    ze is nog zo speels dus springt ook echt op je enzz
    zijn we nu wel streng mee om af te leren

mijn paard daarintegen doet echt vreemd
    hij blijft naast me lopen en als er andere paarden aan komen geef hij een schopje of bijt hij ze ze mogen echt niet in de buurt komen
    hihi dat vbond ik wel heel vreemd hoor

15. Nikkie

Nikkie Fanatiek lid

Dec 1, 2006
    1,561
    0
    0
    Ja geinig, beesten voelen het vaak heel goed aan!
    Onze kater geeft trouwens ook kopjes tegen mijn buik als ik bijvoorbeeld bij de bank sta. En hij ligt ook vaak half op mijn buik en gaat dan ook wel met zijn kopje er over heen.
    Baby trappelt dan vaak wel even.
    Ben benieuwd hoe dat straks gaat na de geboorte. Ze houden niet van lawaai dus als de baby een keel opzet dan maken ze zich vast wel uit de voeten!

16. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

May 13, 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    hier komen mn 2 jackies gewoon zoals altijd bij me liggen en niet extreem meer.alleen willen ze steeds op mn buik terwijl dat niet kan maar dat snappen ze natuurlijk niet.
    maar ze beseffen wel iets volgens mij.
    want we hebben sinds maandagavond de box alvast neergezet in de woonkamer.
    en gister toen ik naar beneden kwam zat mn vriend hard te lachen.hij was op de bank gaan liggen en zat met de ene te spelen.en dacht dat de andere boven zat bij mij.en toen ie opzij keek staarde 2 oogjes m aan vanachter de tralies.... :rolleyes:
    haha was de muts erin gesprongen(zou ze normaal nooit doen denk ik)en kon ze er niet meer uit volgend mij. :evil:
    maar ik had er een speelkleedje ingelegd voor nu ff.(ben zelf een leuk box kleed aan t maken)en had ze er een plasje op gedaan terwijl ze net uitgelaten waren al.en ze plast echt nooit binnen....
    snap er niks van.
    misschien dat ze t toch aanvoelen....?
    ben blij dat honden pies niet echt stinkt.net zoals kattenpies...dan kun je t osms gelijk weggooien.maar kan t weer eens gaan wassen (had t net gedaan)....

Share This Page