tis toch eigenlijk te gek voor woorden ( hap)

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ik moet zeggen dat als ik bel altijd netjes geholpen word.
    Met mijn kinderen neem ik geen risico, en als er iets is bel ik voor advies.

Meestal kan ik dan langskomen, en er wordt altijd gezegd als ik niet hoef te komen, als er iets veranderd belt u maar dan plannen we een afspraak in....

voor mijn eigen bel ik niet zo snel
    1 keer gebeurd toen was ik in volle vaart tegen de deurstijl aangelopen en was mijn voet twee keer zo dik :D
    toen was de boel gebroken, dus niet voor niets

2. Gijsje

Gijsje Fanatiek lid

29 okt 2008
    3.862
    0
    0
    Brabandse Land
    Hier ook.Laatst belde ik voor advies toen zeiden ze uit zichzelf al dat als ik het niet vertrouwde of dat als er wat verranderde ik terug kon bellen voor afspraak.

3. Tania

Tania Fanatiek lid

13 mei 2008
    1.240
    0
    0
    Dan zou je hier toch echt pech hebben, want de ambulance komt hier echt niet omdat jij je zin niet krijgt bij de hap en bij de ehbo sturen ze je ook gewoon naar de hap. Dus dreigen om je zin te krijgen werkt ook niet altijd.

Maar nou moet ik zeggen dat je hier ook eigenlijk altijd langs mag komen als je je echt heel erg zorgen maakt (vooral met kleine kindjes) en ze zijn hier ook gewoon vriendelijk als je belt.

4. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Ooit eens met mn hand tegen de deurpost aangeslagen om 4 uur smiddags, echt heel dom, ik wilde t licht uit doen, en mn vingers stootte heel raar tegen de deur aan.
    Binnen no-time enorm opgezwollen, en blauw, en de pijn was niet te houden.
    Eerst gekoeld tot half 7, en toen gebeld, want t werd alleen maar erger.
    Alles uitgelegd, en ik kreeg ook de vraag: "En wat wil je nu?"
    Ik zei tegen die vrouw: "Aanmelden voor zwemles, nou goed?!"
    Vond ze erg raar, en ze zei dat ik vreemd reageerde.

Kom op zeg, wat denk je nou zelf? :(
    Dat ik voor mn plezier naar jou bel!?

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    dat is een vraag die ze volgens mij altijd stellen... de ha doet dat ook. Ik heb vaak jankend van de pijn aan de telefoon gezeten en dan vroegen ze dat ook altijd.

6. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vind ik ook altijd zo'n rare vraag idd en wat wil je nu of wat wil je dat ik doe? huh? zij weten toch wat te moeten doen hoop ik? als ik dat zelf zou weten had ik niet gebeld.

7. Windows

Windows Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.860
    0
    0
    Ik had dit ook 3 maanden terug,was ineens uit het niets duizelig en braakte er ook bij.
    Na 3 dagen weggeweest te zijn kwam het weer op zetten,dus HAP gebeld(weekend)en denk maar niet dat ik langs mocht komen :S
    Ik kon amper op mijn benen staan...zo duizelig was ik dus.

8. Momfulness

Momfulness Niet meer actief

Ik heb het over een ernstig geval, niet als ik last heb van mijn dikke teen. Ze hebben mij eens af proberen te schepen toen mijn man niet meer uit bed kon van de rugpijn. Toen heb ik dus gezegd dat ik een ambulance zou bellen en kwam er uiteindelijk een huisarts langs. Hij lag te huilen van de pijn, terwijl het echt geen watje is. als er dan een assistente aan de telefoon zit die heel laconiek zegt dat we een dag later maar naar de huisarts moeten gaan, dan breekt mijn klomp.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wat vervelend die lakse huisartsenposten! Ik vind het echt niet normaal hoe er in sommige gevallen met mensen wordt omgegaan.

Hier alleen maar goede ervaringen, ik heb redelijk vaak voor advies gebeld, meestal mocht ik dan meteen even langskomen. Als wij ziek worden is het gek genoeg altijd op een vrijdag en zitten we dan dus vrijdag of zaterdag bij de huisartsenpost...

10. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik word ook altijd zeer netjes geholpen, ben dan ook tijdens mijn zwangerschap echt heeeel vaak naar de dokter geweest. En als er wat was belden ze me op mijn mobiele op.

En vandaag ook mijn zoontje zat onder de rode uitslag , man was aan het werk en die kon niet eerder als half 4 komen , en spreekuur is maar tot 4 , maar ik mocht na het spreekuur wel komen, eigenlijk deden ze dat niet gauw maar omdat ons zoontje 6 weken is wouden ze hem wel vandaag nog zien.

