tis toch eigenlijk te gek voor woorden ( hap)

Discussie in 'De lounge' gestart door Eefke84, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

oh help ik dacht dat urine dan altijd donker moest zijn:$:) ik plas nl heel tijd al in een potje of hij niet te donker wordt. ze heeft maandagavond op ketonen getest en toen was het nog goed.
    dus ook al drink je wel maar eet je niet kun je dat nog krijgen? ik dacht dat als je dronk je niet uitgedroogd kon raken...

2. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Het probleem is dat als je lange tijd achter elkaar meerdere keren op een dag moet overgeven je hele mineralenbalans verstoord raakt. Om maar een voorbeeld te noemen, je kan o.a. een (ernstig) kalium gebrek krijgen en dat kán dan weer in het ergste geval tot hartproblemen leiden. Je moet het dus niet onderschatten, liever een keer te vaak dan te weinig naar ha/EH met zoiets.

3. Theeleutje

Theeleutje Fanatiek lid

5 apr 2011
    2.221
    3
    38
    NULL
    @Home
    Jeetje Eefke dat klinkt toch wel heel heftig hoor! Heeeel veel beterschap! :(

Ik heb een paar jaar geleden de HAP 's nachts gebeld omdat ik zo ontzettend benauwd was. Dacht echt dat ik lag te stikken, vreselijk eng!
    Ik mocht komen, vriend uit z'n bed gehaald, ik kon/durfde geen auto te rijden.
    Toen kreeg ik iets tegen de benauwdheid, en daar heb ik 3 uur op kunnen slapen en kwam alles in volle sterkte weer terug.
    Toen 's avonds de hap gebeld (was zondag) na veel zeuren mocht ik weer komen. Er werd inderdaad vast gesteld dat ik het benauwd had, en ik kreeg een a-4tje mee waarop stond hoe je moest ademen :$
    Maandagochtend 8 uur stipt belde ik mijn eigen HA (had niet meer geslapen sinds vrijdag, op die 3 uurtjes zaterdagnacht na)
    Mocht meteen komen, uur later zat ik in het ziekenhuis op een spoed afspraak bij de longarts. Bleek een ontzettend zware astma aanval te hebben. Kreeg toen een predsonon injectie en een stoot kuur mee voor 12 dagen. Er werd gezegd dat ik 's middags om 15 uur weer redelijk moest kunnen ademhalen en weer zou kunnen slapen. Kon ik dat niet, moest ik m'n spullen pakken en naar de SEH gaan (op klaarlichte dag!) daar zouden ze hem dan oppiepen, en zou ik opgenomen worden.
    En hij heeft me echt verboden ooit nog eens naar de hap te gaan als ik deze klachten had. Meteen door naar de SEH dus!
    Tot op dat moment nooit geweten dat ik astma had trouwens. Ik had wel zware hooikoorts, en daar had ik hooikoorts medicijnen voor. Maar dat bleek achter af dus gewoon astma te zijn, die al een lange tijd verwaarloosd was. Na bloed onderzoek werd duidelijk hoe ernstig het eigenlijk allemaal was....
    Die zelfde dag om 16 uur belde de longarts me op, om te vragen hoe met mee ging. Een uur later hing mijn HA aan de telefoon, om te vragen hoe het ging. En met de mededeling dat hij een klacht had ingediend bij de hap. Ze hadden me nooit zo zou huis mogen laten gaan. De eerste keer hadden ze wel gied gehandeld,, maar niet goed genoeg. Ze tweede keer sloeg nergens op, met dat velletje papier.....
    Mijn HA was echt flink pissig :x

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

moet nu naar de hap...

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Fijn dat je terecht kan! Sterkte!

6. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ten eerste ik heb niet alle reacties gelezen ten tweede is het absoluut niet netjes hoe er om gegaan is met ts maar ten derde ga ik het nu voor mijn werkgever opnemen!
    Huisartsenpostenn werken volgens nhg standaarden, deze kan je zelf ook op internet vinden. Als je een patiënt aan de telefoon krijgt werken wij volgens een heel duidelijk protocol en urgentiecodes, zo kan het idd voorkomen dat het niet nodig is om te komen of dat het kan wachten tot de volgende dag.
    Verder zitten er geen administratief medewerksters aan de telefoon maar gediplomeerde triagisten, dit zijn doktersassistenten of verpleegkundigen met een extra opleiding tot triagist.

