tis weer begonnen, katten dumpseizoen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fiene, 4 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zara75

    Zara75 VIP lid

    10 jul 2007
    11.946
    6.043
    113
    Happyland
    OMG dit méén je niet??!!! Wij maken hier thuis regelmatig zulke opmerkingen hahaha, maar ik zou dit in geen miljoen jaar ook werkelijk doen.:x:x:x:xWat een loeder, in ieder geval is ze wel eerlijk geweest;):x:x!Ik ben altijd erg diplomatiek, maar deze 'dame' had ik flink de waarheid verteld.Het is toch van de zotte dat dit soort mensen uberhaupt nog dieren mogen aanschaffen.Er zou eigenlijk een soort van 'zwarte lijst' moeten komen om dit soort mensen te weren.:(

    Ik kijk btw ook regelmatig naar Animal Planet, zit regelmatig te brullen als ik dierenleed zie.Wat kunnen mensen onvoorstelbaar wreed zijn..:(
     
  2. YenD

    YenD VIP lid

    31 aug 2009
    6.343
    2
    0
    gelukkige huisvrouw
    ergens tussen hier en daar
    ik heb met kerst een ontzettend lieve poes overgenomen van een vriendin.
    ben nog iedere dag blij met haar, ze is zo lief voor mij en mijn kids, op het begin vond ze mijn jongste zoon eng, maar met geduld en goed opletten dat hij dr geen pijn deed is dat helemaal goed gekomen, nu knuffelen ze elke dag.

    ze is nog helemaal poes (half noorse boskat) en ik zou volgend jaar dolgraag kittens van dr willen (ken een hele mooie grijze main coon) maar als ik zo al die verhalen hoor van al die katten in asiels dan durf ik het niet aan, straks verkoop ik ze al iemand die ze na een jaar al dumpt ofzo... dat wil ik die schatjes niet aandoen.
     
  3. Nora86

    Nora86 Fanatiek lid

    17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Petje af voor wat je doet , 16 katten pff.. ik moet er niet aan denken eerlijk gezegd.
    Hopelijk krijgt het beestje een warm thuis (als ze dat nog niet heeft , heb niet alle 5 de pagina's doorgelezen)
     
  4. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0

    Please please please laat haar helpen. Er zijn al zoveel kittens die een goed tehuis zoeken! Verdienen doe je er ook niet aan, en voor ieder kitten dat geboren wordt bij mensen die voor de leuk een nestje willen wordt er in een asiel eentje ingeslapen...

    We hebben ook wel eens mensen gehad die echt allergisch waren, die vrouw kwam hier met armen die zo opgezet waren en overal uitslag, je zag haar gezicht nog amper, dus ja, dan begrijp ik het wel, die had allerlei medicatie geprobeerd, en therapie maar niets hielp. Zulke mensen helpen wij dan ook graag.

    Mensen zoals de oude eigenaren van de 2 hondjes die we nu hebben zitten, daar heb ik geen respect voor. Zij gingen stoppen met fokken, en de dames zouden ingeslapen worden als ze niet diezelfde dag een onderkomen hadden. Dat zijn mensen waar ik dus niet mee overweg kan. Toch moet je in het belang van de dieren vriendelijk tegen ze blijven, want straks nemen ze ze weer mee en waar eindigen ze dan?
    Kat of hond past niet bij het interieur hebben we ook al gehoord, of ze verliezen haren...

    Anyway, de 17 jarige poes is opgevangen bij kennissen van ons, dus die zit in ieder geval goed.
     
  5. Kruimel2010

    Kruimel2010 Bekend lid

    8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mocht hij er weer last van krijgen, dan zou je eens kunnen proberen om hem Carnibest te voeren. Dat is puur en alleen vlees in plaats van voer met allerlei granen en suikers die de kat niet nodig heeft. Veel blaasgruiskaters doen het hier heel goed op!
     
