toch onzeker...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mukkie11, 21 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    al hebben we een kindje (na 5 jaar proberen ineens geheel natuurlijk een zwangerschap en nu is ons mannetje 16 maanden), ik ben toch weer onzeker en vol vragen over m'n lichaam :D

We zijn niet van plan nu voor een tweede zwangerschap te gaan (door omstandigheden niet zo praktisch) maar mocht het toch zo zijn is het heeeeeel erg gewenst natuurlijk! maar we hebben rond de eisprong gesekst ;) m'n eisprong merk ik de meeste keren heel sterk: zeurderige pijn, gespannen buik en doorzichtige slijm. en inderdaad na twee weken ben ik ongesteld. na m'n bevalling en 15 maanden borstvoeding ben ik in m'n derde cyclus maar die is korter dan voorheen (ik had een cyclus rond de 32 dagen en is nu twee keer korter dan 28 dagen geweest). ik vermoed dat m'n eisprong rond 6 november was (of een dag later). maar verwachtte het niet zo vroeg...sinds die tijd had ik steeds de meeste dagen zo'n zeurderige pijn in m'n buik. die herkende ik sterk van m'n vorige zwangerschap. maar bij m'n vorige zwangerschap ging het wat later gepaard met erg zere gespannen borsten (wat ik altijd heb vlak voor m'n menstraurie). dat werd steeds erger en ook de pijn in m;'n buik en andere symptomen toen ik bij twee weken overtijd knallend positief testte.

nu voel ik dus al die pijn steeds alleen gisteren was het ineens over en is nu ook niet teruggekomen. ik heb alleen niet die gespannen borsten maar m'n maag is weer zo'n hol gat als bij m'n zwangerschap...vermoeidheid is ook erger (met een dreumesje ben je chronisch moe hahaha! maar is nu wel erger). het zijn weer van die uber-vage 'klachten' die me onzeker maken! maar ookal was het het plan niet, nu ik aan het idee ga wennen dat ik zwanger kan zijn, ben ik helemaal blij! waarom ook niet??!! super zou het zijn! ik zou gisteren ongesteld hebben moeten worden maar wil nog niet testen omdat ik liever gewoon even afwacht...mocht ik nu zwanger zijn dan ben ik het over een week ook nog;)

ik wilde dit ff delen gewoon, maar vooral ook als vraag naar mama's die voor de tweede keer zwanger zijn of al twee of meer kinderen hebben: was de tweede (derde, vierde...) zwangerschap hetzelfde als de eerste? ik vind het zo gek dat ik (nog) geen gespannen borsten heb ook omdat ik dat altijd heb als ik ongesteld moet worden...:cool:

2. kid2009

kid2009 Actief lid

6 okt 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    nee die van mij start al heel anders dan bij mijn eerste, nu ben ik ineens duizelig, erg moe wil veel slapen dat had ik bij de eerste niet..

3. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Veel dingen waren wel hetzelfde, maar een aantal dingen toch niet. Zo vond ik het deze keer zo raar dat ik geen pijlijke borsten had, terwijl dat toch een van de meest opvallende dingen was in die 4 keer daarvoor! Nu begon dat met een week of 10 pas!

Enige uitsluitsel is toch echt een test...

4. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    bedankt voor jullie reacties! ja een test zal het uitwijzen maar ik wacht nog even, ook omdat we niet zo in spanning zitten aangezien we niet gepland hebben zwanger te raken...dus ik heb geduld haha! maar ja, idd heb ik nu ook geen zere borsten terwijl dat de vorige keer wel echt heel sterk was. (misschien omdat ik zolang BV heb gegeven dat de boel al uitgerekt was? hihi!)anders had ik nu wel zeker geweten dat ik zwanger zou zijn met alle andere (dan wel vage) symptomen! ik wacht nog even en dan zien we wel! (ben wel benieuwd mocht dit een zwangerschap zijn, hoe die gaat verlopen dit keer...)

Deel Deze Pagina