Stelletje sukkels bij de belastingdienst...

Discussie in 'De lounge' gestart door Melanie86, 5 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melanie86

    Melanie86 Fanatiek lid

    26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Grrr.... :x

    Vorig jaar de zorgtoeslag stopgezet omdat ik van het jaar daarvoor bijna alles moest terugbetalen. (waar ik nu nog mee bezig ben). Nu bleek bij de jaarlijkse belastingaangifte dat we (met zn 2en) toch over 2010 recht hadden op (in totaal) 50 euro zorgtoeslag. Fijn!

    Krijg ik vandaag een brief met de zorgtoeslag voor 2011. 19 euro per maand!!! Terwijl ik over heel 2010, 50 euro kreeg... Wat zijn ze daar dom zeg. Daarbij vind ik het ook nog eens stom dat ze het nu toch weer opstarten terwijl ik het vorig jaar stopgezet heb.

    Nu dus maar meteen weer stopgezet. Geen zin om volgend jaar weer alles terug te moeten betalen.
     
  2. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Ik vraag het elk jaar aan voor het voorgaande jaar.
    Dus dit jaar heb ik het aangevraagd voor 2010.
    Dan gaan ze inderdaad automatisch het weer in gang zetten voor 2011....wat ik dus ook elk jaar weer stopzet.
    Tja zo werken ze nu eenmaal...ze bezorgen zichzelf alleen maar werk.
     
  3. debster2009

    debster2009 Fanatiek lid

    9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Hier precies hetzelfde... Eerst ontvangen, moest ik alles terugbetalen van het hele jaar. En nu heb ik blijkbaar wel weer recht erop. Heb het ook atopgezet, zie het aan het einde wel. Wat een prutsers daar he...
     
  4. Melanie86

    Melanie86 Fanatiek lid

    26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Ik snap er echt niks van hoe dat werkt daar (wil het misschien niet eens snappen). 50 euro over een heel jaar. En vervolgens geef je iemand 19 euro per maand... Hoe krijgen ze het verzonnen???
     
  5. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Misschien hebben ze nog verkeerde inkomens gegeven en heb je deze nooit gewijzigt?
     
  6. Melanie86

    Melanie86 Fanatiek lid

    26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Dat is op de aangifte van 2010 goed ingevuld en in de brief staat dat dit bedrag op de aangifte van 2010 gebaseerd is...
     
  7. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    En als je die bedragen die je voor de aangifte voor 2010 hebt ingevuld.
    Als je die invult op toeslagen.nl bij een voorlopige berekening maken voor 2011, wat komt er dan uit qua bedrag?
     
  8. Melanie86

    Melanie86 Fanatiek lid

    26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Dat heb ik nog niet gedaan, ik zal vanavond eens kijken.

    Voor dit jaar is het opgelost want ik heb het nu weer stopgezet maar volgend jaar is het natuurlijk weer hetzelfde liedje...
     
  9. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    Klopt...het is elk jaar zo...
    Ik zet het gewoon elk jaar weer stop.

    Wij weten door mijn man zijn werk nooit precies wat we gaan verdienen in een jaar, dus vandaar dat we het altijd achteraf aanvragen, dat voorkomt terug betalen.
     
  10. Senais

    Senais Fanatiek lid

    27 jul 2008
    3.089
    0
    0
    Ik ben een van de "sukkels" en "prutsers" die daar gewerkt heeft;). 3 jaar lang zelfs, en gelukkig sinds 2009 niet meer. En ja er worden veel fouten gemaakt, maar vergeet niet dat ze daar gewoon een stuk of 600 mensen klakkeloos hebben aangenomen om even snel de achterstand in te halen die ze in een jaar tijd hadden opgebouwd. En ongeveer 50% van deze mensen is ook eigenlijk niet geschikt, en dat blijkt uit alle fouten die gemaakt worden. Fout van de baas daar zeg maar. Ik moest deze mensen opleiden (samen met nog 25 andere opleiders) en zag dan al dat het lang niet altijd goed zou gaan. Maar ja, ze deden "iets" dus moesten ze maar blijven...bovendien wisselen ze elk jaar van systeem omdat dat zogenaamd beter zou werken, minder fouten, sneller etc. En in de praktijk levert het veel meer vertraging op en is het ontzettend lastig systeem, maar de werkdruk gaat wel omhoog dus worden er nog veel meer fouten gemaakt. Oooooh, had ik daar maar wat beslissingen mogen nemen, dan was het volgens mij een stuk soepeler verlopen...