  6. Leeuwtje83

    Leeuwtje83 VIP lid

    8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Jemig, wat verschrikkelijk! Je denkt weleens dat sommige mensen niet schijnen te beseffen dat huisdieren veel werk nodig hebben, en dat ze soms (/vaak :D) niet doen wat je wilt? Je zet toch ook je kind niet het huis uit omdat zijn haar vloekt met het behang?

    Mijn man en ik zijn allebei compleet kattengek, toen we naar Nieuw-Zeeland emigreerden zijn we door roeien en ruiten gegaan om onze jongste kat mee te nemen (de andere 2 waren al 15 en 16, die zijn naar mijn schoonouders gegaan). Het kostte een hoop moeite en geld, maar meegegaan is hij!

    Onze jongste kat nu hebben we bij de NZ versie van de Dierenbescherming gevonden, met 6 weken was zij al geholpen. Stonden we van te kijken, want we dachten dat de limiet daarvoor 6 maanden was. Is het normaal ook, maar dierenartsen maken voor hun een uitzondering. De ervaring is namelijk dat een hoop mensen hun kat niet laten helpen, dus zorgen zij er gewoon voor dat dat al gebeurd is. Triest :(
     
  7. Uk2011

    Uk2011 Niet meer actief

    Wat fijn!!!

    Wij verhuizen volgende week naar het platteland. Ik zou dolgraag dit soort katten op gaan vangen om ze nog een paar mooie jaren te gunnen. Maar met een klein huisje en het feit dat je ze eerst een tijd binnen moet houden, gaat dat nu nog niet lukken. Hopelijk over een paar jaar, wanneer ons huis volledig is uitgebouwd.


    edit: ohja, volgende week bel ik de DA om onze 2 poezen te laten helpen. wil niet het risico lopen dat ze ontsnappen tijdens de verhuizing en gedekt worden. er lopen hier (en daar ook) veel te veel katers rond.
     
  8. Cilla24

    Cilla24 Fanatiek lid

    23 sep 2008
    2.810
    0
    0
    verkoopster
    ik heb 2 jaar geleden na 21 jaar onze poes in moeten laten slapen.
    Dat was ook een opvang poes, ze was 3 weken dat we dr kregen.
    ik zou zo graag weer een paar poesjes willen, maar mag niet van manlief hij is allergisch.

    maar ik weet zeker dat als ik met een zielig beestje aankom dat ie geen nee zegt.
    dus als je nog een keer een poesje (of katertje) kwijt moet mag je me pb-en en dan zet ik tegenover manlief wel ff me puppyface op ;)

    ik vind t super wat je doet!
     
  9. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    Ik ben geen kattenmens, maar nu ik niet meer in de africhting zit van herders en mijn moeder ook niet, nemen we totaal niet opgevoedde honden waar mensen niks meer mee kunnen.
    Ik heb nu een labradorachtige hond, die was compleet losgeslagen, zat hele dagen alleen op de badkamer. Toen ze ging slopen (gek he) moest ze weg.
    We hebben er geweldig lieve hond aan.
    Mijn moeder heeft een duitse herder, 3e hands.... totaal ontspoord, ook lief ding.

    Een vriendin van mij gaat naar het asiel en zegt dan altijd doe mij de zieligste maar. vb met 1 oog, 3 poten en heel oud.
    Ergste van het asiel vind ik nog dat ze voor die katten ook nog geld vragen, aangezien ze mijn vriendin een vermogen kosten om ze te onderhouden. Maar goed. Ze belde laatst of ze nog een kat wilde. Ze is haar baan verloren en ze gaf aan dat ze nu geen kat uit asiel wilde betalen, omdat ze haar spaargeld gebruikt voor de zorg van de andere katten. Toen heeft ze hem voor niks gekregen.
    ik heb diep respect voor haar. Ze woont alleen en leef heel zuinig en zet elke cent aan de kant voor haar dieren.
    Vervelende is dat er nu 3 dood gegaan zijn in korte tijd en ze er nog maar een heeft.

