Hallo allemaal Ik ben vanaf ongeveer 17 november niet meer ongesteld geweest. Na mijn idee was het nog langer geleden maar ben het kwijt waar het op stond. Nu heb ik 10 januari een clear blue test gedaan en die zei 2-3 weken. Vrijdag 6 februari moest ik naar de verloskundige en die vertelde dat de baby een grootte had van 7 weken. Ik moet a.s woensdag weer heen kijken of het nog wel groeid of dat het mis is gegaan. Kunnen jullie me helpen? Want snap er niet zo veel meer van. Volgens clear blue klopt het percies maar eigelijk moet je daar dan 3 weken bij op tellen? Hebben jullie hier ervaring mee ? Alvast bedankt Groetjes
De clear blue telt de weken vanaf bevruchting, de verloskundige etc vanaf de laatste menstruatie dag Dus als clear blue 2-3 weken aangeeft, ben je bij de verloskundige 4-5 weken zwanger. als ik goed reken, maar misschien zijn andere vrouwen hier beter in, dan zou de bevruchting zou rond 18 december zijn geweest, als je 7 weken terug telt van 6 februari. Dan kan het kloppen met de clear blue test die 2-3 weken aangaf. Tja je menstruatie is dan wel lang geleden maar dat hangt ook van je cyclusduur af en wanneer de eisprong is.... Dus misschien inderdaad nog even afwachten? Je verloskundige zou ook naar de hartactie kunnen kijken nu.
Die test moet je gewoon vergeten, je hebt nu een echo gehad en van daaruit nu gaan kijken of alles verder goed gaat. Je vk bedoelt volgens mij gewoon puur dat je dan weer eens gaat kijken naar je kleintje.... Dat is ook omdat je al zo vroeg een echo kreeg, waarom eigenlijk als ik vragen mag? En gefeliciteerd met je zwschap!
Je rekensom gaat goed, tot je 7w terug gaat tellen vanaf 6 februari. Dat klopt niet, want je krijgt standaard 2 weken voor de eisprong cadeau. En de bevruchting kan pas plaatsvinden na de eisprong. In principe tellen verloskundigen vanaf de eerste dag laatste menstruatie, maar in het geval van TS kan dat niet, vanwege de onregelmatigheid. En dus zijn ze echt afhankelijk van de echo's om te zien hoever je bent en of het goed gaat. Ik denk niet dat je meteen aan een miskraam hoeft te denken hoor TS, ik denk dat ze je gewoon goed opvolgen.
Ik ben zo vroeg heen gegaan omdat hun dachten dat ik al veel verder was. Het hartje klopte ook nog niet Die zou a.s woensdag dan wel te zien moeten zijn
Oh ja sorry niet goed gelezen, ja weet jij veel wanneer je een ei gehad hebt... Nu snap ik het verhaal beter... Gewoon even afwachten nu . Je volgende echo zal duidelijkheid geven, succes!
Kan het niet zo zijn dat je nu een lange cyclus had en dat je eisprong later plaats vond? Ga voor je duimen, succes woensdag!
gewoon even afwachten. kan ook zijn dat de innestelling ook iets later is geweest. bij mij was het vruchtje ook kleiner dan de termijn. en daar ben ik zeker van omdat we door omstandigheden ook maar 1 keer sex hadden gehad die maand.
Het het vruchtje de grootte had van een vruchtje van 7 weken, maar het hartje klopte niet, dan vrees ik dat de kans groot is dat het toch niet goed zit. (zegt toch meer dan je laatste menstruatie) Ik hoop echt voor je dat ik er naast zit en dat je woensdag een mooi gegroeid kindje te zien krijgt.
Mijn cyclus was nooit later eigelijk. Heb ook al paar weken nu dat ik me een beetje grieperig voel maar ook weer niet. Kan dit er mee te maken hebben? Heel erg bedankt voor al jullie reacties trouwens!! Mijn gevoel zegt ook dat het niet goed is heel apart
Ik heb net voor deze zwangerschap een missed abortion gehad en ik 'wist' eigenlijk vanaf het begin dat het niet goed zat. Apart eigenlijk, maar soms weet je het gewoon. Dat grieperige gevoel kan gewoon door de zwangerschap komen, want dat ben je sowieso. Ik bleef me lichamelijk zwanger voelen weken nadat het vruchtje al niet meer leefde.