11. Dani11

Dani11 Niet meer actief

Heb zelf anders ook geen goede ervaringen met de spoedeisende hulp helaas :( Ik had zelf jaren terug een zware astma aanval waarvoor ik daarheen moest, de huisarts kreeg niets voor elkaar. Na 4 uur in de kamer gelegen te hebben, kwam er eindelijk een arts die vroeg aan mij:wat wilt u dat we voor u doen???? Ik zei luchtttttt, ik hou het niet meer vol, had echt het gevoel dat ik letterlijk dood zou stikken, mn ouders waren compleet in paniek.

Zelfde spoedpost 3 jaar terug: Mijn man word thuis niet goed, duizelig, draaierig, spugen, uitval van hand en been wij dus hup daarheen. Zijn dus naar huis gestuurd met de mededeling virusje en ga maar naar bed met een paracetamol. Volgende dag, man kon niet meer lopen. Toen opgenomen en 1 week later pas mri!!! en wat bleek een herseninfarct op 29 jarige leeftijd! Was er toen meteen ingegrepen stonden we niet waar we nu staan :(

12. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Succes Eefke! Hoop dat je snel beter voelt. Mij hielp idd cola drinken tegen de misselijkheid.
    Laks idd dat hap niet terug belt.

Hb zelf goede en slechte ervaringen meegemaakt met de HAP.
    1 was ik gevallen met de fiets, enkel gebroken, iemand die me van straat plukte op een zondag (huisarts) zei dat ik naar de HAP moest want ambulance komt niet zomaar meer... Ik voelde dat het brak en zei het ook, maar ze zei gaan maar naar de HAP. Met moeite in een auto gekomen dus eerst naar huis (opgepikt door ouders), me vader zei, blijf maar in de auto zitten ik bel de HAP. HAP zei: kijk maar even aan en anders belt u loop van de dag maar weer. Me vader werd toen kwaad. Ik kom er nu aan, ze zit nu nog in de auto.
    Op naar de HAP, wachtkamer vol, mensen lieten me voor gaan, had zo;n pijn ,was misselijk etc.
    Huisarts keek er naar: bel volgende keer de ambu maar is gebroken.. en savonds nog geopereerd... pffff.

Afgelopen 4 maanden 4 keer hap op bezoek gehad. Met morfine shot... vanwege galstenen. elke keer dat ik belde werd ik keurig behandeld, eerst vroegen ze of ik daar wilde komen, ik zei nee kan niet, ik lig krom van de pijn, en er is ook nog een baby en kan nu niet iemand bellen ivm iedereen op vakantie was.
    1 keer heb ik een uur moeten wachten maar verder binnen 20 mn=inuten stonden ze naast me bed.

Bij een buurvrouw zeiden ze steeds neem maar een paracetamol, en ze had duizelingen, hoofdpijn tot op een dag buurman 112 belde, want het was echt niet goed. Broeder zei, volgende keer gwoon bellen, wij kunnen altijd dan nog de hap bellen als het toch niet ernstig blijkt te zijn.
    ALs dit niet was gebeurt was ze er niet meer geweest, bleek hersenbloeding te hebben gehad.

Trouwens heb 1 keer mijn enkel goed verzwikt en toen kwam ook de ambu, gewoon gebeld. kon geen kant op en lig je daar in het bos, tja wat doe je dan.

Maar in ieder geval, wacht toch vaak liever tot het weer maandag is of volgende dag voor mijn eigen HA. vind ik fijner, maar helaas kan dat niet altijd.

Succes meid!!

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik heb een jaar geleden vreselijke pijn in de hartstreek gehad, pijn in mn arm en misselijkheid. HAP gebeld, stond op de snelweg A6 en durfde niet verder te rijden. Kon ik pas om 20;00 uur terecht. Kom ik daar, was de Huisarts er niet, die was naar een spoedgeval.

Toen ben ik naar het ziekenhuis gegaan en binnen 5 minuten geholpen, hartfilm gemaakt, echo en geluisterd. Had een hele fijne ouderwetse cardioloog die echt de tijd nam.

Ook heb ik een tijd gehad dat ik niet sliep. k had 2 dagen lang niet geslapen en was kapot. Over een week tijd had ik misschien 10 a 12 uur geslapen en was helemaal gesloopt. Naar de HA gegaan en gevraagd om 1 of 2 slaaptabletten om in mn ritme te komen. Ik zag er niet uit, spierwit, kringen. Kreeg ik niets mee, omdat ik dan verslaafd kon raken. Ik vroeg om 1 a 2 pillen, geen hele doos.

Ongelofelijk

14. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Oh verschrikkelijk! :(

@Eefke: hoe is het nu? Ben je nacht een beetje goed doorgekomen?

15. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

goedemorgen...

ik heb vannacht goed geslapen.ik slapa sowieso heel de dag als het moet. helaas gister echt alles uitgespuugd ook avondeten. ik had heel de avond rustig op de bank gelegen, mn eigen niet bewogen. ik stond op om te douchen ( ja moet toch ook gebeuren) en te gaan slapen en ik voelde het direct opkomen.:( na het douchen mn vinger in keel gestoken. ik was zo beroerd weer:( het brandde gewoon in mn slokdarm, het gekke is( beetje vies praatje :)) dat mn eten gewoon ook niet verteerd. ik had droge mie op en het was na 3 uur nog gewoon mie:$ ben om acht uur opgestaan en nu alweer continu misselijk. al paar keer moeten braken maar er komt niets. ben ontzettend moe. nou meer uitgeput. als ik de trap op moet ben ik kapot.
    ik weet dat een opname voor iedereen slecht uitkomt maar hier is het helemaal drama als dat zou moeten:( wij hebben een eigen zaak. mn man werkt daar alleen. die heeft het vanaf oktober tot half januari heel heel erg druk. werkt dan van 8 uur tot 12 uur snachts. wij moeten het in deze tijd grotendeels verdienen. hij kan me dus niet helpen. verwacht ik ook niet van hem. ik heb wel schoonouders maar die zijn al op leeftijd en mijn eigen moeder werkt halve dagen. verder geen familie om op de kindjes te laten oppassen. ik zou niet weten hoe het moet als dit echt moet. i probeer maar zoveel mogelijk te drinken. is het enige wat ik kan doen.
    vanmiddag moet ik om half 2 met de oudste naar logopedie. is maar een half uur maar zie er als een beer tegenop.

16. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

:(:(:( vreselijk zeg

17. frummeltje31

frummeltje31 Fanatiek lid

16 sep 2009
    2.158
    110
    63
    wil toch ook nog even een positief verhaal over de hap en seh kwijt. Bij ons reageren ze zeker heel alert en attent. Vooral als het om kleine kinderen gaat, dan luisteren ze ook heel goed naar de ouders. Is ook hun stelregel, als de ouders het niet vertrouwen....

Heb ik al 2x met mijn dochtertje gehad en twee keer hebben ze perfect gehandeld en gereageerd.

Maar ook bij mij zelf en mijn man. We zijn allebei geen klagers, dus als er wat is is er ook echt wat. Heb zelfs een keer gehad dat ze me nog terugbelde om te vragen of het echt wel ging. (galsteenaanval)

Dus gelukkig zijn er ook goede hap's en seh's!!

18. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Wat een debiele HA post!! En je moet je vk bellen of je langs mag komen om je ketonen te meten

Als je ketonen hebt ben je aan het uitdrogen en moet je opgenomen worden. Ketonen kun je al hebben als je 2 liter water drinkt maar weinig kan eten.

Ik heb tijdens m'n zwangerschap echt hyperemesis gehad en kon niks binnenhouden, en als ik dan de HA opbelde MOEST ik zelfs perse langskomen en werd ik doorgestuurd naar de verloskamers omdat die bekend zijn met hyperemesis gravidarum!! Ze meten dan direct je ketonen en nemen je zo nodig op aan een infuus

Door het spugen waren mijn B vitamines zowat 0 en kreeg daar injecties en infusen voor en mijn kalium was superlaag waardoor ik hart problemen kon krijgen

Of je ketonen hebt zie je ook niet in je urine. Mijn urine was vaak zelfs doorzichtig en nog had ik 3+ ketonen. Als je ketonen hebt krijg je afvalstoffen in je bloed omdat je je eigen vet als het ware verbrand omdat je niks binnen krijgt ( vergelijk het met iemand die zeer streng op dieet is)

19. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach meid, ik jeb met je te doen. Wat zal jij uitgeput zijn zeg. En ik begrijp dat het extra lastig is met een eigen zaak. Woont je moeder ver weg? Kan ze misschien halve dagen en de weekends komen helpen? En je schoonouders af en toe een paar uurtjes? Lieve buren, vrienden? Jouw gezondheid en die van kleine uk staat voorop hoor, als je nou nog meer afvalt en/of geen vocht binnenhoud ga dan alsjeblieft met spoed naar de ha of dus de EH. Nogmaals sterkte!

20. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

dank je nikki88. lief van je....:) tja als er echt de nood aan de man komt is er wel een oplossing uiteraard. dan zullen de kindjes sochtends naar de ene opa en oma moeten en mijn moeder ze daar weer halen smiddags ofzo... maar pfff heb er de rust gewoon al niet van. nog maar niet aan denken en proberen nu mn boterhammetje binnen te houden.

Deel Deze Pagina