    maar mij verbaast me ook verhalen hoor, dat mensen een dier gewoon op straat zetten.... en vaak ook niet nadenken over de aanschaf.

    brenda
     
  10. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Vind het zeker niet raar dat een asiel kosten vraagd voor een herplaatsbaar dier hoor ?
    Ik weet niet hoe het in andere asiels is maar in Austerlitz/Zeist krijgen de dieren hoogwaardig voer van Royal Canin, worden ze gecheckt en daar nodig behandeld door een dierenarts en wordt het dier gesteriliseerd/gecastreerd.
    Als ze alles voor niets zouden doen zouden er geen asiels bestaan denk ik.

    Daarbijkomend, als je zelf een kat moet ontvlooien, ontwormen, inenten, en moet steriliseren en dan reken ik voer niet eens mee ben ik je ben alang het bedrag voorbij die je moet betalen voor een herplaatsbaar dier in het asiel ;)
     
  11. brenda1976

    brenda1976 Niet meer actief

    Op zich heb je gelijk! MAAR

    mijn vriendin neemt katten van 17 a 18 jaar oud die niemand wil, meestal met een groot makement of veel medicatiegebruik.
    En tja dan vind ik 75 euro best een hoop geld.
    Ze betaald normaal ook altijd, maar als ze haar bellen of ze aub de kat wil nemen. Tja dan mag er wat mij betreft wel collance zijn.
    Toen ze zei dat ze nu haar geld aan de katten wil besteden die ze heeft, heeft ze hem gratis gekregen.
    Ze zou zindelijk zijn (ze is blind en 18jr). Dit bleek niet het geval te zijn.
    Mijn vriendin doet haar niet weg. Maar dit was niet netjes van het asiel. Verklaar ook dat ze haar gratis hebben weggegeven.
    Mijn vriendin merkt wel dat ze vaak niet alle info geven....
    Want als ze geweten had dat ze niet zindelijk was had ze haar niet genomen. had ze er niet bij kunnen hebben.

    gr brenda
     
  12. Yotsuba

    Yotsuba Fanatiek lid

    22 jul 2009
    1.980
    0
    0
    Dispuutbehandelaar
    Omgeving Utrecht
    Nee dat is zeker niet netjes van het Asiel, zeker als je vriendin al zo lang probleem katjes aan wil nemen mogen ze wel een tegemoet koming doen ja.

    Wat betreft de onzindelijke kat, kan wel zo zijn dat het dier in het asiel wel zindelijk was.
    Maar door ander grint gebruik, of stress van het verhuizen niet meer zindelijk is.
    maargoed das lastig na te gaan zo he :)
     
  13. Fiene

    Fiene Fanatiek lid

    27 jun 2008
    2.432
    0
    0

    Fijn :)
    wij plaatsen trouwens geen katten bij mensen die ze naar buiten laten gaan, hooguit in een ren.

    Voor oude katten vragen wij wel een vergoeding trouwens, anders is het helemaal geen doen meer voor ons. Een oude kat kost bij ons 40 euro, up to date met entingen, soms nog castratie (ja je hebt ze echt van die leeftijd die nog niet geholpen zijn) en zelfs dan leggen we er al op toe ;)
     
  14. Sulu

    Sulu Lid

    4 apr 2011
    13
    0
    0
    Berkel en Rodenrijs
    Bizar verhaal. Ik ben 1/9 uitgerekend en heb een oude kat van 17 rondlopen. Beestje wordt 18 in september, die zou ik echt niet wegdoen!!! Mocht blijken dat mn kindje er straks allergisch voor is, dan kan hij gelukkig terug naar mn ouders. Daar heeft hij bijna 16 jaar gewoond en logeert er nog steeds tijdens mijn vakantietripjes.

    Succes met de opvang / herplaatsing van de gedumpte katten!
     

Deel Deze Pagina