Ik ben ook niet gelovig, maar wil Thijmen wel dingen leren over verschillende geloven. Ik wil hem vooral bijbrengen dat veel mensen veel verschillende dingen geloven en dat dat ok is en ik wil hem leren daar zijn eigen weg in te kunnen vinden zonder anderen te kwetsen. Echt uitleggen komt denk ik later, als hij dat meer begrijpt. Uiteraard zal ik ook proberen dingen uit te leggen als hij er naar vraagt of iets gehoord heeft, maar voor nu laat ik het even liggen. Thijmen gaat straks ook naar een openbare school, ik hoop dat ze daar ook dingen uitleggen over verschillende geloven.
Ik ben wel gelovig en mijn man niet, mijn man vindt het prima als ik haar dingen leer of erover vertel. Hoe ik het ga aanpakken weet ik nog niet, ik hoop dat het gewoon vanzelf gaat, als een natuurlijk iets. Ik denk dat ik wel een paar voorleesboekjes haal als ze ouder is die over het geloof gaan. Maar dingen meegeven over verschillende geloven, daar zie ik het nut niet van in eigenlijk. Of bedoel je dat je je kind wil leren dat het respect moet hebben voor alle religies? (dit is voor ts bedoeld )
Wij zijn beide van huis uit katholiek, gedoopt en wel. zelf zou ik mijn kinderen nooit dopen.. Als zij later voor een geloof willen kiezen moeten zij dat helemaal zelf weten, dan is de keuze vrij en zijn ze niet al (bv) katholiek. Ze gaan straks naar de dan "beste" school hier in het dorp of dat nou katholiek/christelijk of openbaar is.. Als de school maar goed is. Verder wil ik ze wel meegeven dat er verschillende geloven zijn. Dit doen wij spelenderwijs met boekjes e.d.
Hoi Janna, Topics over religie van welke aard dan ook zijn niet toegestaan, zie hiervoor ook de regels van zwangerschapspagina.nl De andere topics over religie worden ook gesloten en hierom doe ik dit topic dicht. Elvira