Tja, hoe noem je dat.....

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lilian79, 9 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    het is meer dat ik het van me af wil schrijven, dus ik vraag om een "luisterend" oog...
    Mijn grootste liefde van mijn leven, serieus de liefde van mijn leven en ik, hebben 2 prachtige dochters, waar we de koning (en koningin) te rijk mee zijn (en ja, ik of we kunnen ze wel eens achter het behang plakken hahaha). Mijn liefde van mijn leven wilde altijd al heel graag een groot gezin, ik vond 2 serieus echt prima (in elke hand 1). Tijdens de zwangerschappen van de meiden was de wens van zijn familie hoog voor een jongen want deze kon de "de naam" voortzetten (hij is de enige die nog voor de familienaam kan zorgen dus ja aan 1 kant heb ik begrip, alleen de druk niet want het gaat toch om het wonder van het individu?) Na een jaar na de geboorte van onze jongste begon mn schat over nr 3, ik wilde er echt niets van weten (even ter info, ml werkt pak m beet 80 u pw dus de zo goed als alles komt op mij neer). afgelopen december ben ik "overstag gegaan, nadat hij liet zien dat hij er wel iig 4 avonden pw kan zijn en mij ontlast (en ik zeur nooit) ..en nu ben ik zwanger van nr 3....in volle overtuiging, en na het nieuws te hebben verteld aan schoonfamilie kreeg ik het volgende te kauwen " oh, hij wil per se een jongen dus hij heeft zn zin".....ik kon wel door de grond zakken de volgende opmerking was " nou maak je geen illusies, als zn telefoon gaat, draait ie om ipv naar huis" zooooooo onaardig! en dat terwijl hij jankend aan mijn voeten lag toen k vertelde dat ik zwanger was, hij staat te stofzuigen omdat ik me rot voel, hij in slaap valt met zn hand op mn buik en verteld hoe trots hij op me is...en niet omdat hij hoopt dat het een jongen is (serieus als "het" een piemel heeft dan moet ik m denk ik bijbrengen) en hij is oprecht blij met zowel een jongen als een meisje...waarom dan al die negatieve gedachten die ook nog eens hardop worden gezegd? ik word er serieus een beetje verdrietig van! nou kwijt ben ik het iig....thx voor het luisterende oog x

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Lieve schat, voor de buitenwereld is het toch nooit goed joh. Maak je er niet al te druk om en anders maak je een gevatte opmerking terug.
    Gefeliciteerd.

3. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    thx! moet meteen glimlachen!

4. DNA86

DNA86 Actief lid

25 nov 2011
    410
    0
    16
    Gent
    Laat je niet van de kaart brengen meid. Je hebt een schat van een vent als ik het zo lees, en 2 schitterende dochters, en een lief klein broertje of zusje voor hen is op komst. Laat de anderen maar kletsen, dat doet er allemaal niet toe. Geniet gewoon lekker van alles samen :) En gefeliciteerd!

5. Ntje

Ntje Fanatiek lid

11 nov 2012
    3.720
    90
    48
    Almere
    Iedereen van buitenaf weet het altijd prima te vertellen maar het allerbelangrijkste is dat jullie er blij mee zijn!

Vooral niet verdrietig zijn en voor de mensen die rare/stomme opmerkingen de 3x L werkt heel goed! (Lekker laten l*llen!);)!

6. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

23 feb 2013
    1.276
    17
    38
    Vrouw
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Helemaal mee eens! Laat ze lekker de schijt krijgen ;)
    Gefeliciteerd met jullie nieuwe beeb op komst :D

7. Esther15

Esther15 VIP lid

20 apr 2006
    7.918
    7
    38
    thuis
    Nou, dit dus, helemaal compleet goed omschreven!!
    Klinkt als een super relatie dus lekker negeren joh en genieten!!

8. justxme

justxme Bekend lid

27 mrt 2013
    671
    0
    0
    pff, laat ze maar lekker praten. Het gaat er toch om dat jullie er gelukkig mee zijn?
    als ik het naar buiten ga brengen verwacht ik ook wel wat tegenspraak en nare opmerkingen omdat ik nou eenmaal een uitkering heb, we nog bezig zijn met het zoeken van een eigen huis en ik nog maar 20 ben.. Maar ik weet dat wij er gelukkig mee zijn! En daar gaat het om :)
    De rest kan gewoon schijt krijgen zoals pratricia al zei!

9. minimeee

minimeee Actief lid

12 jun 2012
    262
    1
    0
    Medewerker sociaal juridische dienstverlening
    Jeetje wat vervelend om dat te moeten horen joh!
    Ik zeg ook: niets van aantrekken. Jij weet dat je man blij is ongeacht wat het wordt. Maar ondanks dat blijft het vervelend.

Het er ff lekker uitgooien of van je afschrijven helpt en daarna lekker met je man genieten van het mooie wondertje dat op komst is.

Van harte gefeliciteerd meid!

10. Madeliefje1987

Madeliefje1987 VIP lid

13 okt 2010
    6.203
    7
    38
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd meid!En lekker genieten samen met je mannetje! Daar ga het samen mee doen en als ik het zo lees, zit het super tussen jullie!! En straks zijn jullie meiden (weer) super trotste zussen, hoe leuk is dat!!! Dus geniet ze en laat de familie maar kletsen!!Knuf!

11. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    mensen hebben altijd wat te piepen joh, afgunst...

ben nu wel stiekem benieuwd wat erin je buikje groeit :)

12. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Herkenbaar!

Laat ze lekker kletsen meid, hier werd ook gezegd: 'jullie gaan door tot je een meisje hebt'. Wat een onzin. Je wil een kindje of geen kindje, niet een jongen of een meisje. Wij waren net zo blij geweest met nog zo'n heeeeerlijk knulletje!

Bij de 2e zeiden mensen zelfs: oh wat jammer voor je man, toen we wisten dat we een tweede jongen kregen.

Ik irriteer me ook mateloos aan mensen die nu überenthousiast reageren als we zeggen dat we een meid krijgen na 2 jongens. 'Oooooohhh wat leuk!!! Een meisjeeee' (en dan met zo'n hoog kirstemmetje). Kan dan ook niet laten om maar heeeeeel duidelijk te maken dat ik een jongen nét zo leuk had gevonden.

13. Women90

Women90 Bekend lid

22 feb 2013
    583
    1
    0
    Paraveterinair
    Nederland
    Zucht. Verschrikkelijk zulke opmerkingen. Vaak hebben zulke mensen geen idee wat ze zeggen. Totaal niet over nagedacht.. Zo kan ik me ergeren aan de vraag bij mij "was het een oeps?". Omdat ik toevallig "nog maar" 22 ben. Ik snap niet waarom mensen het vragen. Ik vind het gewoon brutaal, dat mensen het recht nemen erover te oordelen en het zo durven vragen.

Maar net als ik probeer, moet je er ook maar schijt aan hebben. Zulke opmerkingen hebben geen diepgang, geen toegevoegde waarde. Een mens is een raar ding; moet overal over oordelen. Om moe van te worden!

Dus: gefeliciteerd en geniet ervan! :D

14. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    bedankt voor alle hartjes onder de riem! het is gewoon heel vermoeiend....en ik zal inderdaad proberen om die opmerkingen te negeren maar aangezien ik nogal het hart op de tong heb, bestaat de kans dat ik een dezer dagen uit mn slof schiet...en ook ik ben natuurlijk razend benieuwd wat er in mn buik groeit! als ik het weet zal ik het jullie zeker niet onthouden!!!

15. Derbi

Derbi Niet meer actief

Nou meid dan schiet je uit je slof. Je hebt een superlieve man, je krijgt een mooi kindje erbij laat ze hun commentaar lekker voor zich houden!

16. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Dit had ik ook alleen dan andersom, krijg nu een jongen en heb al 2 meiden.
    Pfff die reacties van goh wat zullen jullie blij zijn euh ja maar niet omdat het een jongen is, maar omdat we een kindje erbij krijgen.

Laat ze maar lekker l*llen.

17. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    lekker laten kletsen schijt aan hun hebben
    lekker aan jezelf en je kinderen en gezin denken
    mensen hebben altijd wat te lullen en weten alles beter
    maar weten niet hoe het allemaal in werkelijkheid zit !!!!

een oor in ander oor uit

18. glimworm

glimworm Niet meer actief

Tijdens de zwangerschappen van de meiden was de wens van zijn familie hoog voor een jongen want deze kon de "de naam" voortzetten

alsof zij wat in te brengen hebben in het geslacht? dat beslist alleen beebje zelf

Wat een vreselijke opmerkingen :x

idd schiet maar lekker uit je slof als ze weer tekeer gaan!

19. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    hey meiden, net schoonzus aan de tel gehad....ze zei het weer! " nouh denk maar niet dat hij naar huis komt als ie een ping of app krijgt...je staat op nr 2 dat weet je zelf toch ook, doe niet zo naïef" dat is wat ze zei.... ik heb als volgt gereageerd, nadat ik haar volledig heb uit uit laten praten en zelfs de vraag te hebben gesteld" is dat alles wat je te zeggen hebt? of komt er nog meer?" neeeee dit was het....dames....ik ben uit mn sponning gevlogen, ziedend, woest, ontdaan...ik heb het volgende gezegd ( oooowwww jullie weten niet dat in barre tijden mijn kerel hen bjijschiet, effe voor het beeld, heb je hem?) dat ze gvd dr eigen troep op zaken moet stellen, dat ze net zo hoog als breed is 15 jaar dato van bevalling van dr dochter en dat ze altijd over dr lijn zit te zeiken maar wel 2 mosselpannen in dr uppie weet weg te werken, en dat het geen mooi mens is van binnen en buiten...dat het onnodig kwetsende opmerkingen zijn die ze maakt en dat ik snap dat ze het liever zelf met r broertje had aangelegd maar helaas is dat niet het geval maar ben ik het......en dat ze dat zal moeten vreten want ik ga nergens heen....het was stil, ik hoorde gesnik en ik heb opgehangen...en nu...nu voel ik me nog niet klote komt misschien....nu effe nog niet....nu triomf hoe slecht ook

Deel Deze Pagina