    Maar goed, je moet dus elk jaar opnieuw stopzetten OF in een keer een veel te hoog salaris opgeven...wij snapten ook niet waarom stop niet gewoon stop was. Beslissing van hoger hand. Handigst is inderdaad als je denkt toch niet veel te krijgen om het achteraf aan te vragen. Maar helaas zal je dus steeds weer moeten stopzetten of een hoger salaris moeten opgeven. Ik krijg ook elk jaar weer een beslissing met 0, omdat ons salaris te hoog is.
     
  11. Rica

    Rica VIP lid

    16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ach doodmoe wordt ik ervan en tuurlijk de mensen die daar weken of telefoon beantwoorden kunnen er niet altijd wat aan doen en moeten het gezeik van "ons" aanhoren. maar er worden wel veel fouten gemaakt hoor. mn moeder heeft zovaak gebeld dat haar kinderkorting en toeslagen stop gezet moeten worden en elke keer krijgt ze weer geld wat ze dan uiteindelijk weer terug moet betalen...
    volgens mij weten ze alles wel van je dus die romp slomp pff.
     
  12. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.982
    1.799
    113
    Provincie Groningen
    @Senais, trek het je niet aan meid! Er zijn ook genoeg mensen bij de belastingdienst die je wel goed helpen!

    Kreeg laatst toen ik stop wilde zetten ook zo'n prutser aan de lijn, die zei dat je het niet meer elk jaar stop kon zetten bla bla bla...
    Ik vond het zo'n vaag verhaal wat hij had, dat ik een dag later weer had gebeld, en toen kreeg iemand anders aan de lijn.
    En die zei dat het wel gewoon kon, en dat haar collega het verkeerde had verteld.
     
  13. Babii

    Babii VIP lid

    10 jun 2009
    11.520
    2
    38
    Heb je wel je jaarlijkse inkomen gewijzigd? Misschien een stomme vraag, maar die wijzigen hun niet automatisch, dat moet je zelf doorgeven.

    Zolang dat nog op je oude inkomen staat, herberekenen ze het ieder jaar :(. Heel krom, want ze hebben immers je jaarlijkse aangiftes, maar goed.

    Ze zijn niet zo slim daar :p.
     
  14. Kimi1

    Kimi1 Fanatiek lid

    17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Wordt ook behoorlijk ziek van de belastingdienst...Had al 3 keer de verkeerde papieren gekregen van 't jaar 2010, Nu hebben ze me eindelijk het goede jaar gestuurd, maar met een ander inkomen omdat mijn ex nog als toeslagpartner erop staat...*zucht* Terwijl ik toch echt vaak heb aangegeven dat ik alleen woon met mijn dochter....Morgen maar weeeeeeeer eens bellen voor de zoveeeeeeelste keer;)
     
  15. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Mijn zusje had juist iets anders met die sukkels van de Belastingdienst.
    Zij heeft (net als wij) een maandelijkse teruggave (hypotheek).

    Twee maanden geleden kreeg ik een smsje. Of wij de maandelijkse teruggave al hadden ontvangen, want zij hadden nog niks ontvangen?
    Wat bleek? De belastingdienst wist plots hun bankrekeningnummer niet meer :(. In plaats van dat ze per brief o.i.d. contact met mijn zusje opnamen, hebben ze gewoon maar besloten om het erbij te laten.....:x (Ze zullen wel gedacht hebben: kost het ons ook geen geld!). Het is dus maar goed dat mijn zusje zo oplettend is. En nu kan ze de boel weer opnieuw gaan aanvragen. Alleen maar omdat die sukkels haar bankrekeningnummer zijn kwijtgeraakt......
     
  16. veertje

    veertje Fanatiek lid

    Dat doen wij ook altijd en elk jaar moeten we het ook weer stop zetten. Heb toevallig net de brief binnen :D
     

Deel Deze Pagina