Ook begrijp ik heel goed dat mensen graag geholpen willen worden, dit is gewoon domweg niet altijd noodzakelijk.

Ts ik zou vandaag opnieuw contact opnemen met de hap, de huisartsen staken dus de hap is open en je verhaal van gisteravond uitleggen en dan moeten ze je wel laten komen om je op uitdroging te laten testen.

7. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ok ik lees dat je nu moet komen, succes!

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Succes meis! Hoop dat je de hulp krijgt die je nodig hebt en ze iets kunnen doen.

9. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

En over de vraag wat wil je zelf is de hulpvraag moet gesteld worden, soms willen mensen alleen maar een advies terwijl ik misschien dacht dat ze een afspraak wilden. Is gewoon allemaal volgens een bepaalde gesprekstechniek die wij hanteren

10. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik ben terug. heb nu cyclizine gekregen maar kan deze pas morgen halen bij de apotheek. was nog niet genoeg uitgedroogd om opgenomen te worden. probeer maar veel te drinken en ga dalijk maar weer liggen op de bank

11. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Cyclizine kun je ook bij de drogist halen, zijn die reisziektepilletjes. Weet niet of dat misschien een te lage dosering is, maar misschien kun je daar iets mee?

Qua vocht kun je ook waterijsjes proberen of ijsblokjes/gecrusht ijs. Dan heb je kleinere beetjes tegelijk en kan je maag dat vaak beter handelen. hele koude dingen hebben ook minder geur waardoor je ook minder je braakreflexen opwekt.

12. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Wat gek heeft je apotheek het niet op voorraad?
    Gelukkig ben je nog niet uitgedroogd, hoop dat je met kleine slokjes drinken het tegen kan gaan. Neem geen grote hoeveelheden dat kan je maag niet aan waardoor je gelijk weer moet braken. Sterkte

13. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Misschien helpt het als je ipv water bouillon drinkt en/of ORS en dan elke 10 min een slokje. Dat voel je je wat minder slap.
    Als je weinig drinkt is je urine ook donkerder van kleur. De kleur hoeft dus niet altijd aan te geven dat er iets aan de hand is.
    Wat gek trouwens dat je morgen pas je medicatie op kan halen bij de apotheek. Ik zou er op staan het vandaag nog te krijgen.

14. blijf wel genoeg drinken!
    Sterkte meid!!

Ook ik voel me niet lekker, maar ik hoef gelukkig niet iedere keer te braken, en ik ben ook niet zwanger.
    doe je kleintjes naar bed, en dan zelf direct plat gaan..

Ieder momentje wat je pakken kan is meegenomen

15. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

ik dronk dus echt 2 liter water per dag, maar dan nog krijg je ketonen in je urine als je niet eet. ik dacht dus ook geen ketonen te hebben omdat mijn plas echt doorzichtig was, maar had toch telkens 3 plusjes.. en ondanks het vele drinken toch ketonen. heb dus een paar weken in het ziekenhuis gelegen :(

ketonen geven aan dat je vet aan het verbranden bent. mensen die extreem op dieet zijn en zeer goed drinken krijgen ook gewoon ketonen, omdat je bijv 2000 calorieën per dag verbrand en er maar 300 binnenkrijgt, dan verbrand je dus je eigen vet en ga je afvallen, en maakt je lichaam afvalstoffen (ketonen) en die zie je dan terug in je urine

veel mensen denken dat als ze goed drinken geen ketonen krijgen, maar die vlieger gaat dus niet op

16. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

idd. na 3 dagen alleen maar overgeven had ik al een ernstig kaliumtekort en extreme hartkloppingen. moest dus meteen aan het kaliuminfuus en kreeg een b1 injectie in mijn bil. ook mijn overige b vitamines waren veelte laag door het spugen en kreeg ik ook aangevuld

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik lig op het moment ook in het ziekenhuis vanaf maandag al. uitgedroogd en vitamine tekort. plus vandaag een hele heftige hyperaanval. mag zaterdag naar huis als het goed is.

18. Jubbos

Jubbos Niet meer actief

Ownee... Sterkte en beterschap

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

oeff sterkte.. hopenlijk trekt het wat bij na je ontslag zaterdag.

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Onwijs vervelend zeg. Ik hoop vooral dat je je snel beter zult voelen.

Gelukkig betaal je je premie zeker niet alleen voor de HAP...:D

Deel Deze Pagina