Siemens of Bosch?

Discussie in 'De lounge' gestart door loetje, 16 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het ziet er naar uit dat we zèèr binnenkort een nieuwe vaatwasser nodig hebben. Die van ons gaf een storing (gisteravond sprong de aardlek eruit). Mijn man heeft hem vanavond uit elkaar gehaald, na 1 en ander op internet opgezocht te hebben over storing die hij aangaf. Alles netjes gedaan (man is handige vent;)), weer in elkaar en aanzetten. Duurde nog geen 5 minuten, pats, aardlek er weer uit. Nu zijn we eigenlijk genoodzaakt om toch een monteur erbij te halen, maar vinden dat het eigenlijk niet waard. We hebben nu een Bauknecht, die alweer bijna 6 jaartjes draait. Dat ding is het eigenlijk niet meer waard. Daarbij ben ik nooit ècht tevreden geweest, maar mopperde nooit te hard, want tja, een vaatwasser is een vaatwasser hè:D

Nu willen we dus een kwalitatief betere machine en twijfelen tussen een Siemens of een Bosch. Mijn ouders hebben een Siemens, superding. Mijn schoonzus heeft een Bosch, eveneens goed ding..Zelf hebben we een wasmachine en droger van Siemens, die naar volle tevredenheid werken, maarja, een vaatwasser is toch weer andere koek.....

Wat is jullie ervaring met deze merken?

2. MamadeBij

MamadeBij Actief lid

20 mei 2010
    349
    0
    0
    Koningin
    In een bloem
    Wij hebben vorige week een nieuwe Bosch gekocht. Hij kwam wat beter uit de test dan Siemens. De vorige was een Siemens van 8 jaar oud

3. Zomerbries

Zomerbries Fanatiek lid

20 sep 2008
    3.539
    0
    36
    Volgens onze monteur komt het uit dezelfde fabriek en scheelt t niet veel van elkaar. Geen idee of t echt zo is trouwens.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bosch gaat naar onze ervaring het langst mee van alle merken (Miele niet meegerekend maar die is ook 2 keer zo duur)

5. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Wij zijn momenteel met een keuken bezig en hebben precies deze twee merken uitgekozen. Tot nu toe neig ik naar Bosch, hoewel volgens mij qua kwaliteit ze niet echt heel ver uit elkaar liggen.

Wij hebben al een Bosch wasmachine en droger, en die gaan al dik 10 (!!!!) jaar mee, en een keer een monteur langsgekomen omdat ik de trommel te zwaar had beladen en hij uit z'n lood was gevallen. Maar dat is alles, en wij doen echt niet uberzuinig met dat ding ... fantastische dingen dus

Qua prijs op zich ligt het ook niet ver uit elkaar, Siemens is ietsiepietsie goedkoper, maar dat is echt tientjeswerk ...

Success

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hihi, nou jullie helpen me echt:D

Ben ondertussen aan het speuren via google en beide krijgen inderdaad goede revieuws. Nou, dan maar eens gaan selecteren op prijzen en aanbiedingen....

7. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
  8. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
  9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb een bosch. Wast en droogt heel goed. En de eerste keer heb ik er op m'n knieën voor gelegen met m'n oor er tegenaan om te luisteren oftie het wel deed.

10. De monteur hier zegt Bosch.
    (onze vaatwasser heeft het vorige week begeven)
    Minder snel kapot, en als er wat is zijn de onderdelen minder duur.

11. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Siemens en Bosch komen uit dezelfde fabriek. De binnenkant is precies hetzelfde.
    Het maakt dus weinig uit. Wij hebben al 6 jaar een bosch die het uitstekend doet. Nog nooit problemen gehad.
    Ik raad je (los daarvan) aan om te wassen met losse poeder, losse glansspoel en los zout. Niet van die blokjes.
    Dan blijft je vaat ook als nieuw. Na 6 jaar hebben wij nog steeds geen doffe, stroeve glazen!

12. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het verschil in prijs betaal je dus eigenlijk alleen voor de merknaam..

Dan denk ik in dit geval dat ik toch voor de Siemens ga, aangezien ik daar de mooiste aanbieding van kan vinden. De machine in de advertentie wordt voor vele prijzen aangeboden, ik heb ze zelfs voor ruim 800 euro gezien. Gek hè, zo'n enòrm verschil ertussen. Zo zie je maar dat speuren op internet toch ècht loont..

We gaan ook nog even "live" shoppen. Wie weet is er ergens een fantastischa aanbieding en zo kunnen we sowieso de Siemens even in het echt zien..

Tassie, ik was met los zout, glansspoelmiddel, maar wel met blokjes (hele doodgewone, zonder zout etc..) Ik heb wel met los poeder gewassen, maar kon daar qua vaat eigenlijk geen verschil in ontdekken?

13. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Ik bedoel ook eigenlijk van die blokjes waar alles in zit. Ik denk dat die blokjes die jij noemt ook geen verschil maken. Het was overigens een tip van de leverancier. Die noemde die alles-in-1-blokjes onzin.

14. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Hihi, dat vind ik dus ook, vandaar alles los;) Is veel goedkoper ook..

Deel Deze